Wat zou het kunnen zijn? Kip oogt sloom

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Wat zou het kunnen zijn? Kip oogt sloom

Berichtdoor jantien » 06 feb 2011 16:58

Beetje laat maar haar toch lekker onder de warmtelamp zetten en morgen mestonderzoek laten doen.
Niet vooraf wormmiddel halen, even afwachten wat uit het onderzoek komt (uitslag vaak toch dezelfde dag)
Dan kun je gericht gaan behandelen en niet zomaar in het wilde weg wat nergens goed voor is.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat zou het kunnen zijn? Kip oogt sloom

Berichtdoor Lies » 06 feb 2011 17:13

iuno schreef:Gelukkig leeft ze nog, liep vanmorgen ook zelf naar buiten maar ging vrij snel weer liggen.
Ik ga even ORS maken want heb dit niet in huis, morgen ga ik even ontwormmiddel halen bij de DA en wat mest afgeven.
Is het verstandig om haar binnen te houden ivm de warmte? Ik heb evt een warmtelamp die ik zou kunnen gebruiken, moet alleen even kijken waar ik een hok oid vandaan tover :gossip:



ja, warmte en ors. Liggen is niet goed..

iuno
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jan 2011 20:40
Land: NL
M/V: V
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat zou het kunnen zijn? Kip oogt sloom

Berichtdoor iuno » 06 feb 2011 17:46

We hebben haar in een grote doos in de garage gezet onder een warmtelamp, bakje water, voer en ors staan erbij.
Ze eet overigens erg goed en de mest is niet heel dun en heb geen wormen kunnen ontdekken (wat niet alles wil zeggen natuurlijk), de mest is wit en donkergroen van kleur.
Morgen maar even kijken wat er aan te doen is, weet iemand een DA die kippen behandeld in de omgeving van Den Bosch?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat zou het kunnen zijn? Kip oogt sloom

Berichtdoor Lies » 06 feb 2011 20:05

iuno schreef:We hebben haar in een grote doos in de garage gezet onder een warmtelamp, bakje water, voer en ors staan erbij.
Ze eet overigens erg goed en de mest is niet heel dun en heb geen wormen kunnen ontdekken (wat niet alles wil zeggen natuurlijk), de mest is wit en donkergroen van kleur.
Morgen maar even kijken wat er aan te doen is, weet iemand een DA die kippen behandeld in de omgeving van Den Bosch?



Coccidiose komt ook voor zonder dat er diarree is. Maar vaak heb je dan wel een verminderde eetlust.
Ik weet Hedwig van der Horst in Veldhoven. Ligt ergens in het zuiden maar waar precies, geen idee!
Kijk anders eens naar de faq.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten