Aanvliegduifje. Hulp gezocht

Nicole1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:56
Land: Nederland
M/V: V

Aanvliegduifje. Hulp gezocht

Berichtdoor Nicole1985 » 16 sep 2016 00:42

Goede avond,

Bedankt voor het toelaten op dit forum.

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik hoop wat tips te vinden betreffende ons aanvliegduifje

Ik weet dat dit een kippenforum is, maar zag ook een redelijk actief duiven subforum

Waar het om gaat.
Sinds een maand komt hier dagelijks een wit duifje(Blacky) overnachten. Hij heeft geen ring. En ook geen idee wie hier in de buurt witte duifjes heeft.

Hij slaapt op het stokje van het klapraam van de slaapkamer.
Mooi veilig plekje.

Maar wel vreselijk op de tocht. En hij poept de hele boel onder

Nou zat ik eraan te denken een 1 Duifs duiventilletje voor Blacky te maken.

Heeft dit zin? Zal hij hier in gaan? Ik zal hem de eerste keren er wellicht in moeten zetten.
Hij is zo op te pakken.

En waar moet ik aan denken qua afmetingen van het hokje? En hoe hoog minimaal? Kan hij bv aan de schutting of is dat te laag.

Hij krijgt strooivoer wat ik voor de buitenvogels koop is dit goed?

Nicole1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2016 11:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Aanvliegduifje. Hulp gezocht

Berichtdoor Nicole1985 » 16 sep 2016 00:50

Blacky

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lnge op 16 sep 2016 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's zichtbaar gemaakt

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Aanvliegduifje. Hulp gezocht

Berichtdoor Trea » 16 sep 2016 10:55

Ik heb geen duiven. Maar ik weet wel dat er speciaal duivenvoer bestaat. Te koop bij bv. Welkoop.
Of het makkelijk is om de duif naar een hok te verplaatsen weet ik niet. Misschien moet je de duif dan consequent een aantal weken in het hok op stok zetten zodra ze zich op haar favoriete plekje nestelt. Bij kippen werkt dat wel.

En als je omhoogstaande pinnen of spijkers op haar faroviete plekje maakt dan zal ze daar in ieder geval niet meer gaan zitten. Die maatregel wordt veel toegepast bij kerken en andere gebouwen waar overlast is van duiven en duivenpoep.

P.s. De foto is niet zichtbaar. Misschien gewoon de url-link plakken?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Aanvliegduifje. Hulp gezocht

Berichtdoor lnge » 16 sep 2016 11:32

Witte duifjes worden vaak gebruikt bij trouwerijen, waarna ze vaak ergens terecht komen en min of meer verwilderen. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet, bij ons kwamen er ook eens een of twee op stal bij de paarden. In mum van tijd hadden we er zeker 20, en ze poepten ook alles onder. We hebben ze uiteindelijk weg laten halen want ze vermeerderen zich razendsnel.


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten