Mijn kip is broeds en dit heb ik lierver niet omdat ik geen kuikentjes wil. Bovendien heeft ze een belabberd plekje uitgekozen, iedereen kan haar zien zitten vanaf de straat en ik ben bang dat ze op een dag meegenomen wordt (er zijn al eens kippen van me gestolen).
Ik heb het stukje over broedsaf maken doorgelezen en ik haal haar nu een aantal keer per dag van haar plekje af. Probleem is dat ze ontzettend agressief is, ik vind het echt een beetje eng

Als ik haar eraf wil pakken schreeuwt ze de hele buurt bij elkaar, bovendien heeft ze me hard in mijn handen en benen gepikt. Ik doe het nu door een dweil erover te gooien en met dweil en al pak ik haar ervan af. Dat gaat best en ze blijft dan een aantal uur van het nest, maar eigenlijk vind ik het enorm zielig. Ze is nooit een mensenvriend geweest, dus dit geeft haar best veel stress en mijn pogingen om haar tammer te maken moeten weer van nul af aan beginnen. Mijn enige vraag is eigenlijk of jullie ervaring hebben met dit gedrag. Moet ik haar dan toch maar in een kale kooi zetten? Maar wat als ze dan een ei wil leggen, dan moet er toch uit lijkt mij...?