kip heeft kuiken half opgegeten

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Ylle1947+
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2018 14:59
Land: nederland
M/V: V

kip heeft kuiken half opgegeten

Berichtdoor Ylle1947+ » 24 aug 2018 18:07

Ik heb 2 kippen die na elkaar broeds waren.Eitjes via marktplaats gekocht.Bij allebei 3 eitjes gelegd.
Iedere dag kon ik de eitjes opnieuw verdelen,dan lagen ze allemaal bij (Marie).
Daardoor kwamen ze ook niet gelijk uit.(Blondie) kreeg een kuiken daarna ( Marie) die lag dood voor het nest.
Volgende dag weer kuiken van (Marie) nu in de buiten ren dood,en ze liep er bij te tokkelen dat het moest eten .ś middags nog een. Toen heb ik haar apart gezet.De andere 2 eitjes zijn uitgekomen en ze (Blondie) doet het heel goed.3 Dagen in het hok gelaten zodat de ander de kuikens kon horen.Toen 2 dagen in het beneden hok zodat (Marie) ze kon zien.Daarna bij elkaar. Als een kuiken te dicht in de buurt kwam pikte ze er wel naar,maar nam het kuiken de benen. De moeder (Blondie) deed niets om het af te straffen.Dat is 2 dagen goed gegaan. Nu vandaag lag er een kuiken half opgegeten door (Marie).Nu moeder met haar 2 kuikens weer apart gezet,(Marie kan ze wel zien maar er niet bij.) Hoe lang moet ik ze zo laten,of bestaat de kans dat (Marie dit blijft doen.Ze zijn altijd samen,waar de een is is de ander.(jaloers??)

ylle1947+

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: kip heeft kuiken half opgegeten

Berichtdoor Jan Bollen » 24 aug 2018 19:45

Meestal willen ze wel samen broeden maar als de kuikens er zijn is er ruzie en ze willen hun eigen kuikens beschermen en de andere kuikens verjagen maar doordat ze alle 2 de kuikens roepen weten de kuikens het ook niet meer. Ik heb het al verschillende keren meegemaakt. Het beste is 1 kip bij de kuikens en de andere in een ander hok zodat ze niet aan de kuikens kan.

Ylle1947+
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2018 14:59
Land: nederland
M/V: V

Re: kip heeft kuiken half opgegeten

Berichtdoor Ylle1947+ » 25 aug 2018 16:56

Hartelijk bedankt voor de reactie.
Ik heb de kippen uit elkaar gehaald,ze kunnen elkaar zien en horen.

Ylle1947+
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2018 14:59
Land: nederland
M/V: V

Re: kip heeft kuiken half opgegeten

Berichtdoor Ylle1947+ » 28 aug 2018 17:02

Jan Bollen schreef:Meestal willen ze wel samen broeden maar als de kuikens er zijn is er ruzie en ze willen hun eigen kuikens beschermen en de andere kuikens verjagen maar doordat ze alle 2 de kuikens roepen weten de kuikens het ook niet meer. Ik heb het al verschillende keren meegemaakt. Het beste is 1 kip bij de kuikens en de andere in een ander hok zodat ze niet aan de kuikens kan.



Bedankt voor je antwoord.
Ik heb de kip met de kuikens apart gezet.
Ze kunnen elkaar zien en horen.


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten