Help wat moet ik doen? Met deze twee

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Help wat moet ik doen? Met deze twee

Berichtdoor Loeke » 01 jun 2018 18:52

Hey,

ik heb 2 Japanse kwartel mannen (zelf uitgebroed). Omdat ze een beetje vochten heb ik ze apart gezet. Ze hebben nu beide een binnenhok en buitenren dat tegen elkaar aan ligt. Buitenren is voor beide 2 meter lang en 0. 80 Meter breed. (Het word nog uitgebreid. Paps is bezig hiermee :-) )

Ik ben dol op ze. Maar ze kraaien toch wel veel. Soms wel de gehele morgen en middag lang. Ik had ooit eens gelezen dat ze niet zo veel geluid zouden maken.

Als ik bij beide mannen een vrouwtje zet zal dit hun rustiger maken? (Ze proberen nu steeds naar elkaar toe te gaan en dan vallen ze elkaar aan)

Ook waren we aan het denken (omdat deze mannen niet de volière in gaan) chinese kwartels in de volière te zetten. Het is best een groote L vormige volière (tegenover mijn ooms voliere). 5x1,5X2,5 (lxbxh) dit zijn de ongevere afmetingen. Kan ik hier meerdere chineese koppels in zetten? Of moeten chinese kwartel koppels altijd apart gehouden worden?

Aangezien onze volière bestaad uit twee volière die tegen elkaar zijn aangebouwd. Zit er een barrière van een meter hoog tussen de 2 aan elkaar verbonden volières. Deze barrière kunnen we weghalen. Als twee chinese kwartelkoppels niet bij elkaar kunnen. Kan ik ze dan apart zetten met deze barrière van 1 meter hoog?

Alvast bedankt. Ik wacht op jullie reacties :-D

Groetjes van,
Loeke

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Help wat moet ik doen? Met deze twee

Berichtdoor Kip La La » 01 jun 2018 19:22

Je haantjes maken nu geluid omdat ze geen hennetjes hebben.
Tov het kraaien van een haan is het geluid te verwaarlozen vind ik maar als ze hennen zouden hebben doen ze dat normaliter niet meer.
De Chinese ook niet met meerdere haantjes bij elkaar zetten lijkt mij, wordt vechten net als met de Japanse.
Wat betreft je vraag over de barrière tot 1 meter hoog: die had je al gesteld.
Maar waarom wil je eigenlijk meerdere groepjes, is 1 niet genoeg?

Murdoc156
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017 09:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Help wat moet ik doen? Met deze twee

Berichtdoor Murdoc156 » 01 jun 2018 22:19

1 op 1 mannetje en vrouwtje gaat bij Japanse kwartels niet zo goed. Ik had een verhouding 1 mannetje op 3 vrouwtjes, en heb dit later uitgebreid naar 1 op 4 omdat de drie vrouwtjes toch nog te weinig rust krijgen. Als er bv 1 wat zich wat minder lekker voelt, krijgen de overige de volle laag (want achter de zieke gaat het mannetje niet aan). Een op 4 is veel rustiger.
Volgens mij kunnen de mannetjes prima bij elkaar maar dan heb je dus wel minimaal 6 vrouwtjes nodig.

Edit: Kraaien blijven ze meestal wel doen. Zorg dat het s nachts goed donker is (bij licht gaan ze s nachts wel eens door), en inderdaad vrouwtjes zsm erbij. Dan beperkt het zicht tot 1x per dag een aantal kraaitjes

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help wat moet ik doen? Met deze twee

Berichtdoor Loeke » 03 jun 2018 22:20

Kip La La schreef:Je haantjes maken nu geluid omdat ze geen hennetjes hebben.
Tov het kraaien van een haan is het geluid te verwaarlozen vind ik maar als ze hennen zouden hebben doen ze dat normaliter niet meer.
De Chinese ook niet met meerdere haantjes bij elkaar zetten lijkt mij, wordt vechten net als met de Japanse.
Wat betreft je vraag over de barrière tot 1 meter hoog: die had je al gesteld.
Maar waarom wil je eigenlijk meerdere groepjes, is 1 niet genoeg?


Ja, ik had de vraag over de barrière al gesteld, maar wilde weten of het ook voor chinese gold. De japanners springen er gewoon overheen XD

Voor mij is een koppeltje genoeg. Ik dacht dat ze het leuker zouden vinden met meer. (Ik zie ze namelijk wel vaker in de dierenwinkel met meer dan 4 zitten.)

Groetjes van
Loeke

Loeke
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 mar 2018 17:32
Land: Nederland
M/V: V

Re: Help wat moet ik doen? Met deze twee

Berichtdoor Loeke » 03 jun 2018 22:25

Murdoc156 schreef:1 op 1 mannetje en vrouwtje gaat bij Japanse kwartels niet zo goed. Ik had een verhouding 1 mannetje op 3 vrouwtjes, en heb dit later uitgebreid naar 1 op 4 omdat de drie vrouwtjes toch nog te weinig rust krijgen. Als er bv 1 wat zich wat minder lekker voelt, krijgen de overige de volle laag (want achter de zieke gaat het mannetje niet aan). Een op 4 is veel rustiger.
Volgens mij kunnen de mannetjes prima bij elkaar maar dan heb je dus wel minimaal 6 vrouwtjes nodig.

Edit: Kraaien blijven ze meestal wel doen. Zorg dat het s nachts goed donker is (bij licht gaan ze s nachts wel eens door), en inderdaad vrouwtjes zsm erbij. Dan beperkt het zicht tot 1x per dag een aantal kraaitjes



Bedankt voor de informatie! :-D
Voo nu hebben we besloten het op deze twee te houden. We zijn erg aan ze gehecht en kunnen ze zelfs oppakken! Toen ik besloot kwartels uit te broeden had ik mij voorgenomen dat ze schuw zouden zijn (aangezien mijn oom mij dit vertelde).

Groetjes van
Loeke

Murdoc156
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017 09:40
Land: Nederland
M/V: M

Re: Help wat moet ik doen? Met deze twee

Berichtdoor Murdoc156 » 19 jun 2018 20:54

Kwartels zijn ook heel schuw, maar wennen ook wel snel. Alleen buiten het hok worden ze weer schuw, dus niet laten ontsnappen!


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten