Kuikens verzorgen

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor Ron » 24 feb 2013 19:18

Als je ze toch buiten zet dan snap ik echt niet waarom je het vraagt of het kan.

Beter vraag je dan niets en je doet het gewoon!!!!!

Marjo89
Berichten: 2542
Lid geworden op: 24 nov 2010 12:20
Land: NL
M/V: V

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor Marjo89 » 24 feb 2013 19:24

:crazyeyes: kuikens nu buiten zetten is vragen om problemen.

Kuikens gaan hier pas naar buiten als het goed weer is, en ze goed in hun veren zitten & op top conditie zijn.

Anders is het vragen om problemen.

kees1965
Berichten: 1724
Lid geworden op: 11 mei 2012 23:13
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Veenendaal

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor kees1965 » 24 feb 2013 20:55

senne1234 schreef:Hallo,

ik ga 4 kuikentjes kopen.
maar hebben nog nooit kippen gehad.
hoe moet ik zo'n dier verzorgen(geen ervaring)


waarom begin je met kuikens als je nog nooit kippen heb gehad :crazyeyes: :crazyeyes:

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor Jan Sch » 24 feb 2013 21:11

Denk dat hij nu geen kuikens meer heeft. Zeker met dit weer.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor Ron » 24 feb 2013 21:20

kees1965 schreef:
senne1234 schreef:Hallo,

ik ga 4 kuikentjes kopen.
maar hebben nog nooit kippen gehad.
hoe moet ik zo'n dier verzorgen(geen ervaring)


waarom begin je met kuikens als je nog nooit kippen heb gehad :crazyeyes: :crazyeyes:



Omdat je idioten ook een kans moet geven :duimneer:

senne1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jan 2013 18:01
Land: belgie
M/V: M

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor senne1234 » 13 mar 2013 15:12

De kuikens hebben een nacht van -10 overleefd ze zijn nu 7weken :gulzig: :gulzig: dus..... :puh2:

Gebruikersavatar
wendy99
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2013 08:33
Land: belgie
M/V: V

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor wendy99 » 06 apr 2013 07:18

goedemorgen, in het paasweekend hebben mijn man en ik 2 kuikentjes gekocht (legkippen).. na een week stellen we vast dat de ene veel sneller groeit dan de ander. ze zitten in een terrarium met een warmtelamp in een temp van ong +- 28 graden, bodembedekking is krantenpapier en er staan 2 schaaltjes eten en 1 drinktoren. hun water wordt 3x per dag ververst en hun eten aangevuld naar behoefte.. ze krijgen startkruim van AVEVE en zijn naar schatting 4 weken oud ondertussen.

heb hier nu al heel het topic afgelezen en vroeg me af wanneer je weet welk ras je hebt want het is de eerste keer in men leven dat ik kippen hou.. :oops:
we waren van plan om kippen te houden maar nog niet zo snel, maar vond het zo zielig dat ze in een konijnenhok zaten met warmtelamp..
als ik iets misdoe zeg het me gerust hoor. hou er wel even rekening mee dat ze daarin zitten wegens te koud buiten en 3 katten en 2 honden binnen..

beschouw me dus gerust maar als een groentje want dat is ook wat ik ben.. :gutgut:
hier een foto van gisteren
Afbeelding
Afbeelding

senne1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jan 2013 18:01
Land: belgie
M/V: M

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor senne1234 » 14 apr 2013 16:47

Van hoeveel weken weet ik niet maar ik zou best als ondergrond stro nemen! Ik heb ook nog maar net kuikens genomen en wist er ook heel weinig van... Maar mijn kuikens (jonge kippen) zijn nu ondertussen al 11 weken!
En misschien ter informatie met dit weer mag je ze rond de 6 weken buiten zetten in hun hok!

Gebruikersavatar
lalala
Berichten: 2645
Lid geworden op: 27 apr 2013 10:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor lalala » 09 mei 2013 08:07

Vanaf wanneer kun je kuikens die natuurlijk worden uitgrbroed eens oppakken? Ik wil graag wat foto's van ze trekken :puh2: (ze komen binnen 2weken) alle 7 bevrucht. Het hok krijgt nog een omheining van dunner gaas, ook ga ik een 'kuikentrapje' maken aangezien het hok op 75cm van de grond staat. Hoe kan ik eksters enzo voorkomen? Het is een grote ren en dus moeilijk volledig af te dekken....

Gebruikersavatar
wendy99
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2013 08:33
Land: belgie
M/V: V

Re: Kuikens verzorgen

Berichtdoor wendy99 » 14 mei 2013 08:25

senne1234 schreef:Van hoeveel weken weet ik niet maar ik zou best als ondergrond stro nemen! Ik heb ook nog maar net kuikens genomen en wist er ook heel weinig van... Maar mijn kuikens (jonge kippen) zijn nu ondertussen al 11 weken!
En misschien ter informatie met dit weer mag je ze rond de 6 weken buiten zetten in hun hok!


ze zitten nog steeds binnen bij ons en dit doordat we gewoon nog wachten op de betonpalen voor hun hekken..
er is me verteld dat ik een hek moet voorzien van minstens 2 meter daar deze kippen graag hoog gaan. en we gaan ook hun veren laten knippen want ze doen nu al een poging om te vliegen
maar al bij al doen ze het goed, zijn nu van het startkruim af en eten halfgebroken mix met vers fruit en om de 2 dagen vers gras...

hun hok heeft men man zelf gemaakt en is klaar. dus zodra we de omheining gezet hebben kunnen ze erin..

lalala schreef:Hoe kan ik eksters enzo voorkomen? Het is een grote ren en dus moeilijk volledig af te dekken....


daar heb ik zelf niet aan gedacht maar de mijne gaan natuurlijk wel groter zijn dan de uwe. al zitten ze vooraan bij ons in een klein voortuintje om vossen te voorkomen.. (we wonen op een hoek en er is heel wat verkeer bij ons, dit zou vossen moeten afschrikken alsook dat er katten en honden loslopen)


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jvgchicks en 3 gasten