last van ratten???

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: last van ratten???

Berichtdoor Trea » 12 okt 2018 19:52

Vandaag last van een rat.

Ik was het gras aan het maaien. Hoor ik krkrkr. Ieieekk wat ligt daar :crazyeyes:

Een afgekloven rat. Waarschijnlijk opgepeuzeld door de kat van de buren. Nu maar hopen dat de rat geen blokjes heeft gegeten.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 13 okt 2018 00:18

hopen dat die rat geen blokjes heeft gegeten????
jij zegt toch altijd dat uw buren geen vergif gebruiken......
en een kat dat goed eten krijgt,zal zelden van een muis of rat gaan eten hoor...,want die gaan puur voor de kill.

Gebruikersavatar
Jannekje7
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:09
Land: Nederland
M/V: V

Re: last van ratten???

Berichtdoor Jannekje7 » 13 okt 2018 09:53

danielb schreef:hopen dat die rat geen blokjes heeft gegeten????
jij zegt toch altijd dat uw buren geen vergif gebruiken......
en een kat dat goed eten krijgt,zal zelden van een muis of rat gaan eten hoor...,want die gaan puur voor de kill.

Nou, die bij ons bij de paarden at ze met huid en haar op en kwam echt niks te kort. En die ene keer dat ik een muis in huis heb gehad, vrat mijn kat 'm ook helemaal op. Om 'm vervolgens uit te kotsen op mijn trui, bahhhhh!

En ondanks dat de buren geen gif strooien, weet je natuurlijk niet wat andere mensen in de omgeving doen. Dus ik hoop met je mee Trea....

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor Jan Sch » 14 okt 2018 13:10

Kan ook zijn dat de ratten dit afkloven zelf gedaan hebben. Vaker gehoord dat een rat in de val door soortgenoten wordt aangevreten.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 21 okt 2018 00:46

Inderdaad jan en zeker als er veel ratten zitten is dit mogelijk...

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 27 okt 2018 01:11

toch weeral 6 weken dat ik niets merk van de aanwezigheid van een rat of ratten :duimop:
naast voorzorgsmaatregelen en op tijd bestrijden zorg je er uiteraard voor dat het niet uit de hand loopt.
in een aangrenzende gemeente van mijn dorp zou de bruine rat dan weer zijn opmars gedaan hebben en daar word duidelijk gevraagd om niet enkel voorzorgsmaatregelen te nemen,maar ze ook te bestrijden....
ik vraag mij af hoe het in Nederland zit sinds er geen vergif meer mag gebruikt worden door particulieren???
die aangrenzende gemeente waar ik het over heb ligt trouwens tegen de grens van Nederland...

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor Jan Sch » 27 okt 2018 17:51

danielb schreef:toch weeral 6 weken dat ik niets merk van de aanwezigheid van een rat of ratten :duimop:
naast voorzorgsmaatregelen en op tijd bestrijden zorg je er uiteraard voor dat het niet uit de hand loopt.
in een aangrenzende gemeente van mijn dorp zou de bruine rat dan weer zijn opmars gedaan hebben en daar word duidelijk gevraagd om niet enkel voorzorgsmaatregelen te nemen,maar ze ook te bestrijden....
ik vraag mij af hoe het in Nederland zit sinds er geen vergif meer mag gebruikt worden door particulieren???
die aangrenzende gemeente waar ik het over heb ligt trouwens tegen de grens van Nederland...

Voor de zekerheid moet je zorgen dat je wat in huis hebt; als je merkt dat er ratten zitten. Hoe eerder je maatregelen neemt zoveel te eerder ben je er van af.
In Nederland ; bij ons in de gemeente komen ze je adviseren; hoe en op welke manier. Ze lenen zelfs vallen uit. Voor vergif zul je dan toch naar een ongedierte verdelger moeten gaan.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 27 okt 2018 22:39

ikzelf heb altijd wel iets klaarliggen ;)
ikzelf laat het niet meer uitlopen tot bijvoorbeeld zelfs 1 nest ratten.
in Belgie kan je het als particulier nog altijd kopen hoor.
en zelfs gratis verkrijgen op de gemeente als je dat echt wilt.
maar ik heb liever de blokjes die zowel door bruine als zwarte rat gegeten worden.
denk dat jij die ook nog gebruikt na tip die ik je ooit gegeven had???

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor Jan Sch » 27 okt 2018 22:47

Ja ik heb toen een heel goede tip gehad. Heb voor de zekerheid laatst vorig jaar nog een pak gehaald. Maar is nu niet meer verkrijgbaar. Heb toen is toch denk drie jaar gelden een smaakproef gehouden: 5 soorten vergif naast elkaar gelegd. Die kleine blokjes die pikten ze eruit. Heb ze geen honger laten lijden.

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: last van ratten???

Berichtdoor danielb » 27 okt 2018 22:57

je hebt ze geen honger laten lijden :gutgut:
eerste keer dat jij mij doet lachen ;)
maar niet meer verkrijgbaar???
je bedoeld online dan???,want in de plaatselijke maalder kan ik ze nog altijd kopen hoor.
alhoewel ik dat nu ook weer niet zeker weet,want kom al een ZEEEEEEER LANGE tijd toe met een doos omdat ik niet meer wacht tot er meerdere ratten zitten.
ik zal volgende keer eens kijken of die bepaalde blokjes nog in aanbod zijn.
maar jij bent toch van Nederland he???


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten