bloedmijt in de bodem

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Onzebeestenboel » 19 okt 2017 12:01

Ja, eens met Jan, je vriendin moet zich eerst maar gaan inlezen :bril: op het deel voeding bij kippen en dan vooral bij kuikens!
Geef ze het juiste voer dan gebeurt er ook niks mee maar er hebben het al meer gezegd maar het is echt stukken beter voor het kipje.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Onzebeestenboel » 19 okt 2017 12:12

Want door nu allemaal verschillend voer te geven aan het kuiken word ze ook niet beter van, koop gewoon het goeie voer dan is er ook niks aan de hand en luister naar de ervaren mensen en niet naar je vriendin! ;)

Carine74
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2017 14:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Carine74 » 19 okt 2017 14:44

Jan Sch schreef:Bloedluizen zitten vooral in kieren, van zitstokken, normaal toch niet op de bodem. Zou het hok als je denkt dat de bloedluizen op de bodem zitten, regelmatig uitdoen. Dus verse houtkrullen erin. Je kunt ook wat home shield, of veeluispoeder gebruiken. Maar de meeste bloedluizen zitten toch in de kieren. Deze kun je behandelen met dasty, maar ook met bv slaolie. Op de foto ziet het kuiken er gezond uit.


De kieren van beide nachthokken heb ik al regelmatig behandeld met Dasty en slaolie. We hebben juist in de bodembedekking bloedmijt aangetroffen. In dat nachthok sliep een moedereend met 3 kuikens onder een warmtelamp. Waarschijnlijk heeft dit de bloedmijt aangetrokken om in het strooisel te gaan zitten. De kieren zaten volgeplakt met olie, daar zitten ze niet /nauwelijks meer in. Fijn dat je het kuiken er gezond uit vindt zien. Ze wil alleen het grootste deel van de dag liggen.

Carine74
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2017 14:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Carine74 » 19 okt 2017 14:46

Onzebeestenboel schreef:Want door nu allemaal verschillend voer te geven aan het kuiken word ze ook niet beter van, koop gewoon het goeie voer dan is er ook niks aan de hand en luister naar de ervaren mensen en niet naar je vriendin! ;)


Ik geef haar al opfokvoer, ze eet er alleen niks van. :( Ik wil wel dat ze IETS eet.
Of adviseer je niks anders meer te geven en dan af te wachten of ze van het opfokvoer gaat eten?
Laatst gewijzigd door Carine74 op 19 okt 2017 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Carine74
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2017 14:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Carine74 » 19 okt 2017 14:47

Onzebeestenboel schreef:Ja, eens met Jan, je vriendin moet zich eerst maar gaan inlezen :bril: op het deel voeding bij kippen en dan vooral bij kuikens!
Geef ze het juiste voer dan gebeurt er ook niks mee maar er hebben het al meer gezegd maar het is echt stukken beter voor het kipje.


Ik heb het haar al vaker gezegd.. maar ze wil het niet kopen. Ik kan haar niet dwingen.. en het zijn haar kippen :( Ik zal het nog een keer zeggen en een zak voor haar kopen..

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor jantien » 19 okt 2017 15:18

Laat nou die mest zsm onderzoeken! (Sorrie voor uitroepteken)
Maar het niet willen eten en het alleen maar willen liggen kan ik niet gezond noemen dus scheelt er wel degelijk wat aan.
En kuikens zou ik dus niet naar zo'n eigenwijze vriendin doen :nee:

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Fryske » 19 okt 2017 16:34

Ze gedraagt zich niet als een gezonde kip/kuiken. Dus mestonderzoek zou denk ik slim zijn.

Hoop dat je achter het probleem komt.

Carine74
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2017 14:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Carine74 » 19 okt 2017 16:43

Ik ga morgen de mest naar een dierenarts brengen om te laten onderzoeken. Ik verwacht er eerlijk gezegd niks van, maar je weet maar nooit. Nee, dat ze zoveel wil liggen en niet enthousiast eet, klopt zeker niet. Maar of mijn theorie klopt dat het door de bloedmijt komt, weet ik ook niet zeker. Had ze dan niet al sneller moeten opknappen?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Onzebeestenboel » 19 okt 2017 16:54

Het kan ook iets anders zijn in het lichaam vandaar het mestonderzoek.

Carine74
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2017 14:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Carine74 » 20 okt 2017 15:29

De dierenarts heeft de mest onderzocht, maar kon er niets bijzonders aan zien, Geen wormen, geen coccidiose, niks. Hij zei dat bloedarmoede niet met een paar dagen over is. Dat kan best 2 weken duren. Dus ik kijk het nog even aan. Vandaag vind ik dat haar wangen een stuk roder van kleur zijn.

Afbeelding


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten