Middel tegen verenpikken door treden

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
_Sandra_
Berichten: 253
Lid geworden op: 12 sep 2007 14:03
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Cranendonck

Middel tegen verenpikken door treden

Berichtdoor _Sandra_ » 07 okt 2009 05:56

Hallo allemaal,

Ik heb een hen die al bijna 2 jaar met een kale kop rondloopt. Rui helpt niet, veertjes die weer komen gaan er meteen uit. Ik zie geen kippen veren pikken.
Wat ik wel weet is dat ze nogal aan kan pappen met de haan en zich graag laat treden (gaat er zelf voor liggen). ik denk dat hierdoor de veertjes geen kans hebben van groeien. Heb al vanalles geprobeert.

Het middeltegen verenpikken... zou dat ook hierbij helpen? En welk middel is dat en waar is het te koop?

Alvast bedankt,
Sandra

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Middel tegen verenpikken door treden

Berichtdoor Jan Bollen » 10 okt 2009 07:04

Het middel tegen verenpikken is iets wat heel erg stinkt. Het is eigenlijk voor biggen dat ze elkaar de staart niet afbijten. Jammer genoeg niks aan te doen. Ik heb het hiet met een Ukkels baardkrieltje. Die moet eigenlijk een mooie baard hebben maar zijn echtgenote pikt al die veertjes weg.

Gebruikersavatar
milan_
Gebanned
Berichten: 1249
Lid geworden op: 29 jul 2009 22:14
Land: belgie
M/V: M

Re: Middel tegen verenpikken door treden

Berichtdoor milan_ » 10 okt 2009 22:54

Dat middel tegen verenpikken helpt enkel wanneer het om kannibalisme gaat , dan eten ze de veren op. Bij treden van de haan gaat het niet om het kannibalisme maar om het andere... :gutgut: . Dus wat je kan doen is je haan even appart steken van de andere hennen tot de veren eraan groeien. Normaal gaat dan weer hetzelfde gebeurden...Als de hen dat leuk vind moet je haar laten doen , of meerdere hennen bijkopen zodat dit niet meer gebeurt.

Sigrid
Berichten: 1767
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:41
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Middel tegen verenpikken door treden

Berichtdoor Sigrid » 11 okt 2009 14:18

Die skinhead kippen blijven kaal ook al steek je er 100 anderen bij, ze is nou eenmaal een 'lekkere kip' voor de haan dus hij blijft haar treden. Heb hier hetzelfde. Ik vind ze met een kaal achterhoofd niet aantrekkelijk, maar zoals ik eerder schreef, ze heeft wel een lekkere plofkont.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten