last van ratten???

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 197
Lid geworden op: 26 mei 2016 17:13
Land: nederland
M/V: V

Re: last van ratten???

Berichtdoor Skipper » 22 apr 2017 12:48

Hoe weet je dat er een rat actief is?
Als je katten hun speeltjes niet kunnen vinden...

:saint:

Afbeelding

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor peertje » 22 apr 2017 13:50

haha... leuk beest :duimop:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 22 apr 2017 18:43

peertje schreef:Tja... lijkt gruwelijk inderdaad, maar zo gaat het dus...
Ik weet niet of je er ook al eens een keer hebt gezien die gif had gegeten? Ik wel... het dier was inmiddels nauwelijks meer mobiel, maar nog wel bij zinnen :frons:
Dat verhaal van dat ze 'uitdrogen' is zeer betrekkelijk... die ik zag liep gewoon leeg... aan alle openingen.
Zie ik toch liever dat een hond of kat het redelijk snel afmaakt.
Als je niet wil zien dat ze dood gaan moet je ze niet dood willen of gewoon geen gelegenheid scheppen... Je slacht je kippen ook zo snel mogelijk hoop ik... geef ze anders eens gif en ga erbij zitten kijken?

Ja... de filmpjes word je niet vrolijk van... ik zie er geen reden in om gif te gebruiken. Even los van alle filmpjes op internet van -wel degelijk- andere dieren -en KINDEREN- die dood zijn gegaan als gevolg van rattengif...

Heeft alles te maken met dat we alles liefst zo 'clean' mogelijk hebben... je moet het vooral niet zien.
Nou... ik zie regelmatig hoe een roofdier een prooi pakt, dan hoor je dus de doodstrijd... en met een beetje mazzel is het snel over... that's life

WORDT WAKKER!!!


peertje :
denk dat je mij verkeerd verstaat.
ik vind het vies en gruwelijk om naar te kijken en zou dit niet kunnen en gewoon een handje helpen zoals bijvoorbeeld (wat ik ook aangegeven had) de rat met een riek doorboren.
want een kat heeft toch veel moeite met EEN GROTE BRUINE rat.
ik vind het niet perse erg voor de rat hoor,want zulke dingen gebeurd in de natuur nu eenmaal ook,maar ik zou mij niet bezig houden met een filmpje te maken terwijl je die rat hoort krijsen en het je eigen huiskat is die er mee bezig is.

en wat betreft een hond : dat zijn topkillers naar ratten toe en vind ik dan weer prachtig hoe die dat doen.

wat betreft vergif :
denk dat je niet goed op de hoogte bent of wel iets heel apart hebt meegemaakt.
als een rat 1 x vergif eet,dan is de kans groot dat ze zich gewoon hersteld door vitame k1.
als ratten langer vergif eten,dan worden ze suf en minder mobiel door bloedingen in het spierweefsel.
heb nog nooit een rat horen krijsen dat vergif binnen had................en dat zou wel zijn als een rat pijn heeft.
een rat zal uiteindelijk overlijden aan een inwendige bloeding in de organen.
kan je vergelijken met een konijn dat rhd heeft en dus zeer plots gebeurd,maar ze zich kort vantevoren niet goed voelen en hebben afgezonderd.
ik heb trouwens nog nooit een dode rat gevonden met zichtbare bloedingen zoals jij aangeeft en een rat langs alle kanten hebt zien leeglopen ;)
of een versufte rat of muis met zichtbare bloedingen.
wat het helemaal uitdrogen betreft gebeurd als de dieren dood zijn.
het dier rot niet,maar droogt gewoon uit wat weer een voordeel is om geen vliegen aan te trekken en ook geen stank te verkrijgen.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor peertje » 23 apr 2017 10:18

Ach ja...
Het dier dat ik zag was een al ouder mannetje dat open gezwellen had... noem het mazzel dat ie zo oud was geworden, noem het pech dat ie gif op had... of ook een beetje geluk uiteindelijk.
Maar ik zie dus geen logica tussen de gruwelijke aanblik van een grote rat die -inderdaad- langzaam aan zijn eind komt door een -toch wel kleine- kat en het dan maar gebruiken van gif...

De essentie is volgens mij dat we eerst zelf een evenwicht ergens verstoren en dat dan vervolgens ook zelf zo nodig moeten proberen recht te zetten. Je zou ook je verstoring kunnen stoppen.

Zorgen dat je ofwel geen extra gelegenheid schept of accepteren dat je dat wel doet en dus een boel gasten erbij krijgt. Een rat reageert alleen op gelegenheid die hem geboden wordt...

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 29 apr 2017 00:27

toch weeral ruim 4 weken dat er nog iets gesnoept is geweest.
trouwens ook geen sporen gevonden van ratten (uitwerpselen)
hopelijk gaan we over de 6 weken gaan sinds ik de weken heb bijgehouden dat er zeker geen rat is geweest.
er zal zowiezo op een dag nog eens een bezoeker komen,want ratten leven en komen overal.
maar elke rat die hier komt zal zich niet kunnen vermeerderen.
maar ik mag zowiezo niet klagen,want er zijn mensen die er heel het jaar last van hebben.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 05 mei 2017 23:44

weeral een week verder.
nog altijd geen snoepers geweest.
een muis heb ik nog wel eens zien wegspringen,maar das geen probleem ;)

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor peertje » 06 mei 2017 10:21

Muizen in de havermout... kippen zijn er wild van, ikzelf vind het heerlijk... maar ja... muizen dus ook.
Dit pak weggedaan... eerst bus kopen om het in te doen...

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 06 mei 2017 22:59

peertje :
muizen in huis op zich niets vreemd aan,want iedereen zal al wel eens een muis of muizen in huis hebben gehad.
maar ze (onbewust waarschijnlijk) toegang geven tot eten waar jijzelf van eet..............
wie weet hoe dikwijls die muis daar al heeft aangezeten en ingezeten ;)
en wie weet hoeveel er binnenkort zitten......

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor peertje » 07 mei 2017 15:29

ja... pak open laten staan en er even niet van eten...
ik heb dus geen keutels en piesjes in de pap verwerkt :doood:
maar goed... een muis heeft zich helemaal te pletter gegeten...

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 12 mei 2017 11:41

we zitten op 6 weken en nog geen snoepers :duimop:
tis een kwestie van tijd,want op een dag komt er toch weer eens curieuze neuze en die zal dan toch niet gewoon uitzichzelf weggaan met al die aantrekkelijke geurtjes.
mag hij of zij van de snoepjes eten ;)


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten