Tortelduif

Serdar53
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jun 2015 19:40
Land: Nederland
M/V: M

Tortelduif

Berichtdoor Serdar53 » 27 dec 2015 20:29

Dag allemaal,
Ik zat te denken en het lijkt me leuk om een tamme tortelduif te hebben. Nu wil ik weten of dit mogelijk is : Ik bouw op mijn balkon en huisje voor de duif. Zo kan hij komen slapen/eten etc wanneer hij wil. En hij kan ook natuurlijk vliegen aaar hij wil. Kan ditvof is dit te veel fantasie xD

frankip
Berichten: 2951
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Tortelduif

Berichtdoor frankip » 27 dec 2015 21:50

Tortelduiven zijn niet honkvast . Dan zou je beter een sierduivenras kunnen nemen.

Serdar53
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jun 2015 19:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Tortelduif

Berichtdoor Serdar53 » 27 dec 2015 22:29

Ik bedoel ook niet zodat ze er gaan nestelen. Kunnen ze daar niet zien als een soort , rustplek of doen ze dat ook altijd op andere plaatsen.

frankip
Berichten: 2951
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Tortelduif

Berichtdoor frankip » 28 dec 2015 10:59

Je kunt ze hoogstens aan een voerplek wennen , maar de rest zullen ze op een door hen gekozen plek doen.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Tortelduif

Berichtdoor lnge » 28 dec 2015 11:27

Afbeelding
Redelijk tam te noemen. Ik heb er hier een paar die echt op hun eten zitten te wachten. Deze zit op een druiventak voor het raam naar binnen te kijken. Als ze zitten te eten blijven ze gewoon zitten als ik vlak langs loop. Er vliegt er ook een mee naar het kippenhok als ik daar s morgens naartoe loop om het open te doen. Vaak zitten er daar ook al een paar op het hok te wachten om naar binnen te kunnen. Ze maken hun nesten hier in de coniferen en slapen er ook. Eigenlijk draait het alleen maar om het eten, daarvoor zijn ze bereid om heel veel van hun natuurlijke angst te laten varen. Zo vind ik ze ook leuk. Ik hoef ze niet echt zelf te hebben, maar ik noem het wel 'mijn' duifjes, omdat ze hier wonen.


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten