Krielkip kan niet meer staan

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor Isabel » 22 nov 2018 12:47

Hoop zo dat ze binnenkort weer lekker kan rondscharrelen. :-D
Je zorgt goed voor haar zo te lezen. :duimop:

frankip
Berichten: 2904
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor frankip » 22 nov 2018 17:09

Kijk eens op marktplaats , daar worden kooien , maar ook grote benches voor honden vaak voor enkele euros aangeboden. Ik heb de grootste maat bench ooit voor 5 euro gekocht . En ze doet voor van alles dienst. Het gemakkelijke is dat je de bench na gebruik weer in elkaar kunt klappen en dan neemt hij weinig ruimte in.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor Isabel » 27 nov 2018 05:36

Hoe gaat het?

StevenC
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2018 13:40
Land: Nederlands
M/V: M

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor StevenC » 27 nov 2018 08:33

Beste Allen,

Sorry dat er even geen nieuws was , maar er was ook niet acuut veel te melden , maar bij deze alsnog een update.

Tijdens de kuur met AB ging het wat slechter met haar fitheid. Kammetje werd wat bleker en oogde wat minder fris. Afgelopen vrijdag was de laatste dag van de kuur en daarna hebben we haar weer op de been gekregen met vitamine.
Ze eet weer goed en drinkt weer , alleen staan kan ze nog niet . Op de benen staan met hulp wel.

We hebben samen afgesproken tot volgende week dit aan te kijken voor echte verbetering , omdat de DA de zenuwkuur voor 43 dagen had ingeschat. Als het echt niet beter word gaan we haar uit haar lijden verlossen.

Lady heeft ondertussen alweer twee eieren gelegd en pikt in haar eentje vrolijk door.
We houden bezoek even uit , puur omdat ik niet weet waar dit heen gaat.
Mocht het tot inslapen komen , dan is het misschien extra frustrerend als ze elkaar weer gezien hebben>
Heb een bezoek geprobeerd ,maar Diva wist bij het uitzetten al meteen dat ze dit niet wilden en wilden er meteen uit. Dus voor nu laten we het zo.

We hopen op het beste , kammetje is van bleek weer rood , en ik gaan een week lang Diva beetje fysio geven en haar weer leren lopen tot hoever dat kan .

Fingers crossed , maar stiekem hou ik wel al rekening mee dat we haar moeten laten gaan.

bedankt jullie in ieder geval allen voor de steun.

StellaMaris
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 apr 2017 00:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor StellaMaris » 27 nov 2018 09:14

Jeetje! Heel veel sterkte! Zeker als je een tijdje intensief voor je beestje hebt gezorgd, is afscheid nemen moeilijk... :cry:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor Isabel » 27 nov 2018 13:17

Hè, wat vervelend dat er geen verbetering in zit.

Heb je nog wel extra vitamine D gegeven? Kan je alsnog doen. Kan geen kwaad en je weet maar nooit... Ruwe tarwekiemolie is dan goed om te geven. Verkopen ze bij homeopathische winkels of bij een bio supermarkt.

StevenC
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2018 13:40
Land: Nederlands
M/V: M

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor StevenC » 28 nov 2018 18:58

Na diep nadenken hebben we besloten Diva in te laten slapen.
In mijn ogen zag ik eerder verslechtering de laatste dagen dan verbetering.
Ze wil ook minder en staat er zwak op de benen vandaag en wilden niet op de benen maar liever zitten.

Dit was voor mij de druppel en hak ik de knoop door.

Ik wil jullie allen bedanken voor de lieve steun en goed advies (die zeker wel even geholpen hebben )

Maar nooit gedacht dat ik het zo moeilijk zou hebben . Het is niet zomaar een kip , maar was de onze.

We wachten nog even met het aanschaffen van een ander voor lady , puur een gevoels kwestie , maar we nemen uiteindelijk een volwassenere krielkip mits mogelijk.

Wederom bedankt allemaal en tot wederziens

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor Kip La La » 28 nov 2018 19:13

We voelen met je mee, altijd een verdrietige aangelegenheid om zo een besluit te moeten nemen. :bloem:

StellaMaris
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 apr 2017 00:05
Land: Nederland
M/V: V

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor StellaMaris » 28 nov 2018 19:16

Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Je hebt je best gedaan (en nog veel meer, je hebt echt liefde getoond) en meer kun je niet doen. Ik weet hoeveel pijn het doet en wens je heel veel sterkte!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Krielkip kan niet meer staan

Berichtdoor Isabel » 28 nov 2018 22:02

Hè, wat verdrietig... :(
Heel veel sterkte... :aai:


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten