ruzieënde duifjes

Kakelvers
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 sep 2012 18:05
Land: Germany
M/V: V

ruzieënde duifjes

Berichtdoor Kakelvers » 03 okt 2012 15:58

Hallo, ik heb een maand geleden 2 duffe duifjes van de snelweg gepakt, ze zaten er maar te zitten...
achter op mijn achterbank :o vielen ze bijna in slaap, ogen dicht en knikkebollen;
dus paar dagen bij de chinchilla's in het hok gehad, even bijkomen en verhuisd voor zekerheid naar een profesorische duiventil (ex-konijnenhok ) in de geiteninloop stal; de vrijheid gegeven, echter hebben ze besloten te blijven, oftewel vliegen doen ze totaal niet...ze zitten er maar te zitten...in of op het hok...
en ze maken dus ruzie...ze hebben alle vrijheid,maar pikken elkaars nek open...heb ik nu 2 mannetjes????...ik kan het niet zien, maar ze pikken en houden vast ,echt naar om te zien..het is volgens mij geen "voorspel" ofzo....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beun
Berichten: 2000
Lid geworden op: 28 apr 2011 11:43
Land: Nederland
M/V: M

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor Beun » 03 okt 2012 16:10

Het enige wat je hoeft te doen is je hok in 2-en delen. Als dit twee doffertjes zijn wensen zij allebei en eigen nesthok. Als ze dat hebben is het goed. Ze pikken elkaar omdat je hok 1 geheel is. Ze willen het allebei bezitten. Zodra je het in 2 delen splitst kan de bezitter zijn plek ook verdedigen. ;) Elke doffer moet een eigen broedhok hebben nl :duimop:

Kakelvers
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 sep 2012 18:05
Land: Germany
M/V: V

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor Kakelvers » 03 okt 2012 20:30

okee bedankt, hahahhaha we hadden het tussenschot eruit gesloopt... :crazyeyes:
kan ik er ook 2 vrouwjes bij doen....???

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor marvin2985 » 06 okt 2012 14:48

ja hoor dat kan heel goed.
misschien is het dan wel een idee om er nog een hokje naast te hangen.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor brenda17 » 06 okt 2012 15:26

Geen idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn, maar het zijn wel pauwstaarten. Geen echte goede, maar het zijn er wel :). Vliegen normaal gezien nooit ver van huis af, tenzij ze worden meegenomen door de wind. Deze duiven zijn namelijk geen reisduiven dus als ze te ver van huis zijn vinden ze de weg niet meer terug.

Kakelvers
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 sep 2012 18:05
Land: Germany
M/V: V

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor Kakelvers » 06 okt 2012 19:43

okee, na ik heb er 2 vrouwtjes bijgehaald, de mannetjes sloven zich helemaal uit, wassen, mooi zitten wezen...
nu nog een tweede hok er bij en de vrouwtjes kunnen los;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
marvin2985
Berichten: 1018
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:27
Land: nederland
M/V: M
Locatie: amsterdam

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor marvin2985 » 07 okt 2012 18:51

ik zou de duivinnetjes eerst even een paar dagen opsluiten met hun doffer.
zijn ze niet gekoppeld dan kunnen ze nog wel eens weg vliegen en niet meer terugkomen, ook al zal dat bij pauwstaarten niet zo heel snel gebeuren.

Kakelvers
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 sep 2012 18:05
Land: Germany
M/V: V

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor Kakelvers » 06 jan 2013 12:52

sinds 19 dec. hebben we 2 jonkies:) van de 4 volwassen duiven zijn er 2 overgebleven, 2 zijn spoorloos.....
de 2 die over zijn; hebben nu dus jongen, mijn vraag; als die jongen uitvliegen als ze een week of 4 zijn las ik (nu zijn ze 18 dagen ), blijven ze dan bij ons, of gaan ze elders?
de ouders hadden het makkelijk, er zat nog een nest van een ander? soort vogel in de geitenstal, dus daar zijn ze gewoon op gaan zitten,paar strootjes uit de stal ;3 meter naar bene vliegen en weer terug en klaar is kees :puh2:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor brenda17 » 06 jan 2013 12:56

Had ook altijd een koppeltje pauwstaartduiven. Ieder jaar jongen, maar enkele weken nadat ze uitvlogen joegen de ouders ze weg. Dus dat was dan de tijd dat we ze verkochten.
Heb nu helaas op dit moment geen omdat iets beide duiven overdag heeft gepakt.Wil eerst weten wat dat iets geweest is voordat we nieuwe aanschaffen.

Kakelvers
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 sep 2012 18:05
Land: Germany
M/V: V

Re: ruzieënde duifjes

Berichtdoor Kakelvers » 14 jan 2013 19:15

jeetje, werden ze weggejaagd...,mmmmmmmmmmm
die van ons staan op het punt uit het nest te vliegen, maar het is nu min 10 graden....
kunnen ze zich zelf wel warm houden...moeders past er niet meer overheen , en als ze uitvliegen,waar moeten ze heen ? Pauwstaarten zijn toch niet van die ver weg vliegers en naaste buren hebben we niet echt, of moeten we zo tijdelijk in een voliere doen, die hebben we wel namelijk.....


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten