Het grote kwartel topic

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 09 jun 2015 20:11

Vanochtend ontdekt dat de eerste eitjes aangepikt waren en tot dit moment nog geen kuikens.. wel verschillende druk bezig.
Was wel schrikken had ze pas donderdag verwacht dus zou vanochtend voor het laatste draaien bemerkte toen dus dat het ei aan gepikt was. Dat is dus 2 dagen eerder als verwacht. De temperatuur stond wel op de juiste waarde deze ronde. En tot heden ook nog niet eerder gehad dat de kuikens te vroeg uit kwamen. Dus straks als ze er uit en alles weer schoon gemaakt maar eens een paar dagen met andere thermometer er in draaien om te zien of de gebruikte niet erg afwijkt.
Nu dan maar hopen dat er veel gezonde kuikens uit komen :)

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22927
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 09 jun 2015 22:07

Ik hoop het ook. :eitje: :idea:

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 10 jun 2015 05:34

Sommige zijn nu al 24 uur onderweg en nog steeds bezig :) inmiddels zijn er twee helemaal uit. De eieren van me eigen kwartels waren in het verleden er altijd vrij rap uit dus deze doen t wel heel rustig aan.

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 10 jun 2015 21:08

Nou hier dan de eerste foto van de inmiddels 7 uitgekomen kuikens.
Is er nog eentje zeker onderweg. En eentje heeft wel aan gepikt maar lijkt t niet gehaald te hebben. Zit totaal geen beweging meer in snaveltje steekt half uit de schil beetje gek gezicht wel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22927
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Kip La La » 11 jun 2015 13:19

O wauw gefeliciteerd!
Het zijn Japanse?
Ik zag er nog één in de dierlijker maar durfde haar niet mee te nemen.
Het gaat zo goed met de drie die ik heb, ben bang dat het vechten en pesten wordt?

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 11 jun 2015 21:39

Ja dit zijn Japanse kwartels van de 12 eieren nu 8 kuikens, 3 niet bevrucht en die wel aan gepikt had maar er niet uit kwam heeft het niet gehaald. Vandaag nog we deze er uit gehaald (was toen al overleden) om te zien of er iets geks aan te zien was maar dit was niet het geval. Dus blijft het gissen waarom deze het niet redde terwijl de snavel al echt door het ei heen was.

Hier heb ik in het verleden wel de jonge hennen die mochten blijven er succes vol bij kunnen plaatsen. Maar dan betrof het dus wel meerdere dieren. Deed dit als het donker was en gaf hier zo nooit problemen al weet ik dat er zat andere verhalen over het bij plaatsen zijn.

draaakje
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:56
Land:
M/V: V

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor draaakje » 17 jun 2015 07:07

Och wat een schatjes!

Hier had ik ook 1 kuiken wat 2 dagen alleen het snaveltje uit het ei had en de rest was allemaal al lang uitgekomen. Die heb ik er uiteindelijk voorzichtig uitgepulkt :gutgut: Is een gezond kwarteltje geworden.

Gister hebben ze levende meelwormpjes gehad hier, zo leuk, ze werden helemaal gek :P

draaakje
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:56
Land:
M/V: V

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor draaakje » 05 jul 2015 10:46

Helaas is er bij ons afgelopen week 1 van de 2 vrouwtjes dood gegaan. We weten niet waardoor, ze lag ineens dood in het hok met de pootjes stijf naar achter..
Het andere vrouwtje heeft haar eerste eitjes gelegd.

Ik heb nu 2 mannetjes apart zitten en het vrouwtje met 1 mannetje.

Hoe doen jullie dat als je meer mannetjes hebt?


Afbeelding[AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor Siberianh » 05 jul 2015 19:09

Die bovenste kwartel vind ik echt een mooi kleurtje hebben :) Ook fijn dat de eerste eitjes er zijn.
Tja betreft de hanen hier voor is ook maar zeer weinig animo dus hier verdwijnen ze in de pan. vlees is erg lekker en valt echt alles mee wat er aan zit.

Dit weekend zijn hier ook weer een aantal eitjes uit gekomen. Was weer van me eigen ouder dieren de bevruchting was slecht. In totaal 10 eitjes ingelegd en nu 5 kuikens. 4 onbevrucht en 1 dood in de dop. Nu ja denk dat het doel om 2 nieuwe groepjes samen te stellen wel moet lukken met niet verwante dieren.
De slechte bevruchting denk ik dat toch te maken heeft met de leeftijd van deze dieren.

draaakje
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:56
Land:
M/V: V

Re: Het grote kwartel topic

Berichtdoor draaakje » 06 jul 2015 10:27

Dat is inderdaad misschien wel een optie, ik zou alleen echt niet weten hoe je een kwartel pan klaar maakt. Of brengen jullie ze dan naar een slager ofzo?

Want het leek me leuk om nog wat eitjes uit te broeden in de hoop dat er meer vrouwtje uitkomen en ik hier een leuk groepje van kan maken. Maar dan heb ik natuurlijk ook nóg meer mannetjes...

Is het mogelijk om kwartelmannetjes in een groepje bij elkaar te houden zonder vrouwtje? Of gaan ze dan ook vechten/worden ze ongelukkig.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten