Schudden met kop

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Pukkie » 27 jan 2012 18:22

Kan het niet zijn dat ze misschien een oorontsteking of iets kan hebben?? Je ziet bij honden en katten met oorontsteking ook dat ze gaan schudden met hun hoofd.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Lies » 27 jan 2012 21:19

Ze schudt toch niet als ze aan het eten is? Want dan vindt ze het gewoon niet lekker :-D

Oorontsteking geeft een draainek dacht ik.

Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Centauri167 » 28 jan 2012 17:35

Ze doet het wanneer ze op wandel is, aan het scharrelen, soms ook terwijl ze eet, is dus geen specifiek patroon vast te stellen.

Persoonlijk denken/ hopen we dat het nog steeds iets met die kale plek in de hals te maken heeft.

@ Lies: heb je soms een goede link naar die oorproblemen, men vriendin heeft niet direct iets nuttig gevonden.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Ricck » 28 jan 2012 17:51

Centauri167 schreef:Vandaag de hen eens goed onder handen genomen en hier onze bevindingen:
- krop voelt normaal aan en hen stinkt niet uit haar bek
- snavel/ neus voelt niet nat aan of zichtbare snot
- ademhaling is zeer goed en hetzelfde als de andere kippen
- ogen zien er prachtig uit
- geen luizen of parasieten te bekennen


Had mijnes ook niet, maar het masseren heeft wel geholpen. De krop was wel erg groot, nu af en toe nog steeds maar dat draaien zie ik hier eigenlijk nooit meer :duimop:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Schudden met kop

Berichtdoor jantien » 28 jan 2012 19:42

Je schrijft dat ze veel eet, kan zijn dat ze te snel eet en door dat draaien verwerkt ze dat.
Ook kan het zijn dat ze een oorontsteking heeft, dan zie je ze idd net als bij hond en kat ze met de kop schudden.
Van een oorontsteking krijgen ze bij mijn weten geen draainek.
Ze heeft op de kale plek in haar nek verder geen verwondingen?

Gebruikersavatar
Maggie Simpson
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 aug 2010 13:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Maggie Simpson » 28 jan 2012 20:13

Hier schudden alle kippen hun kop als ik tegen ze praat... ik heb zeker een vervelende stem haha.
Maar ik heb nu ook een zieke hen die het ook regelmatig doet.
Ze heeft weinig energie, maar eet en drinkt goed.
Heb haar warm in huis genomen, eerst ORS gegeven, en eivoer, en de volgende dag vitamines.
Nu na 3 dagen nog geen verbetering.
Ik blijf het topic volgen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Lies » 28 jan 2012 22:35

Centauri167 schreef:Ze doet het wanneer ze op wandel is, aan het scharrelen, soms ook terwijl ze eet, is dus geen specifiek patroon vast te stellen.

Persoonlijk denken/ hopen we dat het nog steeds iets met die kale plek in de hals te maken heeft.

@ Lies: heb je soms een goede link naar die oorproblemen, men vriendin heeft niet direct iets nuttig gevonden.



In het topic van Gijs "Kip is niet goed" heb ik wat links gezet met informatie van Monique over draainek dus daar zou je ook ergens over oorontsteking moeten kunnen lezen lijkt me. Maar dat geeft dus een draainek en niet schudden met de kop. Misschien moet je haar straks gewoon meenemen naar het carnaval :mrgreen: Of dit weekend nog naar de disco. Bestaat dat eigenlijk nog? Ik heb geen idee :-D

Thomas3
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 nov 2011 11:52
Land: Belgie
M/V: M

Re: Schudden met kop

Berichtdoor Thomas3 » 10 feb 2012 16:52

Onze haan heeft dit ook de laatste dagen.
Na dat hij wat gedronken heeft, gaat hij schudden met zijn nek/hoofd.

Het is mij enkel opgevallen na het drinken, ik weet niet dat hij bij het scharrelen dit ook doet.

Ik zie geen kale plekke, snot ook niet, ogen staan normaal.
Hij heeft wel enkele weken geleden wat liggen niezen precies, en zijn gekraai was toen ook niet 100%.
Maar daar heeft hij op de moment geen last meer van.

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Schudden met kop

Berichtdoor KipjeBrecht » 13 feb 2012 17:25

hoe is het nu met die kip, heb hier precies hetzelfde maar hij houd zijn kop naar achteren en schud dan daar de hele tijd mee. Gisteren dacht ik dat ik hem kwijt was, hij begon plots voor mijn voeten te spartelen, heb hem vlug opgepakt en in zijn bakje gezet met eten en drinken. Nu doet hij nog steeds gezelfde en ben volop aan het kijken en raad te vragen wat ik ermee moet doen

eric1969
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 mei 2018 16:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Schudden met kop

Berichtdoor eric1969 » 29 jul 2018 18:20

Mijn 3 kippen schudden ook met hun kop snel op en neer. Beetje het cartoon idee als ze ergenn met de kop tegenaan gelopen hebben, een keer met de kop schudden, en weer gewoon verder met wat ze ook aan het doen zijn.

Ook geen patroom in te vinden. Ze doen het al vanaf het moment dat ik ze heb (een klein jaar).
Ik ben erg benieuwd naar wat dit schudden betekent.

Is dit lichaamstaal of iets anders?


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten