Ei leg probleem

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Ei leg probleem

Berichtdoor Frankkip » 30 okt 2017 22:40

Trea schreef:Hoeveel licht/daglengte kippen nodig om eieren te leggen is afhankelijk van het ras en de individuele hen. Barnevelders en leghybriden staan er om bekend dat ze redelijk doorleggen en kennen geen lange winterstop. Ze leggen natuurlijk wel minder nu het maar ca. 10 uur licht/dag licht is.

Goh vertel , ervaring ?

Henk Brom
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2017 18:20
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ei leg probleem

Berichtdoor Henk Brom » 31 okt 2017 01:15

Mijn drie kippen zijn van de maand Mei en leggen bijzonder goed het is haast niet voor te stellen maar ze leggen de laatste veertien dagen iedere dag drie eieren in het legnest met een prima schaal en een milde smaak. Het zijn echte praatjesmaaksters dat gaat zo de hele dag door.
Het verzorgen doe ik als volgt morgens doe ik in de voersilo die ik in de ren heb hangen eerst twee handen legmeel dan een klein handje gemengd voer dan een klein beetje grit dan weer twee handen legmeel en een klein beetje gemengd dan een beetje grit en dat zo een keer of vijf. dan vul ik de watersilo die ik ook in de ren heb hangen vervolgens strooi ik een hand maagkiezel op de grond en spit twee keer in de week de grond om, ook gooi ik dagelijks een paar handen gras in de ren daar zijn ze ook dol op.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Ei leg probleem

Berichtdoor jantien » 31 okt 2017 09:09

Frankkip schreef:
Trea schreef:Hoeveel licht/daglengte kippen nodig om eieren te leggen is afhankelijk van het ras en de individuele hen. Barnevelders en leghybriden staan er om bekend dat ze redelijk doorleggen en kennen geen lange winterstop. Ze leggen natuurlijk wel minder nu het maar ca. 10 uur licht/dag licht is.

Goh vertel , ervaring ?


Kopie paste via Google Frank :gutgut:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Ei leg probleem

Berichtdoor Trea » 31 okt 2017 09:59

Wel wat betreft de leghybrides (vroeger thuis) .
van die Barnevelders staat ook elders opgeschreven. Die zijn o.a. daarop geselecteerd al voor de opkomst van de leghybrides.

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Ei leg probleem

Berichtdoor danielb » 01 nov 2017 21:02

geduld is een mooie zaak.
van mijn 6 zijdehoenders die zouden kunnen leggen is er momenteel maar 1 aan de leg.(voor zover ik weet)
van de 8 brahmas / brahmas met plofkipbloed die zouden kunnen leggen zijn er maar 2 van aan de leg.(voor zover ik weet)
sinds vandaag is 1 van mijn boskrieltjes ook terug begonnen met leggen.
de eenden zijn ook weer terug begonnen...

nu effe naar uw kippen...
zie dat je dieren zowiezo elke dag kunnen drinken en zeker niet zonder water vallen.
daarnaast zou ik vooral legkorrel geven en voorlopig niet te veel andere dingen.
effe in herhaling vallen : geduld is een mooie zaak ;)

ter info : ook leghybriden kunnen een winterstop houden hoor...

Riko
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 sep 2009 21:57
Land: Nederland
M/V: M

Re: Ei leg probleem

Berichtdoor Riko » 05 nov 2017 17:04

Als ze nog niet leggen en jij de vorige adviezen tevergeefs geprobeerd hebt, dan kan je het volgende proberen:
er zijn jonge hennen die zich (meestal na een verhuizing) vol eten met zand. Ze denken dat de grond bestaat uit 1 en al legmeel. Geef ze voer, nat gemaakt met olie. Wonderolie, slaolie of zonnebloemolie.
Op den duur gaan ze leggen. Het zou nl. kunnen dat de krop vol zand zit.
Hierom heb ik mijn ren onlangs bestraat.
Succes.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten