Mijn Japanse kwartels

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: hoe lang leggen Japanse kwartels

Berichtdoor Siberianh » 11 feb 2014 16:33

Ik zal als het nog is stopt met regenen zal ik een foto van ze schieten. En ze uit de beschuttingen weg willen komen :)

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: hoe lang leggen Japanse kwartels

Berichtdoor Siberianh » 17 feb 2014 18:57

Heeft even geduurd, en gelukkig niet al die tijd regen gehad ;)
En nu dus paar foto's geschoten moet zeggen dat het nog niet mee viel de haan liet zich helemaal niet zien :P en de dames waren ook minder geïnteresseerd als anders.
Ze zijn inmiddels al wel een stuk rustiger maar meestal zoeken ze toch de beschutting van het nachthok of dakpan.
Zoals jullie zien kunnen ze nog niet onder de planten die staan nog wat beschermd omdat die nog wat klein zijn en nog "hopelijk" wat moeten gaan groeien maar daarvoor zal het eerst meer voorjaar moeten worden.

twee van de dames toch wat verstopt achter de bessenplant.
Afbeelding

De met donkere tekening waagt het om even dichter bij te komen. maar die camera blijft vreemd :P
Afbeelding

En nog is een van de dames tussen de nog hele kleine plantjes in :P hopelijk gaan die van het voorjaar nog even flink groeien :P
Afbeelding

Nu ja zal komende tijd tijdens het voeren meer de camera mee nemen dan vinden ze die niet meer zo vreemd. Heb wel het idee dat ze veel meer als kippen gevoelig zijn voor "vreemde" dingen.

Gebruikersavatar
parlan
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 feb 2014 16:34
Land: nederland
M/V: M
Locatie: friesland

Re: hoe lang leggen Japanse kwartels

Berichtdoor parlan » 17 feb 2014 19:07

kwartels leggen eerste jaar niet 2e jaar zijn ze aan de leg 3e jaar zijn ze bejaard en zullen ze niet lang meer overleven

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: hoe lang leggen Japanse kwartels

Berichtdoor n0ralien » 18 feb 2014 13:34

parlan schreef:kwartels leggen eerste jaar niet 2e jaar zijn ze aan de leg 3e jaar zijn ze bejaard en zullen ze niet lang meer overleven


Ik denk dat je even wat huiswerk moet doen Parlan.

Japanse kwartels kunnen eitjes gaan leggen vanaf hun 6e levensweek (dat is dus in het eerste jaar), uiteraard moeten ze dan wel de nodige lichturen krijgen.

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: hoe lang leggen Japanse kwartels

Berichtdoor Siberianh » 18 feb 2014 15:49

n0ralien schreef:
parlan schreef:kwartels leggen eerste jaar niet 2e jaar zijn ze aan de leg 3e jaar zijn ze bejaard en zullen ze niet lang meer overleven


Ik denk dat je even wat huiswerk moet doen Parlan.

Japanse kwartels kunnen eitjes gaan leggen vanaf hun 6e levensweek (dat is dus in het eerste jaar), uiteraard moeten ze dan wel de nodige lichturen krijgen.


Dat dacht ik ook al komt niet erg over een met berichtgeving van andere of info elders op het web.
Maar nu de foto's heb geplaatst was ik toch wel beetje benieuwd na een mening :P

Gebruikersavatar
parlan
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 feb 2014 16:34
Land: nederland
M/V: M
Locatie: friesland

Re: hoe lang leggen Japanse kwartels

Berichtdoor parlan » 18 feb 2014 18:32

sorry heb dit van een fokker gehoord maar nu ik heb nagekeken heb je helemaal gelijk

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Mijn Japanse kwartels

Berichtdoor Siberianh » 10 apr 2014 18:22

Vandaag helaas een van de dames dood aan getroffen in het nachthok. Wat een redelijke verrassing was omdat alle dieren kern gezond ogen en eigenlijk kon ik ook niet ene directe oorzaak bemerken aan de overleden kwartel. Ze was niet mager of gewond.
Toch vermoed ik dat ze ergens tegen aan geklapt is wat me ook gelijk bij me volgende punt brengt. De kwartels hier zitten in een volière met beplanting (maar die moet nog uit groeien) en verder dakpan voor beschutting en een nachthok. Hier zitten ze wel vaker op de dag in maar toch verkiezen ze massaal lekker buiten te slapen onder de pan.
Nu zijn ze redelijk tam te noemen maar des ondanks kunnen ze toch soms van uit het niks behoorlijk schrikken. Soms als je zelf langs de volière loopt of bijv. de hond. Meestal als er een schrikt knallen ze allemaal door de volière.
Zo denk ik dus ook dat de overleden kwartel wellicht er einde heeft gevonden ook al zag ik niks geks aan haar qua verwondingen.
NU was ik benieuwd of dit een typisch kwartel ding is dit enorm schrikken van uit het niks ? Of dat dit voor jullie vreemd klinkt?? Meestal is het hier de haan die het meest schrikkerig is en ook de minst tamme van het geheel?
Zou het schelen deze haan te vervangen of maakt dat niks uit omdat het gewoon een typisch kwartel ding is ?

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: Mijn Japanse kwartels

Berichtdoor Dieter » 10 apr 2014 20:50

Typisch voor kwartels...

n0ralien
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 mar 2013 16:15
Land: Duitsland
M/V: V
Locatie: Süd-Bayern
Contacteer:

Re: Mijn Japanse kwartels

Berichtdoor n0ralien » 11 apr 2014 13:58

Mijn kwarteltjes zijn in de woonkamer opgegroeid.
Regelmatig loopt de hond van vrienden er langs, daar zijn ze inmiddels aan gewend.
Verder heb ik mijn nichtje met 3 stuiterende kinderen 1 week te logeren gehad.
Dus als er nu iets langs de kooi 'wappert' , zie je hooguit de kopjes uitgestrekt worden en een nieuwsgierige blik :o

Ook als ik de kooi schoonmaak of het zand uitzeef, zitten ze te pas en te onpas op mijn blik (veger en blik) of wandelen over mijn handen heen.
Aanpakken vinden ze niet zo leuk, maar dat hoeft ook niet, het zijn geen knuffeldieren.

Jammer trouwens dat je een hennetje verloren bent :(

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Mijn Japanse kwartels

Berichtdoor Siberianh » 11 apr 2014 14:59

Ja hier loopt er ook van alles langs en meestal gaat dat goed. Op dus een enkel keer na en het verbaasd me altijd omdat het gewoon soms standaard idd de hond is die elke dag wel 100 keer voor bij sukkelt :P Maar valt me op dus dat meestal de haan er in voorop gaat en deze zit ook zelf het meest weg gestopt. Dus vandaar me vraag.
Zou ik zonder al te veel moeite eventueel deze haan kunnen vervangen voor een andere haan bij deze hennen ? Wellicht dat dit zou schelen als ik eentje vind die iets rustiger van aard is ?


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten