duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

michke9878
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2015 23:37
Land: Belgie
M/V: V

duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor michke9878 » 24 aug 2015 22:18

Hallo , k heb een duiven ei gevonden e heb hem bij in mijn broedmachine gelegt na het schouwen bleek hij bevrucht te zijn , iemand hier ervaring mee ivm grootbrengen? ?

frankip
Berichten: 2954
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor frankip » 25 aug 2015 05:57

Wat wil je er mee ? Als er een jonge duif uitkomt zul je hem met een spuitje moeten voeren , elk uur . En als het dan lukt heb je een houtduif of tortelduif die je niet eens mag hebben. Gooi het ei weg.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor gonda » 25 aug 2015 07:48

en zo is het, bezin voor je begint...een duivenjong is geen kippenjong

michke9878
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2015 23:37
Land: Belgie
M/V: V

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor michke9878 » 25 aug 2015 09:03

Het s een ei van een reisduif , dus die mag ik hebben als alles meevalt kan die bij een van de andere duiven neste gezet worden ( hebben duiven ) k had graag mensen wat hier ervaring mee hebben en ni zo vn gooi het weg

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor lnge » 25 aug 2015 09:04

Doen de klinkers van je toetsenbord het niet? Zou je aub volledige woorden willen typen!

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor heusnoorn » 25 aug 2015 09:50

Als je duiven hebt, waarom leg je het ei niet gewoon in een nest waarvan de ouders ongeveer even lang aan het broeden zijn (schat bij het schouwen even in hoeveel dagen het ei nog nodig heeft)? Dat werkt namelijk beter dan een jong bij een duif leggen. De meeste duiven kweken zowat alle jongen op, zelfs al hebben ze er plots drie en zelfs al is het een tortelduif.

Als het een wilde duif is, zul je ze wel terug moeten loslaten, want anders kan je in de problemen komen. Waar heb je het ei gevonden, dat je denkt dat het eventueel wel van een reisduif kan zijn? Als het gewoon onder een boom in het gras lag, zal ik je waarschijnlijk moeten teleurstellen, aangezien reisduiven normaal gezien geen nesten maken in bomen.

michke9878
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2015 23:37
Land: Belgie
M/V: V

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor michke9878 » 25 aug 2015 11:33

Mij werd gezegd dat duiven niet op 3 eieren broeden ? K heb hier ook geen ervaring mee , er zit ongeveer 3-4 dagen tussen . Ik heb het ei gevonden met kennissen op het terras van appartement in de stad waar veel achtergelaten of gebleven reisduiven zitten vandaar dat ik vermoed dat het ei van hun , maar in elk geval als alles lukt maakt niet uit welke duif het word kan die altijd zijn gang gaan . Duiven kunnen hier hok in en uitvliegen ze zitten dus niet gevangen ofz

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor heusnoorn » 25 aug 2015 14:41

En heb je geen duif die zelf maar op één bevrucht ei zit om het onbevruchte te wisselen? Ik heb duiven gehad die op drie eieren broedden, anderen niet. Jongen bijleggen ging nog minder goed. Als je het niet vertrouwt wissel je het zodra het bijna gaat uitkomen :).

michke9878
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2015 23:37
Land: Belgie
M/V: V

Re: duiven ei in broedmachine iemand ervaring ???

Berichtdoor michke9878 » 25 aug 2015 18:56

Al mijn duiven wat momenteel aant broeden zijn , zijn op 2 bevruchten eieren aant broeden beetje luxe probleem had eigenlijk niet gedacht dat mijn gevonden ei bevrucht ging zijn maar blijkbaar dus wel vandaar al die vragen :)


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast