Duif gevonden

Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: Duif gevonden

Berichtdoor elderman9 » 05 aug 2017 09:50

Eigenaar heeft vanmorgen alsnog contact met mij opgenomen. Het is inderdaad te ver en heeft naar een duivenhouder in mijn woonplaats gezocht, toevallig ook de duivenhouder die gisteravond de duif heeft meegenomen. Eigenaar heeft contact met de duivenhouder opgenomen en ze zijn overeen gekomen dat de duif eerst op krachten gaat komen en dan gaat hij naar de eigenaar terug.

Ineke

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Duif gevonden

Berichtdoor peertje » 05 aug 2017 09:57

Gaat helemaal goed komen met die duif zo! En ik ben onder de indruk van de moeite die je heb gedaan! :duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Duif gevonden

Berichtdoor Trea » 05 aug 2017 10:15

Echt top opgelost . :duimop:

Nog wel een opmerking over die katten. Ik heb hier altijd duiven (houtduiven en tortels) maar ik heb nog nooit gezien dat er een gepakt is door een kat. De huiskatten die ik ken, doden alleen kleinere beestjes zoals mussen, merels, muizen en kikkers.

P.s. nog even op internet gegeken. Volgens berichten daar, doden katten soms ook duiven.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Duif gevonden

Berichtdoor peertje » 05 aug 2017 12:27

Ik moet het helaas bevestigen... buurjongen had ooit een jonge (hout)duif gevonden en liefdevol grootgebracht tot ie kon vliegen. Dat deed ie voor de zekerheid dat ie ook weg zou komen vanuit z'n slaapkamer op de zolder.
Duif vloog inderdaad best een stuk, maar werd vervolgens even liefdevol opgevangen door zijn eigen kat...
Buurjongen in tranen :shock:


Terug naar “Duiven”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 5 gasten