Broedeieren

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Daan Evers
Land: Nederland
M/V: M

Broedeieren

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 10:22

Hallo iedereen.

Ik ben een beetje nieuw met kippen broeden in broedmachine. Ik heb zelf een broedmachine van brinsea, de mini 2 eco. Ik heb een keer twee eieren uitgebroed het ging helemaal goed maar 1 kuiken kwam een tijd later uit en kon na 3 dagen nog niet lopen en zelf eten dus is dat kuilen heeft de 4nacht niet gehaald. Maar mijn echte vraag is waar kan ik goede broedeieren kopen in de buurt van Harderwijk in Gelderland want ik heb al een beetje lopen zoeken op marktplaats maar alles een best wel ver weg.
Ik ben op zoek naar sebright, lakenvelders en Brahma broedeieren. Als iemand weet waar je deze broedeieren kan krijgen laat het maar weten en als iemand nog tips heeft voor het broeden laat het ook maar weten. :-)

Fryske
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Broedeieren

Berichtdoor Fryske » 11 aug 2018 11:46

Je kan eens informeren bij Melanie van Willigen (op facebook). Zij woont bij Emmen in de buurt en heeft veel rassen.

En anders op laten sturen nu het niet zo warm meer is?

Daan Evers

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 12:56

Fryske schreef:Je kan eens informeren bij Melanie van Willigen (op facebook). Zij woont bij Emmen in de buurt en heeft veel rassen.

En anders op laten sturen nu het niet zo warm meer is?

Bedankt voor de informatie! :duimop: Ik zou wel even kijken.

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 11 aug 2018 14:07

Eén vluchtig rondje Marktplaats (en daar wil ik niet meer kijken! :dram:) en ik zie al Lakenvelder broedeieren.
Ijsselmuiden en Oosterwolde zijn niet ver weg toch.

Daan Evers

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 16:07

Oh ja die had ik nog niet gezien want ik zoek op 30 kilometer van mijn huis af. Volgens mij is ijsselmuiden een uur rijden ongeveer.
Waar wil je eigenlijk niet meer op marktplaats kijken? Maar bedankt voor het kijken!

Kip La La