Kwarteleitjes luchten

Kippenpracht
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:51
Land: Nederland
M/V: M

Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Kippenpracht » 19 okt 2017 22:10

Voor het eerst zijn wij kwarteleitjes aan het uit broeden in de bm
Moeten de eitjes ook volgens een schema worden gelucht, net als een kippenei?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Onzebeestenboel » 20 okt 2017 10:36

ja, een dag laten luchten en dan de volgende dag in de broedmachine doen. En hou je ons op de hoogte ;).

Succes!

Kippenpracht
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Kippenpracht » 20 okt 2017 17:04

Dat zal ik zeker doen. Maar ik bedoel eigelijk luchten tijdens het broeden.
Bij kippen gaat dat van 10 naar de volgende dag 11 min. Ik was denk ik een beetje onduidelijk.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Onzebeestenboel » 23 okt 2017 18:44

Sorry voor de late reactie maar dat zou ik zo even niet weten, ik zou gewoon een kwartier laten luchten, als een kwartel of een kip van haar eieren afgaat gaat ze wel een twintig minuten tot halfuur van het nest af.
Vanaf zoveel dagen gaat ze er niet meer af dus dan moet je niet meer luchten.
Hoop je zo verder te helpen :duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Trea » 24 okt 2017 00:48

Kan er s.v.p. Hier nog iemand reageren die ervaring heeft met het machinaal uitbroeden van kwarteleitjes? Ik vind het heel gek om de eieren te laten luchten (nog nooit ergens gelezen dat dat gewenst is) en ik vertrouw dit advies van beestenboel voor geen meter.

Meestal wordt juist gezegd dat een broedmachine zo weinig mogelijk moet worden geopend.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Onzebeestenboel » 24 okt 2017 00:55

Trea, dit topic ook al ?
Jeetje een vriend van me broed ook met de machine en laat die ook elke dag even luchten dat doet een hen ook als ze even een pauze neemt elke dag, en heeft altijd goeie resultaten en vanaf de zoveelste dag doet hij het niet meer, kan wel eens vragen maar hij heeft altijd 4 op de vijftig die niet uitkomen als hij een goeie tijd heeft en hij broed kippen en kwartels uit hoor :-D, maar waarom Trea, volgens mij heb je problemen, moet je niet naar een therapeut toe want ik vind dit niet normaal hoor, ze zeggen wel eens toon wat respect voor elkaar, ken je zeker niet, je kent zeker alleen iemand zwartmaken omdat je hem niet kunt hebben, jeetje ik dacht dat je volwassen was Trea maar dat blijkt dus van niet, elke topic verpesten waar ik in voorkom. Nou ik snap dat nieuwelingen soms weggaan na jouw reacties maar dat doe ik niet, ben totaal niet bang voor, je kunt me zwartmaken tot het eind maar ik mag hier gewoon deelnemen en dat jij sommige mensen niet mag, kan ik ook niks aan doen.
Hoop dat Inge hier snel wat aan kan doen :roll:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor danielb » 24 okt 2017 06:30

tja...
Trea is zeer ervaren met broedmachines... :mrnono:
er is inderdaad niets mis mee met het luchten van de eieren. (hoe lang je dat doet is afhankelijk van de broedmachine)
met mijn oude broedmachine ging de broedmachine dagelijks 2 tot 3 keer per dag open om de eieren handmatig te draaien. (was voor mij al genoeg luchten voor kippeneieren ;) )
een aantal dagen voor uitkomst en ZEKER tijdens uitkomst open je de broedmachine niet meer.
een goede tijd om te stoppen met luchten is vanaf als je de luchtvochtigheid verhoogd.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor danielb » 25 okt 2017 13:58

welk schema gebruik jij voor uw kippen eieren met uw broedmachine en vanaf welke dag begin jij met luchten?

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11768
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor jantien » 25 okt 2017 20:18

Trea schreef:Kan er s.v.p. Hier nog iemand reageren die ervaring heeft met het machinaal uitbroeden van kwarteleitjes? Ik vind het heel gek om de eieren te laten luchten (nog nooit ergens gelezen dat dat gewenst is) en ik vertrouw dit advies van beestenboel voor geen meter.

Meestal wordt juist gezegd dat een broedmachine zo weinig mogelijk moet worden geopend.


Dit had ik nog niet eens gelezen :gutgut: (omdat ik niets van kwartels weet lees ik dat soort topics vaak ook niet, laat staan reageren ;) )
Weer een poging om Onzebeestenboel te kakken te zetten, maar waarbij jij jezelf dus aardig voor jan joker zet en waar Daniël wel in gereageerd heeft en Onzebeestenboel dus gelijk geeft. En als iemand er verstand van heeft dan is dat Daniël wel :duimop:

Trea, Trea, je maakt er nu toch echt wel een puinhoop van hoor, maar je ware ikke is nu wel naar boven gekomen :mrgreen:

Kippenpracht
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2017 12:51
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kwarteleitjes luchten

Berichtdoor Kippenpracht » 31 okt 2017 20:33

Daniël is de vraag over het luchten voor mij?


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten