Kippen komen eerder uit dan kwartels

Eli_as
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2016 20:48
Land: nederland
M/V: M

Kippen komen eerder uit dan kwartels

Berichtdoor Eli_as » 16 sep 2016 21:10

Hallo allemaal,

Ik heb 2 kippeneieren in de broedmachiene en 3 dagen geleden legde mijn kwartel een ei. Het kwartel ei heb ik er toen bij gelegd met de verwachting dat het ei niet zou uitkomen. Maar ik heb de eieren net geschouwd en het kwartelei is bevrucht. Maar... het kwarteleitje zal dus 2 dagen later uit komen dan de rest. Is dat erg in verband met het verhogen van de luchtvochtigheid?

Groetjes Elias

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Kippen komen eerder uit dan kwartels

Berichtdoor Roan12 » 16 sep 2016 21:19

Wanneer heb je precies je kippeneieren ingelegd en wanneer je kwartel ei? Wat voor kwartel is het?
Kwartels ontwikkelen zich namelijk normaal gezien sneller en komen dus ook eerder uit dan een kip.
Houd er wel rekening mee dat je straks met 1 kuiken kan zitten. Is een beetje sneu. 3 eieren in totaal uitbroeden is erg weinig, er kan tijdens het broedproces nog van alles mis gaan. Hopelijk is dit niet het geval en heb je straks 3 leuke kuikens!

Eli_as
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2016 20:48
Land: nederland
M/V: M

Re: Kippen komen eerder uit dan kwartels

Berichtdoor Eli_as » 16 sep 2016 21:40

Roan12 schreef:Wanneer heb je precies je kippeneieren ingelegd en wanneer je kwartel ei? Wat voor kwartel is het?
Kwartels ontwikkelen zich namelijk normaal gezien sneller en komen dus ook eerder uit dan een kip.
Houd er wel rekening mee dat je straks met 1 kuiken kan zitten. Is een beetje sneu. 3 eieren in totaal uitbroeden is erg weinig, er kan tijdens het broedproces nog van alles mis gaan. Hopelijk is dit niet het geval en heb je straks 3 leuke kuikens!


Mn kippenkomen de 27e uit en mn kwartel de 29 e

Ik heb de brinsea eco mini en het gaat meestal wel goed.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Kippen komen eerder uit dan kwartels

Berichtdoor Roan12 » 16 sep 2016 21:52

Een kip doet er normaal gezien 21 dagen over om te ontwikkelen en vervolgens uit te komen. De meeste kwartels zo'n 18 dagen.
Zit er maar 3 dagen tussen het inleggen van de kippeneieren en kwartel ei? Dan komen ze ongeveer gelijk uit.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Kippen komen eerder uit dan kwartels

Berichtdoor danielb » 17 sep 2016 00:46

had je beter wat geduld gehad en nog 2 dagen gewacht ook al was het een test. ;)
ik test soms ook of eieren bevrucht zijn,maar ik broed ze dan niet verder uit omdat het bij mij ECHT een test is om daarna meerdere eieren in te leggen.
naar uitkomst toe is de kans ook veel kleiner als je een ei gaat uitbroeden dat geen dag gerust heeft.
ik zou de broedkast gewoon instellen naar je 2 kippeneieren en met wat geluk komt het kwartelei ook uit.
maar wat ga je doen met 1 kwartel.... ;)
bij de 2 kippeneieren is natuurlijk ook afwachten of ze beide gaan uitkomen.

Eli_as
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2016 20:48
Land: nederland
M/V: M

Re: Kippen komen eerder uit dan kwartels

Berichtdoor Eli_as » 17 sep 2016 11:56

Afwachten dus :puh2:

Het is een chinese kwartel en als ik hem nu al zo zie zitten is het ook een beetje flauw als ik hem nu er uit haal :gutgut:


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten