Eerste keer broeden proberen

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor RodrigoCosta » 19 sep 2018 18:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor Trea » 19 sep 2018 21:43

Aaaah. Wat lief...leuk. en gefeliciteerd met de uitkomst.

Wel laat in t jaar voor natuurbroed. Ga je deze winter bijlichten ivm de steeds kortere dagen?

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor RodrigoCosta » 19 sep 2018 21:51

Het is wat laat inderdaad, maar ik laat de natuur maar gewoon zijn werk doen. Bijlichten was ik niet van plan. Kuikentjes doen het de eerste dagen super en eten en drinken al volle bak. Ze gaan vanaf morgen naar buiten, onder leiding van de moeders kunnen ze dan lekker leren scharrelen.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor Wyan » 20 sep 2018 08:40

Gefeliciteerd met je kuikens! Ik heb ook kuikens, ruim 3 wk oud nu. Ze doen het perfect... en wellicht wat laat maar het gaat vast wel goed. De natuur z'n gang laten gaan idd, ze worden goed verzorgd.

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor RodrigoCosta » 17 okt 2018 11:11

De eerste kuikens zijn gisteren bij de volwassen kippen geplaatst en zijn nu 12 weken oud. In het begin was het even onrustig, nu wandelt het vrolijk mee. Nog wel in het groepje met de kuikens samen trouwens, nog niet los met de anderen. Maar dat komt vast goed. Geen ruzie meer, op een pik na als een kuiken wat eerder bij het graan is dan een volwassen hen.

Gebruikersavatar
Wyan
Berichten: 233
Lid geworden op: 16 sep 2017 21:32
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor Wyan » 20 okt 2018 10:13

RodrigoCosta schreef:De eerste kuikens zijn gisteren bij de volwassen kippen geplaatst en zijn nu 12 weken oud.....

Leuk, kunnen ze aan elkaar wennen. Mijn Serama's van 8 wk met kloek heb ik nog wel apart maar zitten gescheiden naast de volwassen Wyandottes. Ze gaan heel rustig met elkaar om.

RodrigoCosta
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 aug 2017 21:31
Land: Nederland
M/V: M

Re: Eerste keer broeden proberen

Berichtdoor RodrigoCosta » 07 nov 2018 20:31

De 4 Brahma kuikens en 4 Twentse hoen kuikens zijn inmiddels zo'n 7 weken oud en groeien als kool. De Twentse hoenders zijn vanwege kleurverschil erg eenvoudig te seksen. Heb twee haantjes en twee henntjes. Voor de liefhebbers: 2 hanen en 1 hen zijn beschikbaar.

Wat de Brahma's betreft is er wel iets opvallends. Eén van de kuikens blijft qua groei behoorlijk achter, ongeveer de helft van de andere 3. Eet en drinkt wel goed, oogt gezond en zit prachtig in de veertjes. Ik vermoed dat het de enige hen is van de 4. De andere 3 zijn stukken groter, minder goed in de veren en wel enorme pootbevedering. Van deze komen, als het is zoals ik denk dat het is, 2 hanen beschikbaar zilverpatrijs. Voor de liefhebbers.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten