Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Ziekten, ongedierte, verwondingen en de rui.
Ook nagels/sporen/snavel/kammen/vleugels etc
Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 mar 2024 21:49

Ik denk ook marter. Kop eraf bijten schijnt redelijk typisch te zijn voor marters.

Bij menselijk ingrijpen zou ik toch iets anders verwachten. Bij snijden of hakken hoger op de nek, en bij trekken zou ik niet denken dat je dat eraf krijgt. Om op die manier via dislocatie een kip te doden moet je goed weten hoe en goed doortrekken. En waarom zouden ze dat doen, de kop meenemen en de kip dan laten liggen?

Shanna Bartels
Berichten: 1478
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Shanna Bartels » 28 mar 2024 16:15

Wat naar zeg, dat dit gebeurd is... Sneu voor de kip...

Maar wat je schrijft over de buren, dat vind ik echt verschrikkelijk. Wat 'n beesten van een mensen inderdaad!
Ik hoop maar dat het ophoudt, of dat een van jullie gaat verhuizen... Sterkte

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Stadsboerin » 05 apr 2024 11:28

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties.
Ik geef graag nog een update..

Na heel wat uren camerabeelden terugkijken van camerabeelden heb ik de dader in het vizier. Het was in dit geval inderdaad een dier. Omstreeks 05.30 lichtten er 2 oogjes op die bijna over de schutting vloeiden, anders dan een kat.Hij heeft Hottie uit het hok gesleurd, liep een stukje weg, draaide om, en na wat gesmoorde tokjes en vleugelgeflap kwam er een einde aan haar leventje. Het leek snel te gaan, in een tijdsbestek van 3 minuten. Hopelijk was ze toen ook direct dood en was het lijden kort. De daaropvolgende nacht ben ik tot laat opgebleven, en kwam hij/zij omstreeks 5 uur weer langs. Ik ben naar buiten gegaan en heb hem verjaagd.

In de ochtend direct een nieuw nachthok gekocht, waarvan ik grondplaten extra heb vastgeschroefd, de deksels heb ik verzwaard met bakstenen, zodat hij die niet omhoog kan wippen en voor de ingang van de schuur staat een zware stoeptegel in de nacht in de hoop dat hij niet de ruimten tussen de golfplaten gebruikt. Doet hij dat toch, dan hebben de kips in hun nachthok in ieder geval extra bescherming.

Op een later tijdstip ga ik op zoek naar een goede automatische opener voor het hok, want het is wel lastig met mijn avonddiensten om dan het hok te sluiten, dan zou ik ze om 1400 al moeten ophokken, en daar vind ik wel iets van. Beter dan een voortijdig einde, maar mijn kips zijn de vrijheid gewend om zelf te bepalen wanneer ze naar bed gaan.

Voor nu mogen ze wennen aan hun nieuwe hok.

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 apr 2024 12:25

Wat was het dan? Toch een marter?

Stadsboerin
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2014 02:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kip zonder kop gevonden EXPLICIT FOTO’S

Berichtdoor Stadsboerin » 05 apr 2024 14:15

In dit geval denk ik wel een marterachtige inderdaad. Het bewoog anders dan een kat.
Wel bijzonder dat zo'n dier er na 10 jaar kippen zonder problemen ineens is. Verderop zijn ze een woning aan het verbouwen waarbij ze de hele achtergevel hebben verwijderd. Misschien is het beest verstoord o.i.d. ik weet het niet. Misschien heeft er zich ook wel een marterachtige gevestigd in de buurt.

De voorvallen van 19 en 29 januari waren echt mijn buren. Maar dit kan ik ze niet in de schoenen schuiven. En gelukkig maar, want als ik op de beelden hun als daders had kunnen aanwijzen waren er ongelukken gebeurd.


Terug naar “Kippenziekten, verwondingen, ongedierte rui etc”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten