Bezoek van een Marter

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor buldog » 18 dec 2012 12:10

Lies schreef:Kinderachtig commentaar hoor om aan te geven het dier naar iemand te brengen die terecht aangeeft dat je als particulier met je tengels van wilde dieren af dient te blijven! Aan de hoofdzaak gaat nagenoeg iedereen voorbij. JE DIEREN MOETEN GEWOON DEGELIJK GEHUISVEST ZIJN!! Ipv discussie en gezeur over geld kun je beter iets gaan doen. En als het geld voor degelijke huisvesting er niet is dan kun je beter minder dieren nemen.


Lies dit was de druppel.

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Henriette » 18 dec 2012 12:24

Buldog, zonder het verder persoonlijk te maken richting wie dan ook, als ik het goed lees gaat het ook niet om het doodmaken van de marters dat illegaal is, ook het vangen en elders uitzetten (= verstoren van natuur, denk ik) mag niet. Dat probeert Beun volgens mij aan te geven, dat uberhaupt het bemoeien met deze wilde dieren al niet mag.

Anyway Ron, ik wil als leek jou totaal niet tips gaan zitten geven, maar zitten je kippen bij jou 's nachts niet op een plek waar geen marter bij kan? Want dat lijkt me dan toch vreemd, juist omdat je heel ervaren bent. Misschien kun je een tijdelijke constructie bedenken die, totdat er wat meer geld is, de marters buitenhoudt?

Verder ben ik het er wel mee eens dat de enige die verantwoordelijk is voor dit soort dingen, is de kippenhouder en niet het wilde dier. Waarom zou iemand zo'n dier afmaken voor datgene waarvoor hij gemaakt is?

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor KipjeBrecht » 18 dec 2012 12:27

Succes met het vangen!
Mijn buurman heeft eens zo'n bunzing gevangen, die staat bij ons boven op de kast :mrgreen: Samen met nog 3 dieren.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor brenda17 » 18 dec 2012 12:52

Toen ik hier ooit mijn marter probleem vertelde was eigenlijk dezelfde discussie ontstaan.

Ik had last van marters bij de voliere en op ons dak. Ik moest ook maar volgens sommige langs de voliere en langs het dak schrikdraad spannen. Heb toen ook eens gelachen en heb een mooie val gekocht. Alleen nooit iets gevangen.

Ik sluit al mijn dieren 's nachts op, dus bij de dieren kunnen ze niet. Enkel de voliere was toen een probleem.
De dieren rende over het dak waardoor de vogels in paniek raakte. Als ze dan tegen het gaas aanhingen trokken ze de pootjes van de dieren uit. Volkomen doelloos, want ze konden toch niet aan de vogeltjes om ze op te eten.
Dus 's morgens vond ik vaak dode maar ook levende vogels die geen poten meer hadden.

Toen was de maat vol. Gelukkig is de marter gestopt met mijn vogels lastig te vallen. Waarschijnlijk vallen ze nu iemand anders lastig.

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 13:39

buldog schreef:Blijkbaar schep jij er genoegen in je te ergeren en discussies uit te lokken.
Bij mij ga je onder het negeer knopje. :doei:



Dat zou ik zeer op prijs stellen. Dat omdat overal waar ik post jij commentaar hebt. In dit geval verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet. En lezen is ook niet je sterkste kant. Als alleen jouw mening er toe zou doen dan zou ik een forum oprichten waar je alleen zelf mag posten. Zoveel mensen zoveel meningen alleen dat wil er bij jou niet in. Ik zou het dus zeer op prijs stellen als je mij in de negeer zet want ik kan niet tegen de eenzijdige manier van discussieren die jij er op na lijkt te houden. Volwassen mensen kunnen een gesprek voeren en een verschillende mening hebben zonder elke keer kinderachtig te worden. :duimop:

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 13:43

Henriette schreef:Buldog, zonder het verder persoonlijk te maken richting wie dan ook, als ik het goed lees gaat het ook niet om het doodmaken van de marters dat illegaal is, ook het vangen en elders uitzetten (= verstoren van natuur, denk ik) mag niet. Dat probeert Beun volgens mij aan te geven, dat uberhaupt het bemoeien met deze wilde dieren al niet mag.

Anyway Ron, ik wil als leek jou totaal niet tips gaan zitten geven, maar zitten je kippen bij jou 's nachts niet op een plek waar geen marter bij kan? Want dat lijkt me dan toch vreemd, juist omdat je heel ervaren bent. Misschien kun je een tijdelijke constructie bedenken die, totdat er wat meer geld is, de marters buitenhoudt?

Verder ben ik het er wel mee eens dat de enige die verantwoordelijk is voor dit soort dingen, is de kippenhouder en niet het wilde dier. Waarom zou iemand zo'n dier afmaken voor datgene waarvoor hij gemaakt is?



Precies. Marters zitten overal waar mensen wonen en dus moeten WIJ ons aanpassen. Vangen is verboden, herplaatsen is verboden en doden is verboden. Of Ron nu wel of niet dat beest gaat doden doet er dus helemaal niet toe. Het gaat erom dat het aanzetten tot illegale activiteiten is en blijkbaar zijn heel veel mensen daar toe genegen. Dat zou jammer zijn. Want er is echt geen enkel verschil tussen het vangen van een ooievaar die je kikkers opeet en een bunzing of marter die je kippen opeet. Het mag niet, al vinden mensen het blijkbaar erger als het om een ooievaar gaat.

En voor de duidelijkheid, ik heb de vos, de marter, de hermelijn en de das rond mijn huis. Ik ben dus een mazzelaar. Mijn kippen ook want die zitten netjes achter de hokopener in een degelijk hok. Dan heb je ook geen last van roofdieren. :duimop:

Gebruikersavatar
caprille2
Berichten: 2391
Lid geworden op: 26 nov 2011 16:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Westland

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor caprille2 » 18 dec 2012 15:17

Beun schreef:
Henriette schreef:Beun, als het zou gaan om Nederland heb je in mijn ogen gelijk, maar Ron woont in Duitsland en daar zijn de wetten anders (heeft hij ook gezegd in het topic). Dus in deze situatie is het geen strafbaar feit.


Ik woon ook in Duitsland. Kan je zeggen dat het wel een strafbaar feit is waar ik woon. Ik weet niet in welke deelstaat Ron woont maar zover ik weet is verboden. Ik woon zelf in Nordrhein-Westfalen en daar is het in elk geval verboden zelf Marters te vangen, laat staan te doden. Volgens mij woont Ron ook in deze deelstaat. Dus ik begrijp niet hoe hij erbij komt dat dit toegestaan is.

Das Tier selbst zu jagen, ist in Nordrhein-Westfalen verboten.

Als ik me vergis ik het graag. :duimop:


Jammer dat alleen de eerste helft interessante gespreksstof heeft voor Ron. Ik vind het nu niet leuk meer. Waar bemoeid iedereen zich mee, zeg. Het wordt een welles/nietes spelletje.

@beun
Je woont, zeg je, in Duitsland. Bij jouw land staat toch echt Nederland.?!?!?!?! :crazyeyes:

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 15:44

caprille2 schreef:Jammer dat alleen de eerste helft interessante gespreksstof heeft voor Ron. Ik vind het nu niet leuk meer. Waar bemoeid iedereen zich mee, zeg. Het wordt een welles/nietes spelletje.

@beun
Je woont, zeg je, in Duitsland. Bij jouw land staat toch echt Nederland.?!?!?!?! :crazyeyes:


Waar iedereen zich mee bemoeit? Met een openbaar topic. Waar bemoei jij je mee als ik vragen mag? Ik neem aan met hetzelde als ik? Dus wat is het verschil? En wat mensen interessant vinden moeten ze denk ik zelf bepalen nietwaar? :gulzig: Jij vindt het misschien interessant hoe je een marter vangt. Ik vind het interessant dat dat verboden is. Ook in Duitsland.

Bij jou naam staat Caprille. Heet je ook zo? ;) Ik woon pas enkele maanden in Duitsland en heb dat nooit aangepast. Denk je nu dat ik verzin dat ik in Duitsland woon? :?:

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor thijssabelpoot » 18 dec 2012 17:00

beun:
dit is al je 3 topic waar jij het allemaal zo goed weet.
fijne dat je lid bent maar laat iedereen in ze waarden.
en over de huisvesting bij Ron heeft niemand wat te klagen ze zitten daar erg luxe!

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 17:40

thijssabelpoot schreef:beun:
dit is al je 3 topic waar jij het allemaal zo goed weet.
fijne dat je lid bent maar laat iedereen in ze waarden.
en over de huisvesting bij Ron heeft niemand wat te klagen ze zitten daar erg luxe!


Wat weet ik goed? Dat je een marter niet mag vangen? Dat is de wet hoor. Die hoort iedereen te kennen. ;) Verder gingen de andere twee topics over mijn kippen en mijn foto's. Dus dat ik daar post is logisch. Wat is dus precies het probleem? Eerst moet ik uit de Ko Shamo topic weg van de fokkers. Vervolgens post ik een andere topic en komen ze allemaal daar posten. Schiet mij maar lek dan :roll: Ik begrijp best dat het irritant is dat ik een andere mening heb dan veel andere mensen over een marter. Maargoed, zolang het niet verplicht is de mening van bepaalde mensen over te nemen lijkt het mij zo dat er ruimte genoeg is om alle kanten van een verhaal te belichten. Zeker ook omdat er wetten zijn waar ik slechts op wijs. Dat is niet raar hoor Thijs. ;) Jij geeft je mening nu toch ook? Jij gaat zelf met mij de discussie aan in al die topics. :puppydogeyes: :gossip:


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast