Eén kip magerder en pluimen rond aars weg

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
TamaraVJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2015 14:08
Land: Belgie
M/V: V

Re: Eén kip magerder en pluimen rond aars weg

Berichtdoor TamaraVJ » 02 mar 2015 17:30

Hoi allen,

Kan het evt. ook zijn dat dit een late en gedeeltelijke rui is? Of is dit al te laat en te plaatselijk? Ik heb ze nog maar 1 jaar en daarvoor nog nooit kippen gehad, dus weet niet tot wanneer dit kan. Ik merk nu ook wel dat de zwakkere kip vaak op 1 poot staat :cry:

De veren rond de aars lijken alleszins niet weggepikt, daar waar de zwarte kip pikt zijn de veren niet weg maar enkel dunner en lijken nat. En ze leggen ook alle3 nog elke dag een ei.

Ik ga idd de zwarte proberen af te zonderen, of zou ik de zwakkere alleen zetten? Want de 3de kip is wel het 'maatje' van de zwarte en zij wordt niet (meer) gepikt.

Goh, ingewikkeld seg, zo'n kippen :frons:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Eén kip magerder en pluimen rond aars weg

Berichtdoor danielb » 02 mar 2015 17:38

normaal gezien zet je de zwakke kip apart,want dan kan je deze beter in het oog houden en eventueel ook beter behandelen als dat nodig moest zijn.

TamaraVJ
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2015 14:08
Land: Belgie
M/V: V

Re: Eén kip magerder en pluimen rond aars weg

Berichtdoor TamaraVJ » 08 apr 2015 20:28

Uitslag van het onderzoek van de ontlasting: ziek door bacterie E. Coli. Antibiotica meegekregen in poedervorm en na een kleine week zie ik al wat verbetering :mrnono: De dierenarts heeft echter niet veel gezegd over hoe dit komt en hoe het te vermijden is... Iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
sjoeke
Berichten: 2518
Lid geworden op: 03 jun 2010 19:35
Land: belgie
M/V: V
Locatie: kemzeke

Re: Eén kip magerder en pluimen rond aars weg

Berichtdoor sjoeke » 09 apr 2015 07:20

E coli kunnen ze krijgen van ongedierte zoals bloedluis en slechte hygiene.voorkomen kun je door apart vitamine a en d te geven.ook schijnt dat een scheut appelazijn of knoflook in het water te doen preventief kan werken.iedere kip draagt wel een beetje e coli bij zich maar meestal is dit beperkt.als dit te veel word door bv vitaminegebrek of slechte hygiene kan dit zich uiten in de vlekziekte.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten