huisvesting goed?

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: huisvesting goed?

Berichtdoor heusnoorn » 21 aug 2015 18:48

Daar zal je kwartel voorlopig al heel blij mee zijn. Een kwartel zonder zand wordt doodongelukkig :)

Gebruikersavatar
Siberianh
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 nov 2012 17:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: huisvesting goed?

Berichtdoor Siberianh » 21 aug 2015 22:43

Ik zou er nu nog niet te veel planten in zetten, hokje is zoals gezegd er klein en beetje bewegingsruimte is toch ook wel erg fijn voor ze.
Verder is een of meerdere soort genoten ook echt nodig maar natuurlijk wel wanneer het formaat van de huisvesting is aangepast.
Zou zeker eens het topic van Noralien door lezen (viewtopic.php?f=101&t=68896&start=30) zei heeft hier in foto's staan van een mooie huisvesting in een grote cavia/konijnen kooi welke veel al goedkoop of gratis via mp te vinden zijn.

Wanneer je in de toekomst er maar 2 wil zou ik enkel een 2de hen adviseren en vooral niet een hen en een haan daar de hen dan een zware tijd krijgt ;) het mooiste is 1 haan en 2-3 hennen mits de ruimte het toe laat uiteraard :)

Mijn kwartels zitten zo
Afbeelding

lengte is ongeveer 4 meter en de breedt 1 hoogte durf ik je niet uit me hoofd te zeggen maar ik heb ruimte genoeg nog boven me met 186 :) kan net niet recht onder de witte plank doorlopen.
Dit is niet bewust voor de kwartels gedaan maar wel erg handig :P
Voliere staat hoger als de rest van de tuin en zit een zandlaag van 30 cm zodat eventuele regen sneller wegzakt. En ze dus niet lang op natte grond lopen. Verder voldoende schuil plaatsen om uit de zon te kunnen :) Al wel ze gek zijn op zonnebaden :) Helaas zoals je ziet is de beplanting enkel een lastig iets geworden in mijn verblijf :) Deels omdat de kwartels ook gek op groen zijn en de grond dus slecht vocht vasthoudt droogt het erg snel uit de planten.

hopelijk heb je wat aan de info :)
Afbeelding

HennieDeHaan
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2018 14:00
Land: Nederland
M/V: V

Re: huisvesting goed?

Berichtdoor HennieDeHaan » 29 jan 2018 19:12

Ik ga even een oud topic terug halen :mrgreen: ik heb namelijk een vraag.... als je zo’n volgebouwd hok hebt als Kip La La (heel leuk natuurlijk en ziet er erg gezellig uit) maar hoe maak je dat schoon??? :krab:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: huisvesting goed?

Berichtdoor Kip La La » 29 jan 2018 19:48

Ohohohoh :onee: oud topic naar boven halen.
Maar wat betreft het schoonmaken dat gaat vrij gemakkelijk hoor.
De plantjes zijn over het algemeen kruidenplantjes uit de supermarkt en de bodem is voor de rest van zand.
Dat woel ik elke dag om met de hand zodat ze weer op schone grond lopen.
De poepjes haal ik er als het even lukt uit en als het niet meer mooi is gaat er een nieuw lading zand in.

HennieDeHaan
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2018 14:00
Land: Nederland
M/V: V

Re: huisvesting goed?

Berichtdoor HennieDeHaan » 30 jan 2018 07:13

Haha bedankt voor de reactie :puh2:


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten