voor het eerst kuikentjes

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Debster
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:53
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Kedichem

voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Debster » 04 feb 2018 11:30

Hoi Allemaal,

Nadat ik hier al het een en ander gelezen heb en ik mij hier al voor heb gesteld met daar in wat vragen om trend kuikentjes. Waar bij ik echt goede hulp en advies heb gehad is het dan eindelijk zover.......... we hebben 4 wyandotte kriel kuikentjes :gulzig: ze zijn zooooooo leuk dat de tv amper nog aan staat :lol:
en uiteraard wil ik ze even aan jullie voorstellen
de bruinige is Lilly
de lichtste is Slaapy
de grijze is Welles
en de donkerste is Nietes
Afbeelding

Afbeelding

Mijn dochtertje vind het helemaal geweldig want ze mogen gewoon in de woonkamer op de eettafel en dan mag verder bij niemand in de klas :mrnono: maar ja papa en mama zijn nu ook helemaal kippen gek dus dan mag er gewoon iets meer :gulzig:

Groetjes Debster

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Fryske » 04 feb 2018 12:34

Wat een mooie pluisjes :ilove:

Heb je er vier gekocht of uitgebroed met de BM?

In ieder geval heel veel genieten en hopelijk niet teveel haantjes :duimop:

Debster
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:53
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Kedichem

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Debster » 04 feb 2018 13:15

Ik heb ze gekocht van de vader van een goede vriendin :gulzig: Ik wist wel dat hij kippen had maar niet dat hij ze zelf ook deed uitbroeden met de BM was al even aan het zoeken maar vond het zo moeilijk om iets te vinden. En als er haantjes bij zitten mag ik ze bij hem weer komen ruilen hij verkoopt normaal niet en doet het echt voor de hobby en dat spreekt mij wel aan.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Roan12 » 04 feb 2018 18:45

Oh wat zijn ze leuk! :duimop:
Weet je welke kleuren erbij zijn? Ik heb wel een idee, voor het geval je het wilt weten. ;)

Debster
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:53
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Kedichem

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Debster » 04 feb 2018 18:57

Als het goed is moet het bruinige kuiken goud patrijs zijn volgens hem. Verder heb ik geen idee heb alleen gevraagd of het 4 verschillende kleuren konden zijn. Maar als je kunt verklappen wat het gaat worden vind ik dat zeker leuk.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Roan12 » 04 feb 2018 19:02

Volgens mij zijn er twee Wit zwartcolumbia, een Goud zwartgezoomd en een Meerzomig (goud)patrijs.

Debster
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:53
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Kedichem

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Debster » 04 feb 2018 19:14

Haha moest even zoeken voor de kleuren maar dat is een leuk gezelschap :ilove: vind het nu al leuk en kan niet wachten totdat ze van de zomer lekker buiten scharrelen. Ze hebben nu al ieder een eigen sprekende karaktertje echt super schattig.
Ik hou je op de hoogte hoe het gaat.

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Roan12 » 04 feb 2018 19:42

Zeker doen! Dat jonge spul is altijd mooi. Je hebt er altijd wel een paar bij die van lekker dutten houden. De andere zijn weer erg nieuwsgierig en druk in de weer. Altijd leuk om het verschil te zien!

Kan niet wachten tot de eerste hier weer uit het ei kruipen! Maar ik moet nog even geduld hebben...:gulzig:

Debster
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:53
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Kedichem

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Debster » 15 mar 2018 10:25

Hoi allemaal,

door familie omstandigheden even niet meer actief geweest met het forum. In de tussen tijd ook nog pech gehad en zijn er twee kuikentjes dood gegaan. Er is er weer 1 bij gekomen waardoor ik nu nog drie kuikens heb van 6 weken oud. En wat zijn ze leuk :gulzig: .
Nu heb ik alleen een paar vragen:

1 zou ik er nu nog een kuiken van de zelfde leeftijd bij kunnen zetten of is het verstandiger om daar mee te wachten tot ze van de zomer buiten zitten?

2 ze zitten op dit moment bij ons in de serre lekker met warmte plaat en verwarming. Maar ze scharrelen er flink op los en maken er een lekkere bende van. Zou ik ze naar de garage kunnen verhuizen die zit aan ons huis vast en er is verwarming ook kan ik er een warmte lamp op hangen.

Bij voorbaat dank voor reactie en advies :-D

Hier natuurlijk nog even een paar foto's van het leuke grut :ilove:
De laatste foto's zijn van de garage waar ze naar toe zouden verhuizen indien dit nu al mogelijk is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: voor het eerst kuikentjes

Berichtdoor Fryske » 15 mar 2018 10:34

Wat sneu dat er twee overleden zijn. Zou er nu niet een bijzetten.

Ze kunnen best wel in de garage maar ik zou de bench wel omkleden/ een rand er om heen, tegen tocht. Persoonlijk zou ik verwarmingsplaat er in zetten ipv. de lamp.

Wat zijn ze al mooi :duimop:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten