stroomuitval

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
dewoldhoeve
Berichten: 1285
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:12
Land: nederland
M/V: M
Locatie: westerwolde

stroomuitval

Berichtdoor dewoldhoeve » 05 apr 2009 21:34

Kortsluiting gehad. Dus ook geen stroom op de broedmachine. Nou is dat niet zo erg, maar m'n thermostaat (ts 7000) doet het niet meer. Het is net of hij z'n ingestelde waarde niet ziet. Hij blijft maar door verwarmen. heb de eieren maar in de uitkomstmachine gelegd. Moet wel met de hand draaien, maar kan in ieder geval door. Kan alleen jammer genoeg geen eieren meer bijleggen. Iemand enig idee hoe ik hem weer aan de praat krijg???

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: stroomuitval

Berichtdoor Ron » 05 apr 2009 22:13

Alles wat ik kan bedenken is alles opnieuw instellen. Vervolgens 'AT' op 'on' zetten en kijken of hij zich zelf optimaal insteld.

Ik weet echter niet of het apparaat te resetten is.
Wat je kan doen is vragen aan de winkel wat te doen.
Ik heb de TS-7000RH. Eventueel kan je Robert45 vragen (op het forum hier).
Hij verkoopt jouw model ook en heeft er veel kennis van. Hij heeft een (internet) winkel in Groningen.

robert45
Berichten: 1541
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:08
Land: NL
M/V: M
Locatie: groningen Nederland

Re: stroomuitval

Berichtdoor robert45 » 06 apr 2009 11:06

Ik heb je bericht ontvangen. Ik ga zo meteen direct de boel nakijken. Wij zijn namelijk op maandag ochtend gesloten vandaar dat ik dit vanuit huis beantwoord.

ik zo in iedergeval even door het menu heen lopen of je alle waardes wel goed hebt staan. Dus de P.I.D waarden..

robert45
Berichten: 1541
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:08
Land: NL
M/V: M
Locatie: groningen Nederland

Re: stroomuitval

Berichtdoor robert45 » 07 apr 2009 18:51

De fabrikant geeft aan dat je hem het beste eerst even kan resetten en op de fabriekswaardes kan zetten.

heb je dit al gedaan?

Gebruikersavatar
dewoldhoeve
Berichten: 1285
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:12
Land: nederland
M/V: M
Locatie: westerwolde

Re: stroomuitval

Berichtdoor dewoldhoeve » 07 apr 2009 23:13

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels de uitgebreidere handleiding gemaild gekregen, maar ook daar kan ik niet vinden hoe ik hem kan resetten. Kun jij dat bij de fabrikant te weten komen???????????
Heb de eieren tijdelijk in de uitkomst gelegd, dus ik kan me eerst een paar dagen redden.
bvd. voor je hulp

robert45
Berichten: 1541
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:08
Land: NL
M/V: M
Locatie: groningen Nederland

Re: stroomuitval

Berichtdoor robert45 » 08 apr 2009 19:17

als het goed is zou er in de handleiding moeten staan hoe je de P I D waardes instelt.

Deze kan je ook door een auto tune functie laten kiezen.

Gebruikersavatar
dewoldhoeve
Berichten: 1285
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:12
Land: nederland
M/V: M
Locatie: westerwolde

Re: stroomuitval

Berichtdoor dewoldhoeve » 08 apr 2009 19:25

zal hem nog eens rustig doorlezen, om te zien of ik toch iets over het hoofd heb gezien.
Dan staat resetten gelijk aan het terugzetten van de P I D waardes op fabrieksinstellingen?

robert45
Berichten: 1541
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:08
Land: NL
M/V: M
Locatie: groningen Nederland

Re: stroomuitval

Berichtdoor robert45 » 08 apr 2009 22:56

inderdaad

als de P I D waardes weer in gesteld staan zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft dan staat dit in ieder geval goed.

als je de auto functie gebruikt hebt dan kan je deze ook gebruiken. Dan kiest hij zelf de beste waardes voor de machine. Dit proces kost wel even tijd dus heb geduld ;)

Gebruikersavatar
dewoldhoeve
Berichten: 1285
Lid geworden op: 16 mar 2009 14:12
Land: nederland
M/V: M
Locatie: westerwolde

Re: stroomuitval

Berichtdoor dewoldhoeve » 08 apr 2009 23:33

Ik had de PID waardes niet veranderd, maar toch even gecontroleerd. Staan zoals de handleiding aangeeft. Als ik de AT functie gebruik(in koude toestand!) blijft hij gewoon doorverwarmen. over z'n ingestelde waarde heen.
Als je 1x op de set-knop drukt krijg je een A-waarde(weet jij wat dat betekent?) Hij gaat wel op het display pulsen. Ongeveer drie graden voor z'n ingestelde waarde gaat hij "pulsen". dwz. de A-waarde gaat terug, en verandert bij elke puls. (Bij volledig verwarmen staat er A 100. Voor de stroomuitval hield hij hem op temperatuur (37.8) met
A 23. M'n verwarmingslampje brandt ongeveer 1 sec. display zegt dan A 23, dan is het verw.lampje ongeveer 3 sec. uit.))
Nu verandert de A waarde in het display wel als hij bij z'n ingestelde waarde in de buurt komt, maar het verwarmingslampje gaat niet uit, en de elementen dus ook niet.

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: stroomuitval

Berichtdoor nyckle » 09 apr 2009 09:38

het lijkt wel of je thermostaat stuk is.....


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten