Kipjes dood.

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Isabel
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kipjes dood.

Berichtdoor Isabel » 13 mar 2018 21:55

En als toevoeging aan het bericht van Joke... Kijk ook eens op de website van Amivedi. Staan gevonden dieren op en je kan een vermist dier ook melden.

Trea
Land: Wonderland

Berichtdoor Trea » 14 mar 2018 00:14

jantien schreef:'#$() €£▪○<{《》◆☆...
frankip schreef:◇●□&=##@×?! ₩<>{....g

Ik wil wat hier eerder geschreven is niet herhalen omdat dat onjuist is. :frown:
Helaas. Ook ik had ooit vossen in mijn tuin. Ook overdag. En ook levenloze konijnen. Maar gelukkig vinden de vossen de kippen en konijnen van de buren tegenwoordig lekkerder dan mijn kipjes. :mrnono:

Isabel

Berichtdoor Isabel » 14 mar 2018 06:19

Trea schreef:Opmerking: Als echte roofvogelnetten of speciale versterkte kattennetten een peuleschil zijn voor een vos had ik al lang geen kippen meer. Maar als je echt zekerheid wil is gaas natuurljjk het beste.

Trea schreef:Ik wil wat hier eerder geschreven is niet herhalen omdat dat onjuist is. :frown:
Helaas. Ook ik had ooit vossen in mijn tuin. Ook overdag. En ook levenloze konijnen. Maar gelukkig vinden de vossen de kippen en konijnen van de buren tegenwoordig lekkerder dan mijn kipjes. :mrnono:

Trea, ik wil echt geen kippenforum politie-agent uithangen... maar hier ga ik toch even tussen zitten...
Jantien en Frank reageren op wat jij schrijft en eerlijk gezegd kom je ook op mij niet altijd duidelijk over. :krab:

Het is ontzettend rot dat je dit ook een keer hebt meegemaakt, maar je schrijft zelf dat de vossen de kippen en konijnen van de buren tegenwoordig lekkerder vinden... Dan is het in mijn ogen wachten tot één van de vossen een keer bij jou langs komt. Want het net wat je nu hebt, helpt echt niet tegen de werkwijze van een vos. Je schrijft het zelf al: roofvogelnetten en/ of versterkte kattennetten.

Jolanckcs

Berichtdoor Jolanckcs » 14 mar 2018 11:03

Joke Kra, ik had ook Cochin krieltjes. Voor wij gingen verhuizen heb ik jaren de kipjes van iemand anders verzorgd en dat waren Cochin krieltjes en een Zijdehoender krieltje. Voor die tijd had ik niks met kipjes, maar o wat werd ik verliefd op het ras en ik gaf ze allemaal een naam (die hadden ze niet en tja zo'n muts ben ik nou eenmaal) en heb echt gehuild toen ik afscheid moest nemen. Toen gingen we verhuizen en hier was een groot nachthok (tuinhuisje) en een ren aanwezig en kon ik eindelijk mijn eigen Cochin kriel meisjes houden. Bijna 6 jaar lang elke dag lekker met de dames bezig zijn, mijn Shih Tzu meisjes waren ook gek op ze en onze poes (helaas 2 jaar geleden overleden) zat gewoon in de ren bij de kipjes te zonnen hihi.
Ik mis ze vreselijk, het is leeg en stil en het idee dat ze zo bang geweest moeten zijn breekt echt mijn hart :huil:

Wij hebben een buurt app en dat is zeker een goed idee. Heb al buren meteen ingelicht toen het gebeurd was en gevraagd hun tuin na te kijken. Hou inderdaad ook de facebook pagina van de dorpen in de gaten e.d. Alleen Amivedi had ik nog niet aan gedacht Isabel, wel voor honden en katten maar niet voor kipjes. Ga ik meteen even kijken, dank je wel! Ga ook even vragen bij de dierenambulance al denk ik niet dat die hier gebeld worden voor een kipje... Woon tussen de boeren en tja een kip...daar ga je niet mee naar de dierenarts en als ze dood is nou dan neem je een nieuwe en klaar...

Iedereen zegt dat ze dood zijn en echt nooit meer terug komen en toch kijk ik als ik buiten ben en hou mijn oren open of ik iets hoor. Kan er niks aan doen maar heb toch (misschien tegen beter weten in) een heel klein beetje hoop.

Trea
Land: Wonderland

Berichtdoor Trea » 14 mar 2018 11:20

:offtopic: hoi Isabel, Ik reageerde vooral op het 'je hebt geen ervaring ... Dus houdt je snavel van beide personen. (Vrij vertaald).
Tuurlijk is gaas steviger en geeft dat meer zekerheid. Zelf heb ik al 3 jaar een ren waar ik stevig roofvogelnet over heb gespannen. Dat heeft tot nu de vos gelukkig tegengehouden. En als de vos bij de buren komt komt hij ook hier. Deze vos loopt hier al een jaar lang de buurt af te struinen. Mensen hier vlakbij hebben hem ook al op de nachtcamera gehad. En overdag is hij ook eens gesignaleerd.
Ik wilde alleen maar aangeven dat er verschillende soorten netten te koop zijn. Een tuinnet /vogelnet is uiteraard helemaal niet geschikt om roofdieren buiten te houden. Bij intratuin en de welkoop verkopen ze alleen van die slappe tuinnetten. Het roofvogelnet en de kattennetten kocht ik op internet. Ik wil dat niet promoten. Maar het is beter dan niets/tuinnet en een stuk makkelijker aan te brengen dan gaas. Zeker op een metalen buizenconstructie.

:ontopic: succes met het nieuwe kippenverblijf Jolanck.

Isabel

Berichtdoor Isabel » 14 mar 2018 15:24

Ik reageer nog even kort, aangezien we niet iedere keer lang moeten uitweiden.
Ik kan je alleen als advies meegeven dat je wat duidelijker in jouw reactie moet proberen te zijn. Ik schreef het al, maar pas na een discussie en/ of uitweiden, wordt het soms pas duidelijk wat je bedoelt of, in dit geval, jouw situatie is.

Je schrijft zelf dat gaas steviger is en meer zekerheid geeft en dat is nu juist wat de topicstarter wil. Lijkt mij dan ook het juiste advies. :duimop:

Marijke K

Berichtdoor Marijke K » 16 mar 2018 09:39

Oh, wat vreselijk.
Wij wonen ook in een bosrijke omgeving met (veel) vossen en marters. Marters kunnen door gaatjes van 3x3 cm, dus we hebben alles van gaas met 2x2 gaten. En de bodem hebben we betegeld met van die ouderwetse grindtegels en daaroverheen zand om in te scharrelen.

Jolanckcs

Berichtdoor Jolanckcs » 16 mar 2018 10:34

Dank je wel voor de tips. Echt alle tips zijn welkom.
Ik moet wachten tot mijn schoonvader tijd heeft om te helpen en ik schrijf alle tips op zodat we binnenkort kunnen overleggen hoe en wat en de goede spullen kunnen halen.
Wij hebben hier ook marters (tenminste de buren hebben ze dus dan zullen ze hier ook zitten neem ik aan) maar het nachthok is helemaal ongedierte proof. Binnenin hebben de vorige bewoners overal waar kieren zitten (zoals bij het dak e.d.) heel fijn dik gaas gedaan. Nu dus alleen de ren nog. Is er speciaal soort gaas waar ik naar moet kijken? Heeft dat een speciale naam ofzo?

Isabel

Berichtdoor Isabel » 16 mar 2018 10:45

Ik heb het toendertijd bij de Gamma gekocht. Geloof dat het volièregaas heet, maaswijdte 15 mm en dikte gaas iets van 0,85 mm.

Jolanckcs

Berichtdoor Jolanckcs » 19 mar 2018 17:47

Dank je wel. Dan weet ik een beetje waar ik naar zoeken moet.

Heb gelukkig een goede bestemming gevonden voor de legkorrel en de graanmix die ik nog had. Had net van beiden een nieuwe grote zak open gemaakt en wist even niet wat ik er mee moest doen. Komt er net een oproep van de dierenvoedselbank voorbij voor iemand met kipjes. Dus heb gezegd dat ze alles mogen hebben, dan komt dat tenminste goed terecht :-D

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”