Kip pikt andere Kip

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Thomas3
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 nov 2011 11:52
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor Thomas3 » 05 apr 2012 21:29

oppakken ging in het begin zeer goed met de nieuwe, heb het daar straks nog eens geprobeerd maar toen liep ze direct weg toen ik in de buurt kwam.
de andere kippen laten zich ook niet zomaar oppakken.

als ik in de buurt ben en ik zie dat ze er achter zitten, jaag ik die 3 kippen weg van haar.
dan gaat het wel even beter.

nu juist ging nog eens kijken of ze zelf al binnenging in het nachthok, en ik viel bijna achterover...
nu was zelf mee in het nachthok gegaan, en lag ze voor de legbakken mooi tussen de andere kippen :-)
(ik krijg ze niet op stok, nu slapen ze allemaal bij elkaar voor de legbakken)
hopelijk is er morgen overdag ook wat vrede in de ren, ik heb nu wel voor wat afleiding gezorgd.
ik heb wat afgezaagde takken met blaadjes gelegd, ik heb een voederfles gemaakt die ik nog moet ophangen.
ik ga zo dadelijk nog een autoband halen, die ik er bij kan leggen.

buiten een kapot boompje stond er eigenlijk niks in de ren, hopelijk helpt dit wat....

Gebruikersavatar
bolliebollien
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 jun 2011 17:40
Land: bel
M/V: V

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor bolliebollien » 06 apr 2012 19:19

Hopelijk blijft het zo, succes zou ik zeggen!

Thomas3
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 nov 2011 11:52
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor Thomas3 » 07 apr 2012 21:55

overdag bleven ze de nieuwe pikken.
nu heb ik van mijn schoonvader een oudere legkip van hem gekregen voor eens te proberen.
nu durft die oudere kip van mijn schoonvader, het hok niet meer uitkomen.
ik had de indruk dat ze nu wel mijne nieuwe kip meer lieten doen, maar ze ligt nog altijd meer op de grond als iets anders. enkel wanneer ze bang krijgt loopt ze weg. ze ziet er echt ziek uit ook, er zit geen leven in precies...
nu zag ik daar straks ook nog dat haar kam een beetje bloede precies :puppydogeyes:

ik vertrek morgen voor een week naar de zee, maar ik heb tegen mijn vader gezegd dat hij ze terug mag brengen.
dan doe ik morgen die van mijn schoonvader terug.
ik kan het echt niet meer aanzien...
ik zal voorlopig nog een tijd voort moeten met mijn 3 legkippen en haan, tot ze niet meer leggen.
dan zal ik er wel een paar meer kopen. :puppydogeyes:

na de kalkpoten van de haan, nu dit nog...
het zit precies niet mee

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor Joke Brasser » 08 apr 2012 00:54

Ik heb altijd meer dan 1 nieuwe kip bij de bestaande groep gezet. Zette die er dan bij als het donker was en gaf alle kippen een spuitje toiletspray op hun rug. dan ruiken ze allemaal hetzelfde. Een fokker heeft ooit gezegd dat uienwater het beste was om ze mee in te spuiten. blijft lang hangen.
Je hebt een haan en kippen. Waarom je kippen geen eitjes uit laten broeden. Dan groeien de kuikens op tussen de volwassen kippen en heb je ook niet al dat gedoe met aanpassen.

Gebruikersavatar
bolliebollien
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 jun 2011 17:40
Land: bel
M/V: V

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor bolliebollien » 08 apr 2012 11:45

Gaat het al wat beter?

bryan29
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2012 11:39
Land: belgie
M/V: M

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor bryan29 » 08 apr 2012 14:58

je moet je kip die pikt 3of4 dagen in een doos stoppen dan zal dat verminderen :gulzig:

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor viefpief » 08 apr 2012 15:01

bryan29 schreef:je moet je kip die pikt 3of4 dagen in een doos stoppen dan zal dat verminderen :gulzig:


Meen je dat nou serieus? :crazyeyes:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor lnge » 09 apr 2012 14:54

bryan29 schreef:je moet je kip die pikt 3of4 dagen in een doos stoppen dan zal dat verminderen :gulzig:

Fijn advies :roll:
Lees aub even de huisregels:
viewtopic.php?f=6&t=20713
INZAKE HET GEVEN VAN ADVIEZEN
Het adviseren naar aanleiding van problemen.. mensen die een advies geven op een probleem (bijv inzake ziekte, voeding, huisvesting en gedrag) worden geacht de volgende richtlijnen in acht te nemen:
-geen zaken adviseren die lichamelijk en/of psychisch leed veroorzaken aan het dier.
Denk bijv aan de zeer dieronvriendelijke methoden die er bestaan om een hennetje broeds-af te maken of het adviseren van schadelijke stoffen als medicijn/huismiddeltje tegen het een of ander.
-wees zeker van hetgeen je adviseert, roep niet zomaar wat en kom met een oplossing aan waar de vraagsteller wat aan heeft. Als je geen ervaring met een voorgelegd probleem hebt, reageer dan niet en laat het aan mensen met ervaring over zodat een onderwerp niet ondersneeuwt met discussie over oplossingen.

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor Joke Brasser » 09 apr 2012 15:15

bryan29 schreef:je moet je kip die pikt 3of4 dagen in een doos stoppen dan zal dat verminderen :gulzig:


Bedoel je misschien een bench? Dat hoop ik toch :frons: .

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

Re: Kip pikt andere Kip

Berichtdoor Joke Brasser » 09 apr 2012 15:17

Ik heb bij de Welkoop ook een keer een spuitbus gekocht, ben de naam even kwijt, wat pikken tegengaat.
Het stinkt als de hel en de kip/kippen die pikken hebben absoluut geen belangstelling meer voor de ingespoten kip.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten