Bezoek van een Marter

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Ron » 18 dec 2012 19:57

jantien schreef:En nu ga ik de cola en de chips pakken :mrgreen:



Muhuhahhahahahahahahaa

FJkipt
Berichten: 475
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:08
Land:
M/V: V

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor FJkipt » 18 dec 2012 20:01

Balen, Ron :-( Hier zijn ze ook constant in gevaar, want vos en marter zien we zelfs overdag. Ik sluit ze 'snachts op, maar overdag lopen ze vaak vrij dus dan nog is er af en toe een kipje de pineut. Altijd jammer. Ik probeer die marters nooit te vangen (vraag me ook af of dat effectief is, op termijn), maar het is een feit dat marterproblematiek groeit. Het gaat niet alleen om kippen natuurlijk - die kun je redelijk goed beschermen. Als ze zoveel voorkomen als hier is er allerlei vraatschade aan materialen en auto's, geluidsoverlast, stankoverlast etc. Je kunt best veel stappen zetten, maar ze zijn vreselijk inventief. Zeker op boerderijen en grote bedrijven is het soms erg lastig die dieren echt te weren. Niet voor niets zijn de eerste ontheffingen al doorgevoerd, om overlast veroorzakende marters toch te kunnen vangen. Helaas schrijven die dan ook weer voor dat het dier in zijn eigen territorium moet worden vrijgelaten. Dat lost het probleem vaak niet op, natuurlijk.. We zullen zien; het zal me niet verbazen als er binnen redelijke tijd weer een jachtbeleid komt in Nederland.

Voor de goede orde: ook bij mijn weten valt de marter in Duitsland wel degelijk onder het jachtrecht. Er is een aangewezen jachtseizoen voor, maar sommige deelstaten hebben inderdaad aanvullende beperkingen. Je moet natuurlijk ook een jachtvergunning hebben.

Gebruikersavatar
caprille2
Berichten: 2393
Lid geworden op: 26 nov 2011 16:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Westland

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor caprille2 » 18 dec 2012 20:04

Beun schreef:Laat op zijn minst dat beest elders los zeg. Wat kan dat dier er aan doen dat jij de dieren los hebt? Ik had laatst een vos in de tuin. Die ga ik toch ook niet vangen en doodmaken? :frons:
Wat is de moeite om even 20 km te rijden? :?:
Beun schreef:
thijssabelpoot schreef:beun:
dit is al je 3 topic waar jij het allemaal zo goed weet.
fijne dat je lid bent maar laat iedereen in ze waarden.
en over de huisvesting bij Ron heeft niemand wat te klagen ze zitten daar erg luxe!


Wat weet ik goed? Dat je een marter niet mag vangen? Dat is de wet hoor. Die hoort iedereen te kennen. ;) Verder gingen de andere twee topics over mijn kippen en mijn foto's. Dus dat ik daar post is logisch. Wat is dus precies het probleem? Eerst moet ik uit de Ko Shamo topic weg van de fokkers. Vervolgens post ik een andere topic en komen ze allemaal daar posten. Schiet mij maar lek dan :roll: Ik begrijp best dat het irritant is dat ik een andere mening heb dan veel andere mensen over een marter. Maargoed, zolang het niet verplicht is de mening van bepaalde mensen over te nemen lijkt het mij zo dat er ruimte genoeg is om alle kanten van een verhaal te belichten. Zeker ook omdat er wetten zijn waar ik slechts op wijs. Dat is niet raar hoor Thijs. ;) Jij geeft je mening nu toch ook? Jij gaat zelf met mij de discussie aan in al die topics. :puppydogeyes: :gossip:

Beun schreef:
Ron schreef:
Beun schreef:
Geef me je adres, dan zal ik hem bij je in de buurt uitzetten. Maak ik niet zo'n probleem van.

20 km rijden is niet afdoende, maar dat weet je zef ook wel want je hebt de ballen verstand
van Marters.

En na alle reacties te hebben gelezen van je, wel daar kan ik nog 1 ding op zeggen.



Je bent gewoon een Grote PISVINGER


Zo ken ik je weer. En als jij die marter gevangen hebt dan mag je hem rustig hier brengen hoor. Ik zet hem wel ergens uit als jij daar te beroerd voor bent. Want dat is het toch gewoon. Te beroerd om je beesten een normaal hok te geven en vervolgens ook nog te beroerd om een stuk te rijden. Zielepoot. Ik breng dat arme beest wel weg zodat jij die benzinecenten aan een hok kan uitgeven. Ik meen het hoor. Stuur me maar een pb als je dat beest hebt. Ik doe dat graag voor een prachtig beest als de marter. No problem. En niet meer liegen over Duitse wetgeving he?


Je laat hem los......, en dan mag het niet.........., en dan zet je hem wel voor Ron uit....... :frown:

Als iemand het nog snapt........... :crazyeyes:

P.S.

Het is trouwens niet netjes om te schelden. Even een tip; blijf ondanks je meningsverschil altijd correct in je taal gebruik. Je kent diegene waarschijnlijk niet in persoon, en daarom is het onbehoorlijk om iemand voor van alles en nog wat uit te schelden. :witvlag:

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 20:31

In geen enkele deelstaat mag je als particulier een europees beschermd doden en dat weet jij prima. Verder is me nu duidelijk dat je in Duitsland geboren bent. Je bent ontzettend kinderachtig en dat is verklaarbaar als je 15 bent. Volwassen wordt je ooit wel, misschien dat een normaal gesprek dan wel mogelijk is. Keer je spaarpotje maar om voor een degelijk hok of neem niet meer kippen dan je betalen en verzorgen kan. Dat is lullig voor je kippen want die worden dan opgevreten. Goed voor je dieren zijn kost geld Ron. Eerst een hok en dan pas kipjes nemen. Anders krijg je dit.

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 20:33

En dat gescheld van je neem ik niet persoonlijk hoor. Ik lees al jaren niks anders van je dus het zal je niveau wel zijn.

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor KipjeBrecht » 18 dec 2012 20:46

brenda17 schreef:Iedereen piept wel anders als er een marter je huis en tuin onveilig maakt :gutgut:

Inderdaad :ja:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor José » 18 dec 2012 20:56

Beun, kan jij niet eens een hobby gaan zoeken? Breien of zo...
Of zullen we maar eens een verkiezing voor 'meest vervelende forummer van het jaar' gaan organiseren

On-topic: niemand zit te wachten op een marter bij zijn kippen. Hoe goed ze ook gehuisvest zijn, garantie heb je niet.
En er mag zo veel niet. Een bultrug 'Johannes' noemen mag nog net wél, hem dood laten gaan mag ook gewoon wél. Het kost even een paar ton maar dan heb je ook een succesvol verwaarloosde dode bultrug.
Maar een marter, waar de aantallen en de schade de pan uitrijzen, mag je dan weer niets tegen doen. Want dan ben je burgerlijk ongehoorzaam. Snapt iemand nog iets van de slappe wetgeving en de miljoenen verslindende strategieën?
En let op, als veel te veel jaren later de overheid ook eindelijk eens door krijgt dat er veel te veel marters zijn, dan mag er ineens op worden gejaagd want dan heeft het beschermen averechts gewerkt. Heeft inmiddels miljoenen schade gekost.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor lnge » 18 dec 2012 21:08

Dit is een topic waarop teveel negatieve reacties komen en wordt op deze manier ook een lange eindeloze discussie waarin alleen nog maar met modder gegooid wordt.

Hoogste tijd voor een slotje :mrgreen:

Edit: Ik heb hierin wel begrip voor zowel de voor als tegenstanders.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten