bloedmijt in de bodem

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Fryske » 21 okt 2017 22:59

Goed je ogen open houden morgen Carine. Ze is beter af met andere kippen als het werkt. Als het je niet aanstaat dan neem je haar gewoon weer mee naar huis. Liefst allemaal :-D

Nogmaals succes!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11784
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor jantien » 22 okt 2017 09:38

Misschien een plan als je haar vanavond toch weer mee terug neemt, er in ieder geval 1 kuiken erbij mee terug te nemen.
Dat zal haar inderdaad goed doen, gezelschap van een soortgenootje :-)

Carine74
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2017 14:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Carine74 » 22 okt 2017 21:06

Ik heb haar daar gelaten en uitgebreid instructies gegeven, die ze belooft op te volgen. Mocht het niet goed met haar gaan, kom ik haar meteen weer ophalen. Ik heb het hele nachthok ingesmeerd met diatomeeënaarde (in de kieren met een papje en op de bodem droog) en de zitstokken aan de uiteinden ingesmeerd met vaseline. Er zal geen bloedmijt meer bij de kippen kunnen voorlopig. Ik heb zelf bij het schoon en leeg maken van het hok geen enkele bloedmijt gezien. Haar broertjes leken haar nog te kennen, dat was wel fijn. Een ander kuiken ging haar achterna pikken, het zal even opnieuw rangorde bepalen zijn. Toen ik net weg ging, zat ze op stok. 's Middags zat ze ook al op stok, ze is duidelijk nog niet de oude. Maar ze krijgt elke dag apart een kuiken-opfokkorrel-papje met een gekookt ei te eten, en er staat altijd een bakje met kuiken-opfokkorrel. In het drinkwater zit een scheutje Roosvicee Ferro. Nu is het aan haar zelf.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: bloedmijt in de bodem

Berichtdoor Fryske » 22 okt 2017 21:27

We duimen! Komt vast goed :duimop:


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten