Voor diegene die nog een broedmachine zoeken

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
brahmatje
Berichten: 1423
Lid geworden op: 04 jan 2004 15:46
Land:
M/V: V
Locatie: Putten
Contacteer:

Re: m

Berichtdoor brahmatje » 14 dec 2007 07:06

Jamn schreef:Allemaal goed.

Ik wou even delen dat deze machine niet zo duur is dan wat we in NL kennen.

Ongeacht wat het kost ect.


Het is zeker goedkoop, ik zei het ook alleen even als aanvulling zodat duidelijk was dat een volautomaat iets duurder kost. Op tentoonstellingen ben ik er al achtergekomen dat er veel goedkopere broedmachine's in Duitsland aangeboden worden. Vaak dezelfde merken als hier in NL. Het scheelt soms zoveel dat je het garantieprobleem (voor zover dit er is) voor lief kan nemen.




robert45 schreef:Maino automaat 35 eieren. 250 euro incl verzenden.

Kan ook veel groter geleverd worden. :cool:

zijn dus wel te krijgen hoor ;)



Met alle respect vind ik dat je deze broedmachines zeker niet met elkaar kan vergelijken. De maino broedmachine zal heus ook wel goed broeden maar die uitvoering is toch wel een heel groot verschil met een heka.

robert45
Berichten: 1541
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:08
Land: NL
M/V: M
Locatie: groningen Nederland

m

Berichtdoor robert45 » 14 dec 2007 11:40

ik zeg ook ze zijn er nog groter te krijgen.

echter welke beginner broed 90 eieren uit?
of 130 kriel eieren.

elke broedmachine is erop gebouwd om tenminste halfvol of vol te liggen. Dit voor de beste resulaten wat betreft luchtvochtigheid enz enz enz.

hier worden machine ook op getest.

Het is echt niet zo dat ik zeg dat iedereen een machine bij mij moeten kopen. Dit mag iedereen zelf weten. maar voor een beginner is 90 eieren heeeeel erg veel. en die zou ik dan ook willen aanraden om naar een machine uit te kijken van een stuk of 20 a 30 eieren. dit is voor de meeste mensen meer als voldoende. die zal heka vast ook wel hebben.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten