dronken haan

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23009
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: dronken haan

Berichtdoor Kip La La » 08 jun 2018 21:13

Ja sterkte :aai:

woody007
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2018 20:04
Land: NEDERLAND
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor woody007 » 08 jun 2018 21:25

dank u voor lief berichtje.Ja ik probeer echt alles.Ik eet en slaap niet meer,ga elke 2 uur kijken,zo bang ben ik.Vind erg dat ik zie dat zij om er valt.De vogelspray 404 kan ik bestellen in Belgie.Dus dat ga ik direct doen.Hoeveel keer doe je dat bij je kipjes?Wat was al eel geld kwijt aan die stronghold en vond toch niet dat zijn werk gedaan had.Mag je eitjes gewoon blijveneten bij die vogelspray?Dank u voor die tip.Had nog nooit luizen gehad.Heb vandaag pieren uit grond gehaald,vind ik dus echt heel vies,in twee geknipt,ziekelijk van mij en naar woody gegeven.Denk dat dit wel mag he,want als hij gezond was,was hij er dol op.Ga morgen voor levende meelwormen zoeken,want zefs dat kan je moeilijk vinden in Belgie in dierenwinkels,die nu heb ik iemand gevonden die ze verkoopt,is weer iets dat beweegt bah.
Nog belangrijk vraagje.Zoals jullie weten kan woody nog niet lopen.Hij valt op zijn zij,nu hebik handdoeken opgerolt naast hem liggen,maar heb al nachtmerrie dat hij gevallen is en een tijd ligt op zijn zij,is dit gevaarlijk,hebben jullie daar tips voor,want ja bewegen doet hij,maar dan ligt hij echt plat op grond ,op zijn zij,zo zielig.Wat als ik juist niet ben gaan kijken en hij ligt zo hele tijd plat,kan dat kwaad ?????
Dank u allemaal

woody007
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2018 20:04
Land: NEDERLAND
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor woody007 » 08 jun 2018 21:40

nogvraagje,die vogelspray is die ook voor veerluizen,zie bloedluis staan en andere ongedierte ,bedoelen ze hier mee veerluis
dank u

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: dronken haan

Berichtdoor jantien » 08 jun 2018 23:12

Ik leef ook met je mee en met Woody ...
Maar als Woody veerluis heeft, pluimvee hebben het vaak als de weerstand erg verminderd is, zou ikmecht voor veerluisspray gaan van beaphar. Ook te bestellen via internet.
Daar spuit je ze mee in en zo uit mijn hoofd na een week nog eens.
Een pompflesje voor meerdere keren is iets van 12, 13 euro en werkt gegarandeerd tegen veerluis.
Blijf Woody goed voeden zoals je nu doet, ook zeker de kuikenopfok blijven gebruiken ( is echt krachtvoer voor zieke en/of zwakke dieren) en het zeker goed dat hij al 300 gram is aangekomen.
Maar het zal inderdaad langzaam gaan, hij moet uit een diep dal komen.
Houdt moed :duimop:

Stellaatje
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mei 2018 19:44
Land: Nederland
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor Stellaatje » 08 jun 2018 23:25

Ik heb helaas geen advies voor je... maar ik hoop dat het snel beter gaat met Woody :gulzig:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5587
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor tuff cookie » 09 jun 2018 08:10

Ja Woody geduld en volhouden zal het doen :duimop:

woody007
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2018 20:04
Land: NEDERLAND
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor woody007 » 09 jun 2018 22:23

Heb vandaag proberen te helpen met lopen,dat zijn pootjes toch beweging krijgen,maar hij verkrampt helemaal als je hem op grond zet en laat je hem los valt hij.Kan dit nu echt alleen door die wormen zijn;Daar ze Marek uitsluiten ,ben ik toch aan twijfelen.Zijn krop is nog altijd goed gevuld s'avonds,heb hem zien drinken en salade eten in bench,de rest voeder ik nog bij,want de meelwormen vlogen in rond.Ben ik verkeerd als ik denk dat Marek is?
Is er iets dat ik kan doen om zijn pootjes sterker te maken?
Dank u

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11782
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: dronken haan

Berichtdoor jantien » 10 jun 2018 11:45

Je zou inderdaad die richting uit kunnen denken, leukose zou ook kunnen, maar kam staat mooi rood schreef je?
Maar dat verkrampen duidt er wel op dat er iets meer aan de hand is dan alleen zwakte vrees ik....

woody007
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jun 2018 20:04
Land: NEDERLAND
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor woody007 » 10 jun 2018 12:13

hall allemaal

Heb tejuist besloten om woody inslaap laten te doen.Elke dag zie ik hem achteruit gaan.Hij ligt daar,ik masser zijn pootjes elke dag,maar ik zie niets maar dan ook niets verandering.Van de wormenen luizen is hij af.Hij krijgt goed eten,maar niets helpt.Hij reageert ook niet op ene poot als ik iets sterkt in prik.Voor al die medicijnen kraaide hij nog.Nu niet meer.Ik zie dat jij op is.Ligt in deken en dat is dan,gedwongen voederen en terug probeer ik hem laten te lopen.Op krachten zou hij nu toch beetje moeten gekomen zijn,maar zie tegenovergesteld.Doe ik ergoed,mag ik dit besluit voor hem nemen.Amai ben al aan huilen,als hij toch maar eens een teken gaf dat hij vecht,maar niets.Soms ligt hij op zijn zij,leg ik hem terug en valt in slaap.Doe voor niets moeite.
Arme woody

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: dronken haan

Berichtdoor Fryske » 10 jun 2018 12:20

Och wat sneu...sterkte! Maar waarschijnlijk een juiste keuze! Soms is het dier meer gebaat met hulp die we liever niet geven.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten