Kip met legnood?

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Houtje90
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2019 09:17
Land: Nederland
M/V: M

Kip met legnood?

Berichtdoor Houtje90 » 13 feb 2019 15:48

Hallo allemaal,

De afgelopen 2 weken heb ik een van mijn 4 hennen apart geplaatst nadat ze ziekteverschijnselen vertoonde.
Aanvankelijk dacht ik aan coccidiose of wormen. Nadat ze hiervoor behandeld is komt er geen verbetering in.
Haar kammetje is bleek en ze blijft de hele dagen bol zitten, eet slecht en poept weinig tot niet. Hiervoor gaf je ook nog "over" maar dat is nu gelukkig overgegaan. Vandaag heb ik ze in de tuin laten scharrelen met de rest van de groep en dit ging goed, wel was ze wat "trager" met scharrelen. Plotseling ging ze weer bolzitten en leek het erop alsof ze een ei moest leggen. Aan haar lichaamstaal was te zien dat ze erg hard perste en haar verenkleed zette op. Nu heeft ze al 2.5 week lang geen ei gelegd in tegenstelling tot de andere hennen.

Nu heb ik een sterk vermoeden dat ze legnood heeft. Wat denken jullie ervan? En als ze legnood heeft, wat kan ik er dan aan doen? Eventueel kan ik aan de hand van vragen van jullie meer info verstrekken over de kip.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en hopelijk komen we snel tot een oplossing.

Groeten.

Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten