sierduif rood en recessief rood het zelfde?

klaasj
Land:
M/V: V

Re: sierduif rood en recessief rood het zelfde?

Berichtdoor klaasj » 07 jun 2011 19:02

De rasfokkerij is iets waarvoor iemand echt geduld en passie aan de dag moet leggen en dat is iets wat bij mij nog al ontbreekt. Kruisingen zijn er vast genoeg of in sommige ogen te veel, maar de dieren die ik eventueel over houd van dit gelegenheidsstel zullen hun weg wel vinden.

klaasj
Land:

Berichtdoor klaasj » 07 aug 2011 17:33

Even een update. Nu een kruising van een recessief rode ned. hoovlieger x blauw kras postduif weer een rood dier. Niet dat dieprode van de hoogvlieger en de staart neigt wat naar vaalgrijs.Helaas lukt t me niet om hier foto's te krijgen. Eigenlijk had ik niet in de gaten dat er bij postduiven (tegenwoordig) ook heel veel kleuren voor komen, daarom laat ik het ook maar bij deze ene kruising en ga bij mijn kras duivin een rode choco of sion postduif zoeken. Die kleuren zijn in de lucht ook makkelijker te herkennen zo dat ik dan mijn eigen duifjes goed kan volgen.

klaasj
Land:

Berichtdoor klaasj » 07 feb 2013 11:02

Nu heb ik een zo genaamde choco doffer en deze is mooi rood door gekleurd in de slagpennen. Maar de staart rug en borst neigen wel naar die blauwige tint. Nu lees ik ergens dat dit dan door postduifrood zou komen die er in zit maar dan zouden er uit een kruising met een blauwband duivin een paar rode duiven moeten komen (voor zo ver ik t weet althans) of kan die blauwachtige tint ook door een andere factor dan postduifrood veroorzaakt worden zodat er alleen maar blauw geboren zal worden. Foto's lukken me helaas niet zo. Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken.

Terug naar “Duiven”