Daglichtlamp

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor Jan Bollen » 31 okt 2010 20:08

Ik gebruik in het voorjaar ledlampen om de kuikens de kans te geven meer uren te kunnen eten. Ideaal omdat ledlampen geen warmte produceren, heel weinig stroom verbruiken en niet zo helder schijnen dat de kuikens verblind worden.
Mijn kuikens hebben een donkerstraler als warmtebron. Door deze combinatie kan ik steeds zorgen voor de juiste warmte en het juiste licht.

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor nyckle » 02 nov 2010 00:09

JE ZIT GEWOON TE MEKKEREN. ga gewoon niet meer broeden als het er de tijd niet voor is. Heb je ook geen problemen die je zelf maakt.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor jantien » 02 nov 2010 07:41

Ja hoor, Nyckle weer in de bocht.
Als jij nou eens ophoudt als je geen zinnige bijdrage weet te leveren?
Zou de sfeer op het forum al een stuk prettiger maken..

Er zijn mensen op het forum die de speciale daglichtlampen enorm aan prijzen.
Waarom, geen idee?
Ze hebben ze zelf nooit gebruikt denk ik maar ook niet de gewone lampen.
De mensen die wél ervaring hebben met kuikens grootbrengen in donkere tijden gebruiken heel simpel gewone lampen, vandaar dat je op je laatste vraag waarschijnlijk geen verdere respons krijgt.

CET
Berichten: 273
Lid geworden op: 16 okt 2009 09:12
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor CET » 02 nov 2010 07:56

Nyckle,

Een paar dagen geleden schreef je:"Ik heb het gehad. Ik lees alleen nog maar. Wie doet, doet maar. "

Dus....................

Excalibur
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor Excalibur » 02 nov 2010 10:08

nyckle schreef:JE ZIT GEWOON TE MEKKEREN. ga gewoon niet meer broeden als het er de tijd niet voor is. Heb je ook geen problemen die je zelf maakt.


Er is op dit moment maar een persoon die mekkert en die de ganse dag zit te broeden op stekelige opmerkingen.
Nyckle, probeer het eens op een geitenforum.
Oh ja, iemand die een vraag stelt, heeft per definitie geen problemen. Jij maakt er een probleem van.

Gebruikersavatar
Maggie Simpson
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 aug 2010 13:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor Maggie Simpson » 02 nov 2010 10:41

nyckle schreef:JE ZIT GEWOON TE MEKKEREN. ga gewoon niet meer broeden als het er de tijd niet voor is. Heb je ook geen problemen die je zelf maakt.

Aan zulke mensen hebben we niks, onrust stoker! :ban: Ik heb geen probleem.... HIJ heeft een probleem.
Ik wil alleen maar het beste voor m'n winterkuikens... nu ze er toch zijn. Ik had al gezegd dat het niet een ideale situatie is en dat het de volgende keer anders gaat. Dus aan die adviezen heb ik niks meer. Als je echt zo begaan bent met mijn kuikens, geef je advies over hoe ik ze het beste groot kan brengen onder deze omstandigheden.



:ontopic:

Gebruikersavatar
Maggie Simpson
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 aug 2010 13:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor Maggie Simpson » 02 nov 2010 11:41

jantien schreef:Er zijn mensen op het forum die de speciale daglichtlampen enorm aan prijzen.
Waarom, geen idee?
Ze hebben ze zelf nooit gebruikt denk ik maar ook niet de gewone lampen.
De mensen die wél ervaring hebben met kuikens grootbrengen in donkere tijden gebruiken heel simpel gewone lampen, vandaar dat je op je laatste vraag waarschijnlijk geen verdere respons krijgt.


Ja er werd mij in een eerder topic door iemand geadviseerd om een speciale daglichtlamp te gebruiken. (Ik weet niet meer door wie, ben te lui om terug te zoeken haha, maar het maakt ook niet uit hoor trouwens)
Ik was toen vooral nieuwsgierig naar het verschil tussen gewone en speciale lampen. (en dat heb ik gevonden)
Maar nu weet ik nog niet hoe belangrijk dat verschil is enzo. Ik zal nog wel eens even googelen.
Mijn voorkeur gaat nu wel uit naar een daglicht ledlamp (met 6000 K).... maar deze zijn wel onwijs duur!
(en volgend daar heb ik hem niet meer nodig, dan heb ik geen kuikens meer in de winter en gaan de volwassen kippen ook gewoon weer, net als dit jaar, mee met het zomer/winter-ritme)

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor jantien » 02 nov 2010 13:01

Mijn advies?
Kuikens groot brengen bij gewoon lamplicht.
Zoals al gezegd, als ik al eens late kuikens heb, breng ik ze groot met een heldere warmtelamp en meestal heb ik in dat hok ook nog een gewone lamp hangen.
Kuikens worden prima groot zo :gulzig:

Excalibur
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:15
Land: Nederland
M/V: M

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor Excalibur » 12 nov 2010 11:52

Er bestaan tegenwoordig elektronische voorschakelapparaten voor gasontladingsbuizen (TL). Deze sturen de buis aan met een spanning waarvan de frequentie tussen de 20kHz en 100kHz ligt. Daar hebben kippen dus geen last van.

Gebruikersavatar
Elly
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 feb 2005 00:53
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Daglichtlamp

Berichtdoor Elly » 12 nov 2010 12:55

Dan moet je wel 'aansturen' tot 100, want kippen zien dus licht met een frequentie lager dan 100 Hz als een flikkering.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 9 gasten