kuiken met veerluis

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
midnight
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2016 21:00
Land: belgie
M/V: V

kuiken met veerluis

Berichtdoor midnight » 27 apr 2016 21:43

Hoi ,
ik zit met een probleem , men kuiken van 2 weken heeft veerluis.
en die zit op moment binnen onder de lamp omdat deze vel over been is en waarschijnlijk ook uitgeput Door de veerluis
Nu ben ik naar de dierenarts geweest voor te vragen wat ik met het kuiken kan doen ..
die is veel te klein om behandelt te worden dus ik moet hem wassen in lauw water en herhalen .
Heb dit dan ook gedaan maar het beestje zit niet vol maar bom vol met beestjes heb em meteen na het wassen onder de lamp gehouden en zelfs men handen zaten vol met grote en mini beestjes
ga ik het er zo wel uitkrijgen ? Zonder product
de dierenarts heeft het zelf al eens geprobeerd met haar kuikens en die waren de dag er op dood... ik wil niet dat beestje wat over komt . Iemand het zelfs mee gemaakt ? En wat hier mee gedaan ?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
RRchickens
Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 11:56
Land: Belgie
M/V: V

Re: kuiken met veerluis

Berichtdoor RRchickens » 29 apr 2016 10:30

Ik kan je niet verder helpen. Ik heb de zoekfunctie op het forum gebruikt en dit is het enige wat ik vond:
viewtopic.php?f=11&t=60899&p=976119&hilit=veerluis+kuiken#p976119

Leeft het kuiken nog?

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: kuiken met veerluis

Berichtdoor Dieter » 29 apr 2016 12:46

Naar de apotheek om een flesje frontline en 1x spuiten onder de oksel (op het vel dus).
Flesje kost wel ongeveer 15 euro, maar hier doe ik meer dan een jaar mee (40-50 kippen)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kuiken met veerluis

Berichtdoor José » 08 mei 2016 10:03

Heb je dat ook toegepast op zulke jonge kuikens, Dieter? Op een volwassen kip kan ik me nog voorstellen, al lijkt me dat ook snel ernstig overgedoseerd. Maar op zo'n uk van 80 gram? Ok, het alternatief is dat het kuiken dood gaat van de luizen, dus het proberen waard. Maar ik ben benieuwd of je dat al eens gedaan hebt met een positieve uitkomst?!


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten