Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor danielb » 07 sep 2017 20:33

lijkt mij toch door pikken op de kop hoor.

Gebruikersavatar
ADOPEG
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2016 11:04
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor ADOPEG » 07 sep 2017 22:38

Je kijkt haar daar op de schedel. De wond is wel hersteld, maar het vel groeit natuurlijk niet meer terug. Wat er nu met haar moet gebeuren denken we over. Ze lijkt me onverkoopbaar. Misschien een vriendinnetje zoeken.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22982
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor Kip La La » 07 sep 2017 23:14

Weet je nu zeker dat het een hennetje is dan?

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor Frankkip » 08 sep 2017 06:46

Het vel groeit best wel terug bij goede verzorging , maar voordat je nieuwe erbij koopt zou ik me eerst zorgen maken over het feit dat de rest binnen enkele dagen dood is. :crazyeyes:

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor peertje » 09 sep 2017 09:08

Ik zou me vooral ook zorgen maken om dit hennetje: je hebt vast zelf al eens een schaafplek gehad waar het vel af was? Als dat indroogt gaat dat ontzettend trekken en prikken... dat voelt dat beestje nu ook, maar dan op haar koppie :shock: Deze wond is niet hersteld, maar dicht... dat is echt wat anders.
Een DA heeft daar goede wondzalf voor... ik kan eigenlijk geen reden verzinnen waarom je haar zo zou laten rondlopen...
Elke keer als er vocht op komt -door wat voor reden ook: regen, drinken- voelt ze meteen weer helse pijn... is niet best hoor :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
ADOPEG
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 jul 2016 11:04
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor ADOPEG » 09 sep 2017 10:50

De kwartel roept niet zoals een haantje doet, en heeft ook geen duidelijk zichtbare testes. Daarom ga ik er maar vanuit dat het een hennetje is.

Ik betwijfel of dat vel nog terugkomt, en als dat het geval is gaat dat nog heel lang duren. Op die foto is het nog niet zichtbaar met dat bloed en zo, maar ze heeft gewoon echt een kale schedel. Ik heb weleens een schaafplek gehad, maar gelukkig nog nooit tot op het bot.
Overigens hebben we op de dag van aanval haar kopje besproeit met zoutoplossing. Dat vond ze niet leuk, dat deed ons ook een beetje pijn, maar we moeten ook niet denken aan een infectie erbij.

Ik maak me geen zorgen meer over die andere kwartels, die zijn nu al dood door een rover. Deze kwartel heb ik op een andere plek en slaapt 's nacht binnen.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Waarom krijgt Japanse kwartel op zijn/haar kop?

Berichtdoor peertje » 09 sep 2017 13:31

die zalf werkt echt perfect... de zwarte cochin in mijn avatar had een deels kaal nekje door een aanval van een marter -de vellen hingen erbij- deel van het vel is doodgegaan, maar de wond is volledig overgroeid met nieuw vel... en weinig last gehad met name door die zalf... gaat je kwartel fijn vinden


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 2 gasten