Verzamel topic is het een hen of haan?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
MammieSammie
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2017 09:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor MammieSammie » 05 aug 2018 10:26

Fryske schreef:Blauw gezoomd, zwart en splash horen bij elkaar en worden door elkaar gebruikt om mee te fokken. Vandaar dat ik denk dat ze kleurzuiver zijn. Hoe ze uiteindelijk uitgroeien is altijd even afwachten. De blauwen zijn wel erg licht van kleur. Maar de tijd zal het leren.


Ahaa weer wat geleerd, dank je wel. Ik vind bij alle 3 de kleurslagen dat er veel verschil in zit hahaha, en toch kan ik ze niet echt uit elkaar houden :gossip: al gaat t nu wel iets beter...

MammieSammie
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2017 09:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor MammieSammie » 05 aug 2018 16:39

toch maar weer een keer foto's gemaakt om aan jullie te tonen. Ze zijn nu tussen de 5 en 5 1/2 week oud.
Ik heb geprobeerd om ze in dezelfde volgorde te plaatsen, maar das niet gemakkelijk, hahaha. Ik vind ze zo op elkaar lijken. Zelfs de splash (ik dacht dat het er 3 waren) kleuren wat grijs/blauw, dus zelfs dat zet me aan het twijfelen.
1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
8Afbeelding
9Afbeelding
10Afbeelding

Mochten we dit nog een keer doen, dan worden ze meteen geringd met van die kleine verwijderbare ringetjes, want ik vind het zo vreselijk lastig... denk dat ik er misschien toch nog een paar door elkaar heb gehaald... :oops:
@Fryske, wat denk je nu? En wat vind je nu van de kleuren (boer wat zeg je van mijn kippen, hahaha)
Uiteraard weet ik dat ze nog jong zijn en volgende week zal ik wederom foto's plaatsen hoor :gutgut: ik was gewoon benieuwd. :gossip:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Trea » 05 aug 2018 18:55

Ik denk dat 2,4,5,6 en 10 haantjes zijn. Omdat ze al een duidelijke kam hebben. Maar zeker weten :mrnono: .

Marlinde
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2018 20:38
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Marlinde » 09 aug 2018 11:13

Baardkuifhoenkriel kriel van 9 weken oud.


https://myalbum.com/album/Xp79H5uh01GJ

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Fryske » 09 aug 2018 11:25

Ik zeg nog steeds hennetjes :-D Bij sommigen zie je idd. wat meer kam maar (nog) niet echt a la haantje. Totaal ook geen kleur in de kammetjes en geen lelletjes. Houden zo :-D De kleur is erg licht bij de meesten. Niet echt veel zoming maar ze zijn ook nog erg jong. En bij 5 en 6 twijfel ik of het splashes zijn. Lijkt haast parelgrijs. Ik zal zo even een splashfoto van een 6 weken kuikje opladen.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Fryske » 09 aug 2018 11:27

Marlinde; Vind ik erg moeilijk. Gezien de totale afwezigheid van kam en lelletjes zou ik zeggen hen....Maar of dat zo werkt bij de baardkuifjes, ik weet het niet.

MammieSammie
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2017 09:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor MammieSammie » 09 aug 2018 11:31

Fryske schreef:Ik zeg nog steeds hennetjes :-D Bij sommigen zie je idd. wat meer kam maar (nog) niet echt a la haantje. Totaal ook geen kleur in de kammetjes en geen lelletjes. Houden zo :-D De kleur is erg licht bij de meesten. Niet echt veel zoming maar ze zijn ook nog erg jong. En bij 5 en 6 twijfel ik of het splashes zijn. Lijkt haast parelgrijs. Ik zal zo even een splashfoto van een 6 weken kuikje opladen.

Precies dát idd. Enige kleur die ik zie op de kammetjes is licht roze en echt niet donkerder dan dat hahaha. En t verandert ook niet. Zondag plaats ik weer foto's hoor, hihi.
En dat van die kleur had ik precies hetzelfde. De blauwen onderling zit ook erg veel verschil in, nr 1 is mijn favoriet, maar is erg licht idd. En dat van die splash zei ik gisteren nog tegen mijn man, ze lijken eerder grijs/lila. 1 van die splash heeft 1 donkere veer op de rug, verder niets.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Fryske » 09 aug 2018 11:37

Een veertje kan hoor, dat wordt vaak later meer. En de een heeft meer vlekjes dan de ander. Het zit idd. meer in de hele kleur. Een splash is wit(tig) met vlekjes.

Hier mijn ploffie...Omdat het net een krullie is :-D

Afbeelding

MammieSammie
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2017 09:18
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor MammieSammie » 09 aug 2018 11:40

Fryske schreef:Een veertje kan hoor, dat wordt vaak later meer. En de een heeft meer vlekjes dan de ander. Het zit idd. meer in de hele kleur...

Ziet er anders uit inderdaad echt splash, hier van de 3 dus maar 1 met een kleurtje en ook echt maar 1 veertje haha. We gaan t zien hoe ze eruit komen te zien.

HennieDeHaan
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2018 14:00
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor HennieDeHaan » 09 aug 2018 13:29

hallo,
ik heb 6 marans kuikens van 15 weken oud. Van de eerste 4 denk ik dat het haantjes zijn en de laatste 2 hennetjes ook vanwege het verschil in grootte wat denken jullie???
kuiken 1
Afbeelding
kuiken 2
Afbeelding
kuiken 3
Afbeelding
kuiken 4
Afbeelding
kuiken 5
Afbeelding
kuiken 6
Afbeelding


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten