help

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
nickske
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2018 12:37
Land: belgied
M/V: V

help

Berichtdoor nickske » 06 jun 2018 14:14

hallo
ik ben nieuw hier
sinds een 2 tal weken waren we in het bezit van 6 kippen kuikens (zijdehoentjes) en 4 eendenkuikens
geen natuurbroed
ze hadden ons gezegd dat deze samen konden gezet worden direct wel onder lamp nog
de tweede dag waren reeds 2 kuikens dood, kuikens mee in drinkbak en de eenden gingen boven op de kuikens zitten dus 2 aparte kooien gemaakt 1 voor de kuikens en 1 voor de eenden
kuikens leken erboven op te komen maar zondag morgen toch weeral doden (na 1 week)
dus hadden we nog 3 kuikens, deze leken het goed te doen (drinken/eten/slapen), maar deze morgen toch nog 2 dood
hier mijn vraagje : het kuiken dat nu nog leeft, kan dit alleen blijven of moet ik er zo snel mogelijk kuikens bij zetten? Buiten gaat nog niet, ben bang dat de andere volwassen kippen het kuiken dood pikken
de eenden kuikens doen het super
kan het zijn dat zijdehoentjes niet zo sterk zijn?

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: help

Berichtdoor Fryske » 06 jun 2018 14:45

Wat een nare manier om met kipjes te beginnen! Zo spijtig!

Ik zou allereerst mest van het kuiken bij de DA laten onderzoeken om te kijken of het coccidiose heeft. Daar overlijden denk ik de meeste kuikjes aan. Als het kuiken gezond blijkt te zijn dan ze spoedig mogelijk idd. wel wat kuikens er bij halen want een kip/kuiken vind het niet fijn om alleen te zijn.

Maar eerst uitzoeken of dit kuiken niet mankeerd! Als ze het verder na de 'aanvaring' met eendjes het goed deden zijn ze daar denk ik niet aan overleden. Op zich zijn zijdehoentjes best wel sterk maar bijv. coccidiose overleven ze onbehandeld niet.

Sterkte!

nickske
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2018 12:37
Land: belgied
M/V: V

Re: help

Berichtdoor nickske » 06 jun 2018 17:04

dank u
heb een afspraak bij de DA
heb ook de symptomen gelezen en moet zeggen dat het er veel op lijkt
ze zaten met de vleugels open onder de lamp, met hoofd naar beneden, kont naar boven en als je ze aanraakte kwam er terug leven in
dus ben ik wel bang


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten