5 weken oude kuikens fulltime naar buiten?

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Ostara22
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jun 2018 08:01
Land: Nederland
M/V: V

5 weken oude kuikens fulltime naar buiten?

Berichtdoor Ostara22 » 20 jul 2018 18:42

Ik heb drie kuikens waarvan de moeder tijdens het broeden is doodgegaan. Ze groeien als kool en zijn nu 5 weken jong. Ik heb ze de laatste week in een hok buiten gehad waarin ze goed beschermd zaten en heb ze 's-nachts naar binnen gehaald. Onder de warmteplaat. Ze beginnen binnen ondanks dagelijke schoonmaak behoorlijk te stinken. Deels door de huidige temperaturen. 's nachts lagen ze grotendeels naast de warmteplaat want het was 26 graden in onze woonark. Eigenlijk wil ik ze in een overdekte ren met nachthok volgende week in mijn kippenveld zetten zodat ze nog een poosje aan de andere kippen kunnen wennen. Veld is 13 bij 10 m. en omheind. Er staan 3 grote hokken in.Vannacht wil ik ze eigenlijk voor het eerst buiten zetten. Overdekt natuurlijk maar als ik ze in het veld zet heb ik geen stroom en krijgen ze geen extra warmte. Kan dat al of kan ik ze beter nog even bij huis houden.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: 5 weken oude kuikens fulltime naar buiten?

Berichtdoor Kip La La » 20 jul 2018 19:11

Ik heb je vraag in een topic voor jezelf geplaatst anders valt hij niet erg op.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: 5 weken oude kuikens fulltime naar buiten?

Berichtdoor Fryske » 20 jul 2018 19:41

Dat kan echt wel hoor. Onze kuikens van drie weken zitten al vanaf drie dagen in het buitenhok en de plaat staat zeker al een week ook s'nachts uit. Nu zijn dat meer kuikens, dus warmte maar die van jou zijn al vijf weken. Komt helemaal goed :duimop:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: 5 weken oude kuikens fulltime naar buiten?

Berichtdoor Trea » 21 jul 2018 10:12

Met deze warmte is dat geen enkel probleem. Je kan ook nog voor extra warmte zorgen door stro als strooisel te gebruiken.
Met dit weer oppassen - neem voorzorgsmaatregelen - met bloedluis.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 14 gasten