Dosering pro soluble van Protexin?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Dosering pro soluble van Protexin?

Berichtdoor Skipper » 12 jul 2016 21:29

Ik vroeg me af hoeveel gram pro soluble per kip de goede dosering is. Of misschien nog makkelijker: hoeveel gram op te lossen in een halve liter water? Dan hoef ik niet een niet- handtamme kip met een spuitje lastig te vallen. Nog nooit gedaan en hoeft van mij ook niet persé. Ik lees hier en daar 8 gram per kip, maar dat lijkt me wat veel aangezien 4 gram wordt aangeraden voor grote honden? Heeft iemand ervaring met welke dosering goede resultaten geeft? Het gaat om een Noord Hollandse Blauwe hen.

Even wat achtergrond: kippen hadden coccidiose, maar na een kuur baycox is de mest weer schoon. Eén kip blijft zachte mest hebben. Maar is verder goed actief en fit. Ik geef de kippen Ropa poultry complete sinds de baycox. Dat is een voedingssuplement geadviseerd bij diarree en voor het verbeteren van de spijsvertering. Ik heb het idee dat alle kippen daar over het geheel genomen fitter van zijn geworden en (behalve dus die ene kip) mooiere poepjes hebben. Voor die ene kip wil ik dus pro soluble proberen, want ik lees daar goede berichten over. Ik neem aan dat als de andere kippen meedrinken, dat geen kwaad kan.

Tips welkom! :gulzig:

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten