Leggen in de winter

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gaait
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2018 11:55
Land: Nederland
M/V: M

Leggen in de winter

Berichtdoor Gaait » 01 jan 2019 12:54

In eerste instantie allen een gelukkig en een gezond 2019. Maar nu dit...
Tot onze verbazing zijn onze Brahmakriel weer aan de leg gegaan. Mooi begin van het nieuwe jaar. Na een nacht vol knallen, wat ze blijkbaar niet eng vonden, toch weer de eerste eieren. Is dit niet erg vroeg of komt het door het zachte weer?

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Leggen in de winter

Berichtdoor Roan12 » 01 jan 2019 13:11

Geen probleem! Mogelijk speelt het weer een rol, maar dat is moeilijk te achterhalen. Hier ook redelijk wat eieren dan normaal. Meestal heb ik er geen tot een enkeling. Maar nu toch zeker een 3 op een dag.

Elroy
Berichten: 219
Lid geworden op: 16 mei 2018 14:48
Land: Nederland
M/V: M

Re: Leggen in de winter

Berichtdoor Elroy » 02 jan 2019 23:44

Bij ons in Swifterbant leggen onze 2 Dotters (moeder van 3 jaar en dochter van half jaar) iedere dag. Nummer 3 (moeder van de haan) is helaas vorige week overleden. Terwijl vorig jaar december, toen we hier kwamen wonen en de kippen overnamen, we geen ei hebben gezien. Maar sinds het voorjaar hebben we de kippen steeds vaker uit de ren gelaten, de tuin in en steeds meer verwend met af en toe lekkere snacks. Ik denk dat ze het dit jaar veel meer naar hun zin hebben en door het gevarieerdere voedsel beter leggen :-)

Maar inderdaad zal het zachte weer ook wel een rol spelen. Alhoewel ik dacht dat het voornamelijk met licht-uren te maken had?


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast