Broedeieren

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Daan Evers
Land: Nederland
M/V: M

Broedeieren

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 10:22

Hallo iedereen.

Ik ben een beetje nieuw met kippen broeden in broedmachine. Ik heb zelf een broedmachine van brinsea, de mini 2 eco. Ik heb een keer twee eieren uitgebroed het ging helemaal goed maar 1 kuiken kwam een tijd later uit en kon na 3 dagen nog niet lopen en zelf eten dus is dat kuilen heeft de 4nacht niet gehaald. Maar mijn echte vraag is waar kan ik goede broedeieren kopen in de buurt van Harderwijk in Gelderland want ik heb al een beetje lopen zoeken op marktplaats maar alles een best wel ver weg.
Ik ben op zoek naar sebright, lakenvelders en Brahma broedeieren. Als iemand weet waar je deze broedeieren kan krijgen laat het maar weten en als iemand nog tips heeft voor het broeden laat het ook maar weten. :-)

Fryske
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Broedeieren

Berichtdoor Fryske » 11 aug 2018 11:46

Je kan eens informeren bij Melanie van Willigen (op facebook). Zij woont bij Emmen in de buurt en heeft veel rassen.

En anders op laten sturen nu het niet zo warm meer is?

Daan Evers

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 12:56

Fryske schreef:Je kan eens informeren bij Melanie van Willigen (op facebook). Zij woont bij Emmen in de buurt en heeft veel rassen.

En anders op laten sturen nu het niet zo warm meer is?

Bedankt voor de informatie! :duimop: Ik zou wel even kijken.

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 11 aug 2018 14:07

Eén vluchtig rondje Marktplaats (en daar wil ik niet meer kijken! :dram:) en ik zie al Lakenvelder broedeieren.
Ijsselmuiden en Oosterwolde zijn niet ver weg toch.

Daan Evers

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 16:07

Oh ja die had ik nog niet gezien want ik zoek op 30 kilometer van mijn huis af. Volgens mij is ijsselmuiden een uur rijden ongeveer.
Waar wil je eigenlijk niet meer op marktplaats kijken? Maar bedankt voor het kijken!

Kip La La
Moderator

Berichtdoor Kip La La » 11 aug 2018 16:19

Omdat ik dan weer zieluge hamstertjes zie in veel te kleine kooitjes die mensen kwijt willen. :puppydogeyes:
:gossip: Oosterwolde ligt naast Elburg, wel dichterbij dan Ijsselmuiden.

Roan12

Berichtdoor Roan12 » 11 aug 2018 17:35

@Kip la la: offtopic: jammer genoeg blijven er mensen bestaan die onwetend zijn. Ook met betrekking tot het houden van dieren. Daar valt niets tegen te beginnen. Ik zie genoeg zaken waar je beter je ogen voor kunt sluiten dan een zinloze actie op te zetten. Je begint er toch niets tegen want vaak zijn die mensen zo eigenwijs, dat ze het zelf allemaal beter weten en niets aan willen nemen...

@TS: succes met je zoektocht naar broedieren. Hopelijk vind je snel een geschikt adres!

Trea
Account gedeactiveerd

Berichtdoor Trea » 11 aug 2018 20:30

Daan, heb je al ervaring met het groot laten groeien van kuikens in de herfst?

Veel hobbybroeders leggen geen eieren meer in na de langste dag. En dat is niet voor niets.

Daan Evers

Berichtdoor Daan Evers » 11 aug 2018 22:16

Trea schreef:Daan, heb je al ervaring met het groot laten groeien van kuikens in de herfst?

Veel hobbybroeders leggen geen eieren meer in na de langste dag. En dat is niet voor niets.

Ja wel een beetje want mijn opa had ook een broedmachine en die had ook wel eens kuikens naar de langste dag.

En dan zet ik de kuikens de eerst maand a anderhalf binnen met een warmteplaat en lamp.
Als ze dan wat ouder zijn kunnen ze in het kippen gok van ongeveer 8 bij 3 meter met een lamp dus ik ik denk wel dat het goed moet komen. :-)

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 12 aug 2018 00:16

Daan Evers schreef:
Trea schreef:Daan, heb je al ervaring met het groot laten groeien van kuikens in de herfst?

Ja wel een beetje want mijn opa had ook een broedmachine en die had ook wel eens kuikens naar de langste dag.

En dan zet ik de kuikens de eerst maand a anderhalf binnen met een warmteplaat en lamp.
Als ze dan wat ouder zijn kunnen ze in het kippen gok van ongeveer 8 bij 3 meter met een lamp dus ik ik denk wel dat het goed moet komen. :-)

:duimop:

(Ps, Trea denkt dat alle mensen op het forum nietswetenden zijn wat betreft kippen :mrgreen: )

Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”