Duiven bang?

cochin
Berichten: 1000
Lid geworden op: 29 mar 2007 18:46
Land: nederland
M/V: V

Duiven bang?

Berichtdoor cochin » 27 aug 2013 13:55

goeiemiddag

Ik heb nog een situatie met onze kroppers en ik weet echt niet wat het is en wat te doen. Nadat ons duivenjong is verdwenen zijn, zie mijn vorige topic, zijn ook onze duiven ineens van slag. De duvientil zit buiten de kippenren maar ze kunnen wel de kippenren in. Laatst vrij kort nadat ons duivenjong was verdwenen lag ineens de grond in de kippenren vol met veren van de duiven, ik dacht dat zal msschien de ruit wel zijn. Maar nu sinds een ruime week komen de duiven ook niet meer buiten de kippenren en vliegen ze neit meer rond. Alleen wanneer ik ze voer komen ze nog eruit en gaan ze op onze overkapping zitten waar ik altijd voer. Nu hebben we wel veel kraaien/kauwtjes, zouden ze hier bang voor zijn? Of zou het iets anders zijn? Ik kan niets geks aan ze zien of merken, maar ze komen niet meer naar me toe. Normaal zitten ze buiten de ren en vliegen ze op me af, nu niks meer. Alleen als ik de duiven in de ren op zoek dan beginnen ze te koeren tegen me. herkent iemand dit, zijn ze bang? Hoe hou ik die kraaien etc. bij ons weg?
Iemand een idee??

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Duiven bang?

Berichtdoor gonda » 27 aug 2013 14:32

het is toch wel duidelijk dat er een indringer is geweest
nog geen idee van welke?

ik zou gewoon ervoor zorgen dat er geen indringers méér in het hok kunnen, ook al moet je er een heleboel voor ombouwen

cochin
Berichten: 1000
Lid geworden op: 29 mar 2007 18:46
Land: nederland
M/V: V

Re: Duiven bang?

Berichtdoor cochin » 27 aug 2013 14:47

Hoi Gonda, ja ik dacht het ook maar ik zou niet weten hoe! De kippen die zitten in dezelfde ren, 1 kipje slaapt altijd buiten op stok en de rest in het nachthok maar die hebben nergens last van! Ik heb 1 gat in de ren waar ze in en uitvliegen en dat is nauwelijk bereikbaar. Dit zit onder het recht afgekapte dak, zelfs de kippen kunnen er niet bij..hoe kan ik het dan indringer-proof maken?

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Duiven bang?

Berichtdoor gonda » 27 aug 2013 14:51

cochin schreef:Hoi Gonda, ja ik dacht het ook maar ik zou niet weten hoe! De kippen die zitten in dezelfde ren, 1 kipje slaapt altijd buiten op stok en de rest in het nachthok maar die hebben nergens last van! Ik heb 1 gat in de ren waar ze in en uitvliegen en dat is nauwelijk bereikbaar. Dit zit onder het recht afgekapte dak, zelfs de kippen kunnen er niet bij..hoe kan ik het dan indringer-proof maken?

kun je een foto maken, dan kan ik gemakkelijker meedenken
vergeet niet, dat kauwen en eksters heel slim zijn, als je hoort wat de fruitmannen hier moeten doen om de eksters voor een e paar uurtjes kwijt te zijn

cochin
Berichten: 1000
Lid geworden op: 29 mar 2007 18:46
Land: nederland
M/V: V

Re: Duiven bang?

Berichtdoor cochin » 27 aug 2013 15:03

Hier even een paar foto's van mn duiventil met duif en mn hok, het was winter dus oude foto maar dan kun je goed zien wat ik bedoel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Duiven bang?

Berichtdoor gonda » 27 aug 2013 15:13

Prachtige foto's, maar vooral PRACHTIGE KROPPERS;

via welk gat gaan de kroppers nu in die ren?

cochin
Berichten: 1000
Lid geworden op: 29 mar 2007 18:46
Land: nederland
M/V: V

Re: Duiven bang?

Berichtdoor cochin » 27 aug 2013 15:15

ze gaan linksboven het gat in en uit, klein plankje binnen en buiten. het broeden deden ze in de til gelukkig. in mn ren staat een los kippenhok en daar bivakeren ze dag en nacht op nu.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Duiven bang?

Berichtdoor gonda » 27 aug 2013 15:30

cochin schreef:ze gaan linksboven het gat in en uit, klein plankje binnen en buiten. het broeden deden ze in de til gelukkig. in mn ren staat een los kippenhok en daar bivakeren ze dag en nacht op nu.

die opening is groot genoeg voor kauwen of eksters binnen te laten gaan

in die ren zitten ook kippen, hoeveel?, en die gebruiken dat los kippenhok niet?

cochin
Berichten: 1000
Lid geworden op: 29 mar 2007 18:46
Land: nederland
M/V: V

Re: Duiven bang?

Berichtdoor cochin » 27 aug 2013 15:41

ik heb 3 cochins in het hok zitten met 1 kuiken van 6 weken. die gaan wel het losse kippenhok in, maar 1 kip slaapt met de duiven buiten op stok. Tenminste kippie op stok naast de duiven die op het dakje van het nachthok zit


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast