nek

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
hannekem
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2008 09:40
Land: nederland
M/V: V
Locatie: heerhugowaard

nek

Berichtdoor hannekem » 13 aug 2008 11:20

Hallo allemaal,
Mijn witte barneveld kriel kipje heeft iets heel geks, haar nek hangt halverwege naar beneden haar linker vleugel hangt ook af, ze eet nog wel naar dit kan niet lang goed gaan.
Ik kan wel weer naar de dierenarts gaan maar die weet het meestal ook niet, dus vandaar dat ik hoop dat 1 van jullie mij kan zeggen wat het is. het heeft ook wel iets van een cva.
Graag jullie hulp.
Hanneke

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: nek

Berichtdoor Jan Bollen » 13 aug 2008 12:17

Waarschijlijk Marek en dat is niet te genezen. Als het te erg wordt ze uit haar lijden verlossen.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: nek

Berichtdoor nel » 13 aug 2008 12:25

klik eens op draainek

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: nek

Berichtdoor baru0501 » 13 aug 2008 12:27

Hoeft toch niet persé marek te zijn? Kan toch ook iets met de oren zijn bijvoorbeeld? Ik zou toch maar even langs de dierenarts gaan Hanneke en als die van jou niet goed is gewoon een andere zoeken. Hier op het forum staat ook een lijst met goede dierenartsen.

hannekem
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2008 09:40
Land: nederland
M/V: V
Locatie: heerhugowaard

Re: nek

Berichtdoor hannekem » 13 aug 2008 13:13

Als het marekse verlamming is is het dan ook besmettelijk voor mn andere kippen?
wat ik over draainek las is dat wel soms te genenzen het gekke is dat ze al 2,5 jaar oud is en tot gisterochtend niets mankeerde.
Hanneke

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: nek

Berichtdoor nel » 13 aug 2008 14:23

Heb je er een foto van?

Als het een draainek is dan heeft je kipje waarschijnlijk wel antibiotica nodig.
Ik weet zo even niet welke de beste daarvoor is.

Je zou ook een vitamine B complex tabletje op kunnen lossen in water en dat aan de kip geven.

hannekem
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2008 09:40
Land: nederland
M/V: V
Locatie: heerhugowaard

Re: nek

Berichtdoor hannekem » 13 aug 2008 15:31

Bedankt voor jullie reactie`s maar ik ben vanmiddag toch maar naar de dierenarts gegaan daar aangekomen kon ze haar hoofd al helemaal niet meer optillen had geen reflexen meer wist ook niet meer wat onder en boven was en bleef op haar zij op de onderzoek`s tafel liggen.
In overleg met de dierearts haar in laten slapen die dacht overigens meer een een neurologisch probleem, wat ik aan 1 kant hoop dan lopen mijn anderen kipjes geen gevaar.
het is heel erg jammer ik had haar al 2,5 jaar.
nogmaals bedankt.
Hanneke

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: nek

Berichtdoor baru0501 » 13 aug 2008 15:47

Sterkte er mee Hanneke, zo´n beslissing is altijd moeilijk.. Goed dat je met haar naar de dierenarts bent gegaan...

Jopiexjoker
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 mar 2007 21:56
Land:
M/V: V
Locatie: Stiens
Contacteer:

Re: nek

Berichtdoor Jopiexjoker » 15 aug 2008 12:45

Wij hadden ook 4 witte barnevelder krielen, waarvan ook 3 met nekproblemen (schuddend achterklappen van het hoofd). Alledrie moesten ze een spuitje. Misschien dat de wit gefokte barnevelders die kwaal hebben! Het is niet hun normale kleur, volgens mij...

hannekem
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2008 09:40
Land: nederland
M/V: V
Locatie: heerhugowaard

Re: nek

Berichtdoor hannekem » 17 aug 2008 13:36

Ik heb de witte nu 2,5 jaar nooit last gehad. de dierarts dacht meer aan een neurologisch probleem of een hersenbloeding het blijft gissen maar ze was binnen 24 helemaal niets meer.
ik wil graag 2 hennen erbij maar durf dit voorlopig niet omdat mijn voorkeur toch naar barneveld kriel gaan


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten