kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen, nu overleden

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 25 jun 2012 22:16

dat heb ik :) alleen in de vorm van een warmte matje.. is eigenlijk hetzelfde als een electrische deken maar dan het formaat van een kopkussen denk ik. dat staat op stand 1.. hij krijgt al de hele dag warmte van boven én onder.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor José » 25 jun 2012 22:21

Gewoon een kamerthermometer naast het kuiken leggen, kan je de temp. goed in de gaten houden. Aan de temp. zal het ws niet liggen, het is nu gewoon de vraag hoe sterk het kuiken wil overleven. En of het gaat eten en drinken de komende dagen.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor Lies » 25 jun 2012 22:22

dat heb ik :) alleen in de vorm van een warmte matje.. is eigenlijk hetzelfde als een electrische deken maar dan het formaat van een kopkussen denk ik. dat staat op stand 1.. hij krijgt al de hele dag warmte van boven én onder.


Helemaal goed dan! Dat doe ik zelf ook bij erg zieke konijnen. Een electrische deken onder de bodem van de kooi. Duurt een paar uur voor het warm is maar dan heb je ook wat. Ik vind je idee om hem eidooier te voeren heel erg slim! Grandioos eigenlijk. Zal het onthouden :lol: Dan vaak kleine beetjes geven denk ik want ze nemen die dooier langzaamaan op. Volgens mij heb je wel talent voor dit soort dingen als ik het zo lees :P Het zou geweldig zijn als het goedkomt. Tot nu toe klinkt het niet slecht.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor Lies » 25 jun 2012 22:25

heb hier sowieso kuikenmeel staan, mss daar een dun goedje mee maken en rechtstreeks in snavel voeren? want ik geloof niet dat ie zelf eet...

Niet doen, ik kan me niet voorstellen dat de darmen van een prematuur kuiken dit aan kunnen.. :mrnono:

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor JustKarin » 25 jun 2012 22:27

Keigaaf dat je je zo inspant, leuk ook deze info en ik ben zéér benieuwd of het lukt! :duimop:

Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 25 jun 2012 22:29

hahah ja en die thermometer ligt er ook bij :) vond ik toch wel handig vandaar dat ik ook weet hoe warm het in de doos is ;)
o jaa alsjeblieft! ik hoop wel dat ie (als ie blijft leven) snel zelfstandig gaat eten!! wij moeten a.s. donderdag avond weg voor een bruiloft en komen dan zondag pas terug..
mijn vader zorgt voor mijn beestjes. maar hij heeft geen ervaring met het (dwang) voeren van jonge kuikens!

We doen ons best, kunnen iig niet zeggen dat we niet geprobeerd hebben!!

p.s. maar goed dat ik van kuikenmeel geen dun goedje gemaakt heb dan :)

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor José » 25 jun 2012 22:36

Donderdagavond zou hij toch inmiddels wel zelf moeten kunnen eten. Als hij tussen nu en donderdag overdag niet gaat lopen en eten en drinken wordt het zorgelijk. Donderdag zou dwangvoeren niet meer nodig moeten zijn.
Als dat dan nog steeds wél nodig is, gaat er iets niet goed en zou hij toch te zwak zijn. Maar zoals het nu klinkt geloof ik wel dat hij het kan redden en sterk is en blijft.

(jaja, Brahma's. Breek me de b*k niet open, lomperiken en ook nog eens niet te eten. Maar wel mooi.)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor Lies » 25 jun 2012 22:43

Hoezo zijn brahma's niet te eten?? Of zijn ze niet pittig genoeg? Als ik ze zie dan denk ik wel dat er dringend peper bij moet .. :mrgreen:

Het is jammer dat je niet in de buurt woont Lola. Ik zie DE in de informatie onder je avatar.
Anders zou ik de zorg wel even overnemen :-D Maar inderdaad, het zou niet nodig moeten zijn en
ik hoop heel erg dat hij of zij het oppakt (en dat het geen haan is maar die wil je dan vast nooooiiiit meer kwijt..)
Thermometer naast het kuiken is handig ja. Dat doe ik ook als ik een dier moet opwarmen zodat je enig idee hebt.

Gebruikersavatar
lola
Berichten: 165
Lid geworden op: 29 jul 2008 09:34
Land: DE
M/V: V

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor lola » 25 jun 2012 22:48

ja verdorie bewust een andere broedse hen (brahma kruising)genomen die niet zo lomp is...om daar vervolgens van mijn twee zuivere brahma hennen ieder een ei ervan onder te leggen.(en twee van de andere hennen..kruising brahma´s)
En die vuilwitte krijgt het dan ook nog eens voor elkaar om háár eigen ei te pletten! :duimneer:

maar ze zijn zo leuk!! uiterlijk maar ook het karakter.. geen idee of ze te eten zijn.. kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn eigen kippen te slachten en op te eten! :shock:

beetje logisch genomen zou je idd mogen denken dat ie donderdag wel een stuk sterker en zelfstandiger is idd. zou denken dat ie overmorgen, de dag dat ie uit had moeten komen een heel eind "1 dags kuiken" zou moeten zijn? hij is alleen nog maar vooruit gegaan sinds vanmiddag. toen ademde ie moeilijker, maar bekwam duidelijk van de warmte en ademde al snel gewoon, werd toen ook steeds levendiger. het is een knokkertje, dat merk je.. hopen dat ie het volhoudt!

We wonen net over de grens in duitsland.. 10 min. van de nl grens vandaan (groningen, bad nieuweschans)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: kuiken 2 dgn te vroeg uitgekomen door geplet ei! LEEFT NOG!

Berichtdoor Lies » 25 jun 2012 22:53

Dat is nu net iets te noordelijk helaas. Mijn vader woont in Groningen maar daar heb je ook niets aan :-D
We gaan door met duimen!


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten