Bezoek van een Marter

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Ron » 18 dec 2012 19:04

Beun schreef:Laat op zijn minst dat beest elders los zeg. Wat kan dat dier er aan doen dat jij de dieren los hebt? Ik had laatst een vos in de tuin. Die ga ik toch ook niet vangen en doodmaken? :frons:
Wat is de moeite om even 20 km te rijden? :?:



Geef me je adres, dan zal ik hem bij je in de buurt uitzetten. Maak ik niet zo'n probleem van.

20 km rijden is niet afdoende, maar dat weet je zef ook wel want je hebt de ballen verstand
van Marters.

En na alle reacties te hebben gelezen van je, wel daar kan ik nog 1 ding op zeggen.



Je bent gewoon een Grote PISVINGER

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11771
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor jantien » 18 dec 2012 19:13

En nu ga ik de cola en de chips pakken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Brahma's Ward
Berichten: 3470
Lid geworden op: 23 mar 2012 16:52
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Brahma's Ward » 18 dec 2012 19:17

Pisvinger :gutgut: :mrnono:
Ik zou dat beestje toch ook ergens anders vrijlaten,in een bos ver weg ofzo.

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor thijssabelpoot » 18 dec 2012 19:22

Beun schreef:
thijssabelpoot schreef:beun:
dit is al je 3 topic waar jij het allemaal zo goed weet.
fijne dat je lid bent maar laat iedereen in ze waarden.
en over de huisvesting bij Ron heeft niemand wat te klagen ze zitten daar erg luxe!


Wat weet ik goed? Dat je een marter niet mag vangen? Dat is de wet hoor. Die hoort iedereen te kennen. ;) Verder gingen de andere twee topics over mijn kippen en mijn foto's. Dus dat ik daar post is logisch. Wat is dus precies het probleem? Eerst moet ik uit de Ko Shamo topic weg van de fokkers. Vervolgens post ik een andere topic en komen ze allemaal daar posten. Schiet mij maar lek dan :roll: Ik begrijp best dat het irritant is dat ik een andere mening heb dan veel andere mensen over een marter. Maargoed, zolang het niet verplicht is de mening van bepaalde mensen over te nemen lijkt het mij zo dat er ruimte genoeg is om alle kanten van een verhaal te belichten. Zeker ook omdat er wetten zijn waar ik slechts op wijs. Dat is niet raar hoor Thijs. ;) Jij geeft je mening nu toch ook? Jij gaat zelf met mij de discussie aan in al die topics. :puppydogeyes: :gossip:

rood: heeft nog nooit iemand gezegd !
blauw: jij reageert toch ook als iemand ze kippen showt
en ja dat zielige jank gezichtje doet me niet zoveel als van zulke klein discusie's al boos wordt

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor thijssabelpoot » 18 dec 2012 19:23

Ron :mrnono:
waar haal je de worden ook vandaan :)
ik lach me de pletter

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Beun » 18 dec 2012 19:30

Ron schreef:
Beun schreef:
Geef me je adres, dan zal ik hem bij je in de buurt uitzetten. Maak ik niet zo'n probleem van.

20 km rijden is niet afdoende, maar dat weet je zef ook wel want je hebt de ballen verstand
van Marters.

En na alle reacties te hebben gelezen van je, wel daar kan ik nog 1 ding op zeggen.



Je bent gewoon een Grote PISVINGER


Zo ken ik je weer. En als jij die marter gevangen hebt dan mag je hem rustig hier brengen hoor. Ik zet hem wel ergens uit als jij daar te beroerd voor bent. Want dat is het toch gewoon. Te beroerd om je beesten een normaal hok te geven en vervolgens ook nog te beroerd om een stuk te rijden. Zielepoot. Ik breng dat arme beest wel weg zodat jij die benzinecenten aan een hok kan uitgeven. Ik meen het hoor. Stuur me maar een pb als je dat beest hebt. Ik doe dat graag voor een prachtig beest als de marter. No problem. En niet meer liegen over Duitse wetgeving he?

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Lies » 18 dec 2012 19:40

Beun schreef:
thijssabelpoot schreef:en over de huisvesting bij Ron heeft niemand wat te klagen ze zitten daar erg luxe!


Sorry Thijs, luxe of niet (qua ruimte). Er is een probleem want de dieren worden gepakt door een wild dier. Ik bijf erbij dat de huisvesting niet optimaal is waardoor dit kan gebeuren.

Ron is niet ingegaan op mijn vraag wanneer dit gebeurde. Soms kun je dit soort dingen voorkomen door de dieren (kippen) tijdig op te sluiten in hun hok zodat ze roofdierproof zitten. Eenden is wellicht moeilijker. Voor zover ik weet zijn die ook 's nachts wel actief. Maar een overdekte ren met gras erin zou voor de nacht en de uren in de schemering misschien toch wel uitkomst kunnen bieden.
En anders kun je een flinke sloot graven om het gebied waar de eenden wonen. Maar daar hangt een aardig prijskaartje aan. Je kunt ze trouwens huren, die minibuldozers. Vaak met 'chauffeur' :-D

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor brenda17 » 18 dec 2012 19:48

Iedereen piept wel anders als er een marter je huis en tuin onveilig maakt :gutgut:

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Ron » 18 dec 2012 19:51

Elke deelstaat in Duitsland heeft andere regels, dat je dat niet weet.
B.v in Nordrein Westfalen zijn strengere regels dan in andere deelstaten.
Daar mag je b.v. niet zomaar uilen houden en via de officiële weg is het
al bijna niet haalbaar.
In een aantal andere deelstaten mag je ze houden mits de je vergunning hebt.
Maar dat moet je nog allemaal leren natuurlijk want je woont nog maar net in Duitsland.
En ik heb er na 15 jaar woonachtig in Duitsland heb er natuurlijk geen verstand van.

Ik hoor trouwens net op de Reclame dat bij Pearl Opticiens, 3 brillen kan halen en 1 betalen.
Want goed lezen doe je niet. En aangezien je wat hoger bent opgeleid zal het toch niet
aan je verstand liggen.

Wat ik met het dier ga doen is mijn zaak. Dit gaat je geen ene moer aan. Laat dat even duidelijk zijn.
En wat jij ervan vindt interesseert me totaal niet.
Noch wat anderen er van vinden. Ik weet wat ik mag en niet mag en dat hoef ik niet op een vaderlijke toon
van een Pisvlek te horen.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Bezoek van een Marter

Berichtdoor Ron » 18 dec 2012 19:56

Het gebeurt op verschillende tijdstippen, de laatste keer was het rond een uur of 6-7 's ochtends.

Tijdelijk moet ik eerst alle kippen overal weg plukken en opsluiten.
Het is niet anders tot ik de marter heb.

Maar krijgen doe ik hem.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten