wanneer eieren leggen

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor DenR » 30 okt 2017 11:30

Als je een automatische dimmer gebruikt, dan kun je ook 's avonds bijlichten. Door het langzaam doven van het licht gaan de kippen ook rustig op stok.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Wyan » 30 okt 2017 11:57

Ik heb er een klok op. Het licht gaat automatisch aan en weer uit. Het langzaam dimmen lijkt me niet nodig, het zijn vrij rustige kippen en gaan altijd (rustig) op stok.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Wyan » 16 nov 2017 09:28

sandri13 schreef:Mijn kippies zijn van 8 mei dit jaar en eentje is afgelopen dinsdag begonnen met leggen woensdag de 2e begonnen met leggen de teller staat op nu toe op 5 eieren :D

We willen oh zo graag dat de hennen gaan leggen...Mijn Wyandottes zijn van 15 april en leggen nog steeds niet :roll:

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 09:39

Ik denk dat ze pas volgend jaar voor het eerst gaan leggen hoor, de wat oudere dames van een jaar tot twee jaar hier leggen elke dag nog een ei hier, Orpington krielen he :puh2:. En de jongere dieren al ouder dan vijf maanden oud leggen nog niet en meestal gebeurt het hier dat ze pas volgend jaar beginnen maar ik gebruik ook geen lamp hoor, ik laat het lekker natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Wyan » 16 nov 2017 09:44

Onzebeestenboel schreef:Ik denk dat ze pas volgend jaar voor het eerst gaan leggen hoor, ...

Oké, ik heb 's mo en 'sav het licht een paar uur aan. Ik weet niet of ze dan eerder gaan leggen maar probeer het toch maar uit.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 09:45

Ja, is ook je eigen keuze hoor ;), maar hier leggen de hennetjes meestal volgend jaar pas :duimop:

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Wyan » 16 nov 2017 09:49

Bedoel je dat ze bij jou altijd het jaar erop gaan leggen, ook als ze bv in jan. geboren zijn?

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 09:53

Ja inderdaad, mijn jonge hennen ban dit jaar,
Drie komen uit januari, twee uit februari en 1 uit maart en 6 uit april, de oudste heb ik en de jongste vier heb ik verkocht ;), maar die leggen altijd volgend jaar pas hun eerste ei hier, er is een jong hennetje die wel haar eerste ei legt sinds ene paar dagen maar dat is een uitzondering, hier dan he :gna:

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Wyan » 16 nov 2017 09:59

Onzebeestenboel schreef:Ja inderdaad, mijn jonge hennen ban ...

Het zal wel heel verschillend zijn. Ik lees hier ook dat sommige hennen met 7 maanden leggen. Zal ook wel per ras verschillen.

Onzebeestenboel
Gebanned
Berichten: 265
Lid geworden op: 25 sep 2017 22:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: wanneer eieren leggen

Berichtdoor Onzebeestenboel » 16 nov 2017 10:05

Inderdaad, ik heb ook wyandotte kriel hennen zilver zwartgezoomd jong en wat oudere die alleen in het voorjaar leggen en wat in de zomer en voor de rest broeds zijn, de Orpington krielen leggen hier altijd het hele jaar door maar als een kip niet wil leggen maar ze is er wel klaar voor kan dat aan vele factoren liggen, s,ochtends lopen ze hier in een buitenren van tegels en twee modderperken en krijgen een bak legkorrel, s,middags, lopen ze hier los in de voortuin, vers gras en boompjes,struikjes en ze krijgen een blikje gemengd graag, als de meeste hennen dat hebben gehad keren ze naar het hok en komen de eieren eraan :gna:.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten